Gå til innhold
Hundesonen.no

Tervueren valper født 20.04.2009

trevi

Recommended Posts

• Svar 320
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia
Skrevet

Det finnes seriøst ikke noe som er så deilig som terv-valper i den alderen :whistle:

Skrevet

Ohhh...Svart gutt,og rosa jente var mine favoritter,sånn uten at jeg vet hvorfor..Svart gutt ser ut som en sånn teddykomle--ahhaha!Skikkelig gomletryne på han da!

Så deilige de er...:-)

Skrevet

Takker for alle koselige kommentarer :aww:

Nei, BP, det er få ting som er deiligere enn 4-6 ukers gamle tervvalper... de er bare nusselige, selv om de lager stygge lyder, som forøvrig høres ut som om de virkelig kommer fra sjelen :whistle:

Det ble som jeg trodde med disse valpene... MASSE temperament.. De er av samme kaliber som sin kjære mor, vil de ikke så hører man det... Men det som overrasker meg er at alle har det samme temperamentet (i forskjellig grad selvsagt)... jeg trodde liksom det skulle være litt forskjell på dem, men de er jo så jevne og fine alle sammen, og jentene er kanskje et hakk vassere enn gutta... :P

Og pels har de og... masse masse deilig fleece...

Guest Dratini
Skrevet

Kosemoser bildene dine :aww: De er jo skjønne da! :whistle: Og frøken rosa, guuuud for ett "farsk-uttrykk" i øynene hennes :P

Skrevet
Det ble som jeg trodde med disse valpene... MASSE temperament.. De er av samme kaliber som sin kjære mor, vil de ikke så hører man det... Men det som overrasker meg er at alle har det samme temperamentet (i forskjellig grad selvsagt)... jeg trodde liksom det skulle være litt forskjell på dem, men de er jo så jevne og fine alle sammen, og jentene er kanskje et hakk vassere enn gutta... :P

Er mor mentaltestet?

Husker i Cane sitt kull, der var også tispene vassere enn gutta når de var små. Har ikke truffet mer enn ene tispa som unghund, så vet ikke hvordan de har blitt nå.

Du har forøvrig fått masse spørsmål om masker og sånt i tråden, du har kanskje ikke sett det. :P

Valpene er nydelige, liker fortsatt den blå gutten best. :lol:

Skrevet
Er mor mentaltestet?

Husker i Cane sitt kull, der var også tispene vassere enn gutta når de var små. Har ikke truffet mer enn ene tispa som unghund, så vet ikke hvordan de har blitt nå.

Du har forøvrig fått masse spørsmål om masker og sånt i tråden, du har kanskje ikke sett det. :aww:

Valpene er nydelige, liker fortsatt den blå gutten best. :lol:

Mor er mentaltestet ja, men strøk på skuddet på karaktertesten. Hun var skuddberørt, i den forstand at hun stoppet leken på siste skuddet og bare glodde litt surt på meg "mor, hva er det pyton bråket, og kan du få dem til å slutte nuh? Boikott....".... Overraskende egentlig i og med at skrammelet bare var en dødskul ting som skulle utforskes/lekes med, og figurantene bare var noen gøyale damer som vi møtte på tur i skogen... Men, hun skal gå MH i høst i og med at øvre aldersgrense nå blir tatt bort på MH'en, og vi får en MH som jeg kan gå på her i Bergen (NBFK avd. Hordaland arr. 5+6 september i år).

Når det skal sies, så er far også mentaltestet og han har bestått sin test i Belgia, uten reaksjon på skudd.

Jeg så bare ett spm. om maske tidligere i tråden, som jeg har misset, og det var fra deg for en stund tilbake :P Man kan selvsagt si litt sånn ca. hvem som får bra maske og hvem som ikke får fullt like bra, men likevel er man ikke 100% sikker. For noen år siden hadde en norsk oppdretter et kull med 7 hanner, alle så ut som om de hadde blitt dyppet i en bøtte med svartmaling frem til de var 5-6 mnd, så begynte masken å sprekke opp... Nå har den ene hannen dårligere maske en min egen Roma ... ;)

Men selvsagt: eksempelvis Blå hannhund har kanskje et litt bedre utgangspunkt enn grønn, men man kan ikke si noe sikkert enda... Gigi var svart i hele fjeset da jeg hentet henne, men hun har sprukket godt opp ( du har jo sett henne selv :P )

Og blå gutt er min favoritt og (ikke bare pga masken, men helheten er helt topp)

Skrevet
Mor er mentaltestet ja, men strøk på skuddet på karaktertesten. Hun var skuddberørt, i den forstand at hun stoppet leken på siste skuddet og bare glodde litt surt på meg "mor, hva er det pyton bråket, og kan du få dem til å slutte nuh? Boikott....".... Overraskende egentlig i og med at skrammelet bare var en dødskul ting som skulle utforskes/lekes med, og figurantene bare var noen gøyale damer som vi møtte på tur i skogen... Men, hun skal gå MH i høst i og med at øvre aldersgrense nå blir tatt bort på MH'en, og vi får en MH som jeg kan gå på her i Bergen (NBFK avd. Hordaland arr. 5+6 september i år).

Når det skal sies, så er far også mentaltestet og han har bestått sin test i Belgia, uten reaksjon på skudd.

Jeg så bare ett spm. om maske tidligere i tråden, som jeg har misset, og det var fra deg for en stund tilbake :P Man kan selvsagt si litt sånn ca. hvem som får bra maske og hvem som ikke får fullt like bra, men likevel er man ikke 100% sikker. For noen år siden hadde en norsk oppdretter et kull med 7 hanner, alle så ut som om de hadde blitt dyppet i en bøtte med svartmaling frem til de var 5-6 mnd, så begynte masken å sprekke opp... Nå har den ene hannen dårligere maske en min egen Roma ... ;)

Men selvsagt: eksempelvis Blå hannhund har kanskje et litt bedre utgangspunkt enn grønn, men man kan ikke si noe sikkert enda... Gigi var svart i hele fjeset da jeg hentet henne, men hun har sprukket godt opp ( du har jo sett henne selv :aww: )

Og blå gutt er min favoritt og (ikke bare pga masken, men helheten er helt topp)

Blir spennende med MH da. :P (er jo litt over gjennomsnittet opptatt av sånt kanskje :lol: )

Vet du hva slags type test faren har bestått, evt hvilken av 'våre' tester den ligner mest om noen?

Tror det var en til som lurte på om den blå kom til å bli lik faren, men det var kanskje ikke mange. :P

Gleder meg til å se de videre fremover. Sikkert noen som har spurt allerede, men skal du beholde noen selv?

Skrevet
Blir spennende med MH da. :P (er jo litt over gjennomsnittet opptatt av sånt kanskje :lol: )

Vet du hva slags type test faren har bestått, evt hvilken av 'våre' tester den ligner mest om noen?

Tror det var en til som lurte på om den blå kom til å bli lik faren, men det var kanskje ikke mange. ;)

Gleder meg til å se de videre fremover. Sikkert noen som har spurt allerede, men skal du beholde noen selv?

http://www.youtube.com/results?search_type...bilite&aq=f

her er litt youtube linker. :P jeg vet ikke om hele tester er med, men...

Her er også en terv som går:

http://www.dailymotion.com/video/x30g7c_te...nimals?from=rss

http://www.dailymotion.com/relevance/searc...partie2_animals

Det er vel mer en test i hvordan hunden fungerer i dagligdagse situasjoner, ifht. mennesker, trafikk, andre hunder, støy etc.

Ja vi beholder en gutt hjemme, og setter ut en tispe på fór :aww:

Skrevet

Takk for linker. :lol: Ser den har visse likhetstrekk med ferdselsprøven, bare at den inneholder litt flere ting. Kikker litt på kull der fedrene har sånne utenlandske tester, så prøver å lære litt mer om de. :P

Skrevet

Da var galningene 5 uker :D

Alle vokser og trives like bra, og nå starter "ferien" for min del, så nå håper vi at det blir bra vært, så barna kan være masse ute :D

Først: Her er linker til 2 videoer av de runde små som leker :D

Så til bilder:

Rød gutt:

redboy_5weeks-1.jpg

Blå gutt:

blueboy_5weeks-1.jpg

Svart gutt:

blackboy_5weeks-2.jpg

Grønn gutt:

greenboy_5weeks-2.jpg

Rosa jente:

pinkgirl_5weeks-1.jpg

Oransje jente:

orangegirl_5weeks-1.jpg

Gul jente:

yellowgirl_5weeks-1.jpg

Skrevet

Takk for det :D Det kommer nok fler ja :D Liker spesielt stilen til rosa jente når hun kommer løpende mot meg på link nr. etter ca. 0:13 :D

Skrevet
Njuuudelig! :D

Hvem skal dere beholde? :D

:D Litt tidlig å si sånn helt sikkert, men sånn som ståa er nå, så er Blå og Rosa klare favoritter... Både pga. utseende og gemytt. men dette kan endre seg i la. de neste par ukene, så jeg sier ingenting sikkert enda...

Skrevet
:D Litt tidlig å si sånn helt sikkert, men sånn som ståa er nå, så er Blå og Rosa klare favoritter... Både pga. utseende og gemytt. men dette kan endre seg i la. de neste par ukene, så jeg sier ingenting sikkert enda...

aaah! Utrolig herlige bebisser hvertfall! :D

Skrevet

Åh, nå begynner de å bli skikkelig, skikkelig søte. :D Lille gul hadde bare de søte øynene, da.

Begynner å glede meg til Chili får sine små nå, jeg. :D

Skrevet

Lille rosa ser skikkelig "høy på pæra" ut - litt sånn: se å få tatt bilde så jeg kan leke videre :D Herlige fleeceballer :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...