Gå til innhold
Hundesonen.no

På tide med treff!


SiriEveline

Recommended Posts

Nå syntes jeg det er på tide med et treff i Oslo-området. Tinka sitter ihvertfall ved siden av meg og nikker.

Hvor?

Så for meg å treffes enten i Bærum-området eller i Oslo. Det kommer vel egentlig bare an på hvem som melder sin interesse.

Når?

Det blir vel når de fleste kan, for meg er timeplanen nesten heeelt åpen.

Hvem?

Alle som har lyst.. store og små.

Hvorfor?

For å ha det gøy! Å slite ut hundene litt..

Så hvem er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager er en av de dagene jeg garantert kan.. har blitt spurt om å jobbe neste mandag da.. men foreløpig ikke svart. Så med andre ord, mandag passer veldig fint for meg. Da kan jeg også ha med meg storebror (Chico, fuglehunden).

Så hva med denne mandagen?

Og Blondiemamma, ser forresten at det står Østfold på deg.. men bor du her i nærheten eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gjerne med ;) Tror ikke jeg har lagt noen planer til mandagen heller :) 

men mnds kortet går ikke til lengre enn byen så fint om vi holder oss innafor den grensa da  :ahappy:

Den er helt grei for meg! Men da stiller jeg veldig svakt til alternative steder da jeg kun har vært på treff her hvor jeg bor og Lillestrøm. Men jeg har hørt mye bra om Frognerparken.. hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt grei for meg! Men da stiller jeg veldig svakt til alternative steder da jeg kun har vært på treff her hvor jeg bor og Lillestrøm. Men jeg har hørt mye bra om Frognerparken.. hvordan er det?

Det kommer ann på enhver smak, jeg må si jeg er mere beigeistret for ekebergsletta (jobber der :ahappy: ) større område å slippe hunden fri på og flere steder å "gjemme" seg om man ikke vil møte andre.  ;)  For å kunne gå tur også så har man jo mariholtet på karihaugen, flott turområde på utkanten av oslo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på enhver smak, jeg må si jeg er mere beigeistret for ekebergsletta (jobber der :ahappy: ) større område å slippe hunden fri på og flere steder å "gjemme" seg om man ikke vil møte andre.  ;)  For å kunne gå tur også så har man jo mariholtet på karihaugen, flott turområde på utkanten av oslo. :)

Alt dette høres veldig bra ut. For meg er det bare å få en forklaring på hvordan jeg kommer meg til de div. stedene så er jeg med på det meste! (tar forresten T-bane linje 2 fra Østerås hvis det skulle være noe spørsmål om det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Askim, så har en times reise vei inn.. men jeg kan kanskje sitte på med kjæresten inn til Oslo når han skal på jobb.. men om jeg kan blir med eller ei avhenger veldig av tidspungtet.. jeg er i Oslo i ni tiden, og vi bør ikke møtes noe særlig senere enn elleve tiden, for jeg har barn på skolen og i barnehagen som må hentes etterhvert. Pluss at jeg har en times reisevei inn igjen ;)

jeg også er veldig fan av Frognerparken og hundehjørnet da men :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

Sol sier at han har veldig lyst til å møte noen doggiser :ahappy:

Men mandag passer litt dårlig for oss, for da er vi på jobb til 13, også skal vi på halvtårs kontroll kl 15.

Vi jobber i Sandvika og bor i Oslo, så vi kunne jo gjerne møtt en eller flere voffer og voffe glade mennesker i området der du bor (Østerås), evt på Bygdøy (flere fine leke og turområder der syns vi). Frognerparken syns vi er et fint sted når vi skal øve på å møte masssssssssssssse hunder og mennesker, men ikke når vi skal leke eller møte noen "spesielle"...

Vi kan f.eks. torsdag etter 16, fredag etter 15, og tirsdag etter 13 - og en god del senere dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

Sol sier at han har veldig lyst til å møte noen doggiser :ahappy:

Men mandag passer litt dårlig for oss, for da er vi på jobb til 13, også skal vi på halvtårs kontroll kl 15.

Vi jobber i Sandvika og bor i Oslo, så vi kunne jo gjerne møtt en eller flere voffer og voffe glade mennesker i området der du bor (Østerås), evt på Bygdøy (flere fine leke og turområder der syns vi). Frognerparken syns vi er et fint sted når vi skal øve på å møte masssssssssssssse hunder og mennesker, men ikke når vi skal leke eller møte noen "spesielle"...

Vi kan f.eks. torsdag etter 16, fredag etter 15, og tirsdag etter 13 - og en god del senere dager :)

Det kan jo bare bli i tillegg da! Bare morsomt med masse treff.. jeg jobber veldig lite nå for tiden så da må jeg bare utnytte tiden med lille vofsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofus ble angrepet mye i frognerparken som liten så ingen av oss har noen gode erfaringer derifra...han mistrives veldig på hundehjørnet, og med fare for å høres fæl ut så blir ikke vi med om det blir på FP. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne blitt med, med har nok en litt for stor (og vilter :ahappy: ) hund til "småhund" treff. .

Husk båndtvangen da (eller unngå de mest populære hundestedene) - det var noen som fikk 5.000 i bot på Ekeberg for litt siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne blitt med, med har nok en litt for stor (og vilter :ahappy: ) hund til "småhund" treff. .

Husk båndtvangen da (eller unngå de mest populære hundestedene) - det var noen som fikk 5.000 i bot på Ekeberg for litt siden.

For meg er det egentlig greit med stor hund. Tinka elsker alle størrelser.. like tøff uansett! ;) Men vet ikke hva andre syntes.

Men supert tips om båndtvang.. sånn sett vet jeg at det er veldig greit her i området. Veldig få som sjekker her da det uansett ikke er noen faste sånne møtesteder her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med på treff! For vår del kan både store og små være med, så lenge de er snille :icon_confused: Dina har bare godt av å oppleve gode, snille, store hunder. Jeg har ikke bil da, så hvis det blir veldig kronglete å komme seg, så blir det litt pes. Jeg vet ikke av så mange bra steder heller, bortsett fra frognerparken da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt i oslo er jeg glad for ekebergsletta.. og man unngår bot fint om man ikke leker åpenlyst å da :ahappy:

Det er noe som heter Svarta på andre siden av sletta (motsatt side hundesletta) koselig tur ut dit, tilsidesliggende og veldig få som går der og man kan grille og kose seg om man vil det :icon_confused: Men desverre må jeg si nei takk til turen allikevel, fordi jeg har kanskje mulighet til ag trening i dagslys den dagen og jeg ska ha hatt ett fotografi av meg og bofse i bursdagsgave til farmor :ahappy: Må nesten slå til da i såfall :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da er det vel ingen som kan da? Men når kan folkens??

Jeg kan allikevel.. kom til å ta med meg en av ungas skiftetøy  :ermm: (puttet i sekk på tur, men glemtet å ta ut igjen før jeg reiste hjem)  Så jeg er der oppe tidlig og går en tur samtidig, så vi kan jo møttes? :D Jeg er der sånn noe før 9.30 :D

edit: på ekebergsletta vel og merke. ved campingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare på kvelden på mandag, og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg dit... Jeg er hvertfall med på et treff en kveld ellers og torsdag og fredag har jeg fri på dagen. Vært gøy å hatt et treff da og, kanskje et sted litt enklere å komme seg uten bil :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
    • Uffa, stakkars lille bullebolle!! Når ambulls halter, da er det vondt😬 Håper dere finner utav dette! God bedring til klumpen🌸
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...