Gå til innhold
Hundesonen.no

*oppgitt* blir han for gammel eller?


Aya

Recommended Posts

Jeg bor, som endel vet, på en internatskole langt fra der det er noe aktivt hundemiljø.. Vil så gjerne gå masse kurs og faste treninger, men det blir vanskelig og dyrt når bare reisen kommer på flere hundre kroner.. Fra midten av Juni flytter jeg, og kan da begynne å trene seriøst. Jeg merker at jeg trenger litt veiledning selv og! Men jeg lurer på.. Blir han for gammel til at vi har sjanse til å komme noen vei? Bruks eller lydighet/freestyle er liksom det jeg har lyst til å drive mest med, og litt ag for morro skyld, men han blir jo over 1 1/2 år når vi flytter.. Finnes det egentlig håp?? :? Litt oppgitt i dag ja, og litt redd for å ikke få brukt den talentfulle hunden nok fordi jeg ikke kan noe særlig om seriøs hundesport.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte ikke konkurransetreningen før Cita var 1 1/2 år gammel, og det er nå 1 1/2 år siden - og hun har opprykket til klasse 3 :wink:

Men så hadde jeg trent på alle øvelsene og motivasjon, kontakt og alt det der, men hadde ikke ambisjoner om å konkurrere - så det meste av konkurransetreningen har vi gjort fra hun var 1 1/2 og til nå :(

Det er aldri for seint vettu :wink: En på treningen begynte å trene lydighet med BC'en sin når den var 5 år gammel, og nå har hun både den og sønnen i eliteklassen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor' date=' som endel vet, på en internatskole langt fra der det er noe aktivt hundemiljø.. Vil så gjerne gå masse kurs og faste treninger, men det blir vanskelig og dyrt når bare reisen kommer på flere hundre kroner.. Fra midten av Juni flytter jeg, og kan da begynne å trene seriøst. Jeg merker at jeg trenger litt veiledning selv og! Men jeg lurer på.. Blir han for gammel til at vi har sjanse til å komme noen vei? Bruks eller lydighet/freestyle er liksom det jeg har lyst til å drive mest med, og litt ag for moro skyld, men han blir jo over 1 1/2 år når vi flytter.. Finnes det egentlig håp?? :? Litt oppgitt i dag ja, og litt redd for å ikke få brukt den talentfulle hunden nok fordi jeg ikke kan noe særlig om seriøs hundesport.. :([/quote']

Loke kunne INGENTING når han kom for 2 mndr siden!

Han har lært masse på utrolig kort tid og jeg har planer om å konkurrere innen ihverfall en gren med han.

Du må huske at mange førerhunder,servicehunder og politihunder etc ikke blir trent før de blir kjøpt opp som problemhunder i puberteten..

MVh Annette

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...