Gå til innhold
Hundesonen.no

Katter, har eller har hatt?


Wheaten terrier

Katt? Har eller har hatt?  

36 stemmer

  1. 1.

    • Påkjørt
      1
    • Forsvunnet eller borte
      2
    • Sykdom
      4
    • Har katt nå, men har skjedd før fosvinning/trafikk
      7
    • Har katt nå
      13
    • Nei, har ikke katt
      9


Recommended Posts

Vi har hatt noen som både har forsvunnet og blitt påkjørt mens jeg bodde hjemme.

Er vel 9 år siden det skjedde sist da...

en katt som har blitt påkjørt og to katter som har blitt borte.

Så var det en katt som ble borte for så å komme tilbake etter ET ÅR!!! Så 3 u ker etter den kom tilbake ble den påkjørt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår katt har vært flink å holde seg unna veien. Så flyttet vi på landet og der passerer omtrent 1 bil hver time, så det skal mye til før det skjer påkjørsel. Dessuten er han kastrert så han holder seg i nærheten. Han har vært borte i 1 uke i strekk det lengste (når vi bodde i byen) , da hadde han blitt innelåst i naboens garasje.

Den forrige katten vi hadde var en katt som kom til oss og vi hadde han i mange år. Så en gang skulle vi på feire i en uke og katten var igjen hjemme. (hadde mat på badet og vinduet oppe slik at han kunne komme inn og ut). Han mannen som bodde under oss sa at noen timer før vi kom hjem satt mons på trappen og ventet, og så gikk han bare. Og vi så han aldri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt 4 katter, den ene ble syk, den andre stakk av, den tredje måtte vi levere tilbake grunnet allerigi, men den fjerde er her nå :D denne gangen var et allergien, og ikke katten som flyttet :P hun har hittil vært flink, og holde seg i nabolaget. holder seg unna veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har katt nå. har hatt bare ei katt..når hu var lita så kom hun bort i ei uke ca. søskene mine fant henne på skolen(ca ti minutter unna hjemmet) og tok henne med hjem siden så har hun hatt halsbånd på. har mista det engang, kjøpte nytt, men nå har hu mista det og så nå har jeg gjidd opp, får ikke noe nytt. hun er flink til å holde seg unna veien. og holder seg i nærheten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når eg var bittelita jente (rundt 8 år kanskje), forsvant hannkatten min, Tigergutt. Han var ikkje kastrert, og eg regner med at det er årsaken.

Har også hatt to katter som døde av kattepest, når eg var rundt 6 år kanskje :P Aldri noen som har blitt påkjørt, men så har jo eg vokst opp på en ganske stille og fredelig øy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt flere katter, men har vært så uheldig med kattene, så nå vil jeg ikke ha flere, det er så fælt når de stikker av.. :D

Katt 1, Rødpus: Måtte avlives da jeg var et halv år, hun fikk mark som det var umulig å bli kvitt, og siden jeg krøp rundt på gulvet da, så var det ikke videre deilig.

Katt 2, Rocky: Tror den forsvant, husker ikke (jeg husker ikke katta, men har bare sett bilder og blitt fortalt)

Katt 3, Felix: Forsvant når han var 2 år gammel, savner han helt forgjævlig.

Katt 4, Tara: Egentlig storesøstra mi si katt, men hun bodde her. Fordi vi var så dum å ikke vaksinere henne, så fikk hun kattepest, ble behandlet flere ganger, men fikk bestandig tilbakeslag. Til slutt så måtte vi bare avlive henne.

Katt 5, Junior: Katta jeg fortsatt kan begynne å hylgrine over. Hadde han bare i 1 år og 3 mnd før han plutselig en kveld var borte. Han var både kasterert og vaksinert, så skulle tro vi hadde oddsen på vår side når det gjaldt denne katten.

Jeg aner ikke hvor mange mil og hvor mange netter jeg har vært rundt å ropt etter Junior.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har katt nå, ei herlig lita jente på 1 1/2 år. Hun har grå stær stakkars, noe som er ganske uvanlig på katter.

pepsijent.jpg

Har hatt flere katter før som både har dødd av alder og blitt påkjørt, men gammlemor forsvant sist vinter og vi fant henne druknet to mnd senere, hun var da druknet av mennesker og hadde ligget der under isen siden hun forsvant :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katt nummer en, Mons: En nyydelig, diger, rød hannkatt.. Min beste venn gjennom ti år.. Jeg kunne kle han ut, bære han i vesker eler poser- gjøre alt med han. Som katter flest likte han best å ligge oppå avisen/bladet/boka, tastaturet eller hodeputa- når jeg skulle bruke det/den.. Han ble avlivet pga av sykdom for fire år siden, og da hadde jeg hatt han fra jeg var fire. grusomt!!

Katt nummer to: Knistre Knott, påkjørt

katt nummer tre: Mio, påkjørt (Knistre og Mio hadde vi samtidig som Mons).

Så fikk vi for et par år siden Fiffi og foffo (orginale navn). Fiffi ble påkjørt, mens Loffen ble en ny Mons, diger, snill, og vakker.. Han lever heldigvis enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har katt nå, ei herlig lita jente på 1 1/2 år. Hun har grå stær stakkars, noe som er ganske uvanlig på katter.

pepsijent.jpg

Har hatt flere katter før som både har dødd av alder og blitt påkjørt, men gammlemor forsvant sist vinter og vi fant henne druknet to mnd senere, hun var da druknet av mennesker og hadde ligget der under isen siden hun forsvant :evil:

Katta di var sykt lik mi altså :D mi er litt brunere i pelsen hu da, grå inni på en måte og, hu var jo helt grå når hu var kattunge :)

DSCF0756.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to katter nå og de er to er de eneste kattene vi har hatt mens jeg har levd. Vi bor i byen, er vel bare flaks at de har klart seg i ca. åtte år uten å bli påkjørt...

Det er jeg glad for at de ikke har blitt. De lever nå som kongen og dronningen i nabolaget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt to jeg, claudius fra jeg var 3 til jeg ble 6 år. Egentlig broren min sin. Claudius ble antakeligvis påkjørt, vi så det ikke, men han kom hjem og ble fryktelig dårlig. Dyrlegen mente det var indre blødninger...

Katt nr to, Alex (Alexander) renraset cornish rex. Hadde han i ca to år, han ble påkjørt rett bak huset. Da det skjedde nekta jeg å ha flere katter der og fikk trumfa gjennom hundekjøp istedenfor.

Skal absolutt ha katt igjen, men det får nok vente litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...