Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mange hunder har du?


Midas

Recommended Posts

*Hvor mange hunder har du?

henter den første valpen min om 7 uker...

*Hvis du har fler, har du av ulike eller samme rase?

Har planer om en staff til etterhvert, men ikke ennå...

*Fordeler/ulemper med å ha en eller flere?

fordelen med å ha en hund er å kunne bruke masse tid på å trene, sosialisere og kose med den...

*Bor du slik at du kan ha hundene fritt/hundegård ute?

Leier bryggerhuset på en stor gård, så sånn sett kan den gå løs, men med tanke på barna til naboene kommer vi til å lage en stor hundegård istede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange hunder har du?

1.

Fordeler/ulemper med å ha en eller flere?

Fordelene er at det er billigere, mindre jobb, mindre plassbehov, og å finne pass til ham når jeg trenger det er null problem. Jeg bor i et hus med mange andre å ta hensyn til når det gjelder hunden, blant annet at han ikke kan gå over alt, så å ha mer enn 1 hund er uaktuelt. En lekekamerat på heltid, kanskje en litt mer "sportslig" rase som jeg kan trene mer aktivt med, er veldig fristende iblant, men det er ikke realisitisk sånn som livssituasjonnen er nå.

Bor du slik at du kan ha hundene fritt/hundegård ute?

Ikke uten tilsyn, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

*Hvor mange hunder har du?

Vi har fire, to tisper og to hanner

*Hvis du har fler, har du av ulike eller samme rase?

Tre schäfere og en border collie

*Fordeler/ulemper med å ha en eller flere?

Jeg syns det er trivelig med flokk, men det gjør også at hundeholdet blir mer tungvindt. Jeg setter ikke fire hunder på kennel om jeg skal bort, så da blir hundene hjemme med barnevakt eller vi reiser ikke på ferie.. Det er også mere støy med flere, det blir mere møkk, det er mer ansvar/jobb. Men de har glede av hverandre, de er aldri alene, det er alltids en hund å trene med. Jeg syns gledene ved å ha flere, oppveier ulempene.

*Bor du slik at du kan ha hundene fritt/hundegård ute?

Ja, her går hundene løse ute hele dagen. De bruker aldri halsbånd hverken hjemme eller på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hvor mange hunder har du?

1

*Hvis du har fler, har du av ulike eller samme rase?

Foreløpig har jeg kun en, men tenker å få en av ulik rase senere

*Fordeler/ulemper med å ha en eller flere?

-

*Bor du slik at du kan ha hundene fritt/hundegård ute?

Jeg kan gå på tur med henne løs rett utenfor døra og helt inn i marka. Men uten tilsyn kan hun ikke være ute. Med mindre balkongen på leiligheten teller :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Hvor mange hunder har du?

Nå har vi to stk.

*Hvis du har fler, har du av ulike eller samme rase?

Samme rase. Begge Australian Shepherd

*Fordeler/ulemper med å ha en eller flere?

fordeler: De trimmer hverandre mye mer på tur. Gubben har fått mer hundeinteresse.

Ulemper: Litt mer pes med slippe ut og inn og foring. Litt mer pes om man alene må gå tur med begge i bånd. Kostnaden.

Mulig det kommer på flere punkter her etterhvert. Har ikke hatt to i mer enn 3 uker :whistle: Men foreløpig er det kun kos, og det lille negative som er, overgås veldig av positive ting :) Slik som pelsstell, kloklipp, bading, osv osv på to syns jeg bare er kos.

*Bor du slik at du kan ha hundene fritt/hundegård ute?

Merker MYE mer at jeg savner hundegården nå! Jeg SKAL finne et sted å få satt opp den til sommern. Dette er vel hovedsaklig fordi Ero ikke kan gå løs her i hagen. Han kan finne på å løpe seg en tur på veien før han kommer igjen. Og i følge tidligere eier så hopper han over høye gjerder også, så da forpurret det litt gleden min med sommern da vi har inngjerdet hel hage.

HUndene er sjelden ute alene uten meg. Ero åpner da døra og vil inn igjen. Men Bridie kan stå ute i bånd en time eller to.

Savner huset på landet og alt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...