Gå til innhold
Hundesonen.no

Sovepose eller andre alternativer?


Recommended Posts

Vi skal sove i telt på vidda fem netter i påsken og jeg har prøvd å finne noen soveposer som duger, men det er jommen ikke lett! Er det noen som har noen tips? Vi har sett på jægerens, men den er jo altfor tynn. Vi har også tittet på en jærven fjellduk, men den blir jo fryktelig stor. Er litt spent på hva jeg skal bruke siden jeg heller ikke har et veldig godt dekken til han. Kan det f.eks holde meg jægerens og et back on track dekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putta voffsen min i soveposen sammen med meg jeg... Har prøvd det både med DSG og dalmis. Kjøpte meg en sånn kile som utvider soveposen øverst, så lå vi og varmet hverandre! Varmt og herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Har hatt vorsteh nederst i soveposen og det var da godt og varmt. Ellers så kjøpte jeg brukt av ei som drev med redning jeger og hund vileposen og dekkenet og det hadde damen brukt på hunden sin ute om vinteren. Hun solgte det fordi hun gikk over til større rase ellers var hun kjempe fornøyd. Og har du toller vil jeg tro det er varmt med dekken og ha med et godt liggeunderlag. Flaten jeg hadde før en hel evighet siden brukte mariusgenser som var dratt på han og et ekstra liggeunderlag eller nabon sitt. Fungerte kjempefint for han og han var god og varm om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mye på fjellet på vinteren på telt (eller i år har det blitt lite pga mye jobb), men vi alle gleder oss til 10dager i telt til påska;)

Våre hunder ligger inne i teltet, de ligger på reinskinn som oss andre, og har gode dekken samt hvilepose som vi har kjøpt i fra hundeutstyr.no. Hvileposen har ikke noe merke på seg så jeg aner ikke hvor den er fra (trykk her så vises den i bruk, det var en minus 30 grader på natta i fjor påske og slik så det ut på morgenen, vakkert!). Hvileposene er lette så de veier ikke noe særlig å dra med seg, samt at de varmer en del. Med dekken på i tillegg kan vi kle på de/kle av de alt etter som. Har en rhodesian ridgeback og en australian shepherd, og ingen av de har noen gang vært kalde på tur:)

Edit: jeg vet ikke hvilket merke hvileposen er. Jeg vet jo at den er fra hundeutstyr.no :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er mye på fjellet på vinteren på telt (eller i år har det blitt lite pga mye jobb), men vi alle gleder oss til 10dager i telt til påska;)

Våre hunder ligger inne i teltet, de ligger på reinskinn som oss andre, og har gode dekken samt hvilepose som vi har kjøpt i fra hundeutstyr.no. Hvileposen har ikke noe merke på seg så jeg aner ikke hvor den er fra (trykk her så vises den i bruk, det var en minus 30 grader på natta i fjor påske og slik så det ut på morgenen, vakkert!). Hvileposene er lette så de veier ikke noe særlig å dra med seg, samt at de varmer en del. Med dekken på i tillegg kan vi kle på de/kle av de alt etter som. Har en rhodesian ridgeback og en australian shepherd, og ingen av de har noen gang vært kalde på tur:)

Edit: jeg vet ikke hvilket merke hvileposen er. Jeg vet jo at den er fra hundeutstyr.no :ahappy:

Brrrr! FY det der så kaldt ut!! Telt midt på vintern da gitt, gærninger er dere! :shocked::icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg bruker Jervehiet https://jerven.secure.flexiweb.no/page/4438/ til min hund og er kjempefornøyd med den! Kan brukes både sommer og vinter - varmeposten inni kan tas ut. Har oransje utgave - og den er er lett å bære. Samme størrelse som et liggeunderlag og veier ca en halvkilo i vinterutgave. Vektanbefalingene er litt "diffuse". Jeg har hund på 45-46 kilo og den største passer fint til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...