Gå til innhold
Hundesonen.no

Hard i magen


Midas

Recommended Posts

Hvor mye gir du henne da? Jeg gir Dina ca 1ss i måltidet jeg, som jeg blander godt inn i vomen. besjen hennes er forøvring like traurig... Det virker dog ikke som hun gjør seg stort av det. Hun besjer bare litt og litt, så jeg må ha med fjorten besjeposer på tur :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gir du henne da? Jeg gir Dina ca 1ss i måltidet jeg, som jeg blander godt inn i vomen. besjen hennes er forøvring like traurig... Det virker dog ikke som hun gjør seg stort av det. Hun besjer bare litt og litt, så jeg må ha med fjorten besjeposer på tur :)

Vet ikke om denne var til meg, men jeg gir ikke Tulla (eller Aynï) kruskakli. Prøvde det en gang, men de plages generelt ikke av at bajsen er hard, så da gidder jeg ikke. Det jeg uansett har best erfaring med, er rett og slett å gi litt tørrfôr i tillegg. Dvs at jeg merker at bajsen blir en god del mykere når de har fått tørrfôr som (kjip) belønning. Bruker ofte tørrfôr til å trene med inne. Og når det gjelder bajsposebruk, så må du lære deg å bruke den samme flere ganger på samme tur! :P Jeg bruker bare en pose, selv om Tulla bajser fire ganger (av og til blir hun liksom aldri ferdig, spesielt hvis hun har fått bein, og da er det store mengder som kommer ut, dog harde små klumper), og jeg bruker den samme posen til Aynï. Man bare åpner den, holder rundt bajsen som er inni, og vrenger posen rundt hånda og plukker opp og knyter sammen igjen. (Noen som nevnte noe i denne tråden om at ting ikke var så ekkelt?) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig bare helt litt oppi.. mulig det har blitt litt mye. Men skal prøve å måle nøyaktig en 1ss de neste gangene. Gir forresten tørrfór som godbit jeg.. men mindre hun holder på å lære noe nytt. Ellers så gir jeg henne noen ganger et måltid med tørrfór (hun får jo 3 om dagen).

Så kanskje jeg skal prøve å gi et måltid tørrt og resten V&H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om denne var til meg, men jeg gir ikke Tulla (eller Aynï) kruskakli. Prøvde det en gang, men de plages generelt ikke av at bajsen er hard, så da gidder jeg ikke. Det jeg uansett har best erfaring med, er rett og slett å gi litt tørrfôr i tillegg. Dvs at jeg merker at bajsen blir en god del mykere når de har fått tørrfôr som (kjip) belønning. Bruker ofte tørrfôr til å trene med inne. Og når det gjelder bajsposebruk, så må du lære deg å bruke den samme flere ganger på samme tur! :) Jeg bruker bare en pose, selv om Tulla bajser fire ganger (av og til blir hun liksom aldri ferdig, spesielt hvis hun har fått bein, og da er det store mengder som kommer ut, dog harde små klumper), og jeg bruker den samme posen til Aynï. Man bare åpner den, holder rundt bajsen som er inni, og vrenger posen rundt hånda og plukker opp og knyter sammen igjen. (Noen som nevnte noe i denne tråden om at ting ikke var så ekkelt?) :)

Det var jo riktig så smart! Det skal jeg også begynne å gjøre, man må jo tenke på miljøet :P

I dag var besjen hennes helt perfekt, så hun fortsetter å få kruskakli, vil heller det enn å gi tørrfór. Og å bruke tørrfór som godbiter blir som å drikke tran som lørdagskos... Så det tror jeg vil funke særdeles dårlig på min kresne lille pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha gjenbruk at bæsjeposer faktisk! Det hadde ikke gått her i gården, posen er jo nesten fylt opp av en posjon, stinkende myk bæsj!

Oi - Seriøst? Da ville jeg vurdert å skifte fôr, men det er kanskje fordi jeg er bortskjemt med pittesmå bajser - til og med Tullas bajs (når hun kun får V&H vel å merke) er pittesmå, de er like store som kattebajs. Jeg ville i alle fall ikke slått meg til ro med at det er okei med mye dritt bare fordi det er en relativt stor hund (ikke at du sier du gjør det). Ikke lukter de mye heller, og de lukter praktisk talt ingenting når de har spist bein. De lukter generelt ganske mye mer når de har fått tørrfôr, og da er bajsen som sagt både stor og myk. :)

Det var jo riktig så smart! Det skal jeg også begynne å gjøre, man må jo tenke på miljøet :)

I dag var besjen hennes helt perfekt, så hun fortsetter å få kruskakli, vil heller det enn å gi tørrfór. Og å bruke tørrfór som godbiter blir som å drikke tran som lørdagskos... Så det tror jeg vil funke særdeles dårlig på min kresne lille pels.

Oisann, nei da er nok mine litt enklere å belønne! :P Men hva med en brødskalk med litt leverpostei på, når du ser at bajsen er hard?

Gjenbruk av doposer er mitt bidrag til miljøet - haha! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på egentlig, om han får noe ekstra, frolic som godteri, tørrfisk, tyggebein etc, pluss at han spiser ting fra gata om jeg ikke er rask nok. Har nettopp byttet for, og bæsjen ser bra ut når det bare er det han har fått. Men det er mye ja, like mye som før (var ikke derfor jeg skiftet, skiftet bare fordi jeg skulle over til voksen). Men slik er det vel med tørrforbæsj, det kommer mer ut. Vogh har jeg ikke mulighet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hvis man ikke bruker olje...? Hva kan det da være? Jeg gir henne kun V&H Valpefór (tidligere Biola, but not anymore) og til godbiter bruker jeg RC Vet Mini Junior og evt. litt av en tube med leverpostei (kan det være den?, hun har fått ganske mye de siste dagene).

Fordi V&H i seg selv inneholder mye fett? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi V&H i seg selv inneholder mye fett? :whistle:

Ja, men da er det jo litt rart at det plutselig skjer etter å ha gått på fóret i flere måneder..? Og så har det ikke skjedd i ettertid heller.. og jeg har ikke forandret noe som helst.. annet enn å tilsette kruskakli..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg besjeposegjenbruk... :P Møtte ei med en Cairn Terrier som Dina lekte med. Hun kikka rart på meg da jeg stod å dinglet med en pose "full" av besj, og tok den med meg videre, til tross for at det var søppelbøtter på hvert hjørne. Jaja, alt for miljøet tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag prøvde jeg besjeposegjenbruk... :P Møtte ei med en Cairn Terrier som Dina lekte med. Hun kikka rart på meg da jeg stod å dinglet med en pose "full" av besj, og tok den med meg videre, til tross for at det var søppelbøtter på hvert hjørne. Jaja, alt for miljøet tenker jeg.

:P Jenta si det! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...