Gå til innhold
Hundesonen.no

Minner deluxe!


Victoria

Recommended Posts

Jeg og lill(som vanlig) sitter og minrer å sender hverandre youtube linker over msn.

Og vi lurer på; husker dere disse, og gjerne legg til flere!

Bomfunk

Multicyde

A-moe

Scooter

Nelly furtado

Vanessa Carlton

Shaggy

Vi vil ha mer 90-talls tidlig 00-talls musikk. Man kan jo så mye, men husker ingen navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå følte jeg meg brått gammel.. jeg var jo faktisk godt voksen når disse sangene var poplulære :lol: Det var Carola, Madonna og A-ha som rulet da jeg var barn :lol:

Er du ikke alene om å føle seg gammel. er jo ikke mange årene siden dette liksom  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung, sånn om man skal mimre i musikkverden, så hadde A-Ha sitt gjennombrudd med Take on Me, Gyldne Tider ble dø-populære med Sommartider første gangen, George Michael var "fortsatt" hetero og smeltet pikehjerter når han sang Last Christmas - også populær første gangen, Madonna sang Like A Virgin, Michael Jackson hadde fortsatt nese på Thriller (han mista den vel engang mellom da og Bad), Cindy Lauper hadde utrolig fargerikt hår og sang passende nok True Colors, sånn rett etter Girls just wanna have fun (og det er ei låt fra en film med samme navn, der Sarah Jessica Parker og Helen Hunt spiller "rebelske" tenåringsjenter *flir*).

Vi hadde også første runden med Live Aid, der Madonna var en av de store sensasjonene, fordi hun hadde vært med i ett eller annet manne-blad (Playboy antageligvis, jeg husker ikke helt), vi fikk Do they know it's christmas og We are the world, i Norge hadde vi Sammen for Livet (tenk at det kan nytte med sang.. hehe).

Om man skal ta litt norsk musikkhistorie også da, så var Jokke var fortsatt i live og sang Koteletter og I kjøleskapet hjemme er det øl. Ingerid Bjørnov og Benedicte Adriansen var Dollie De Luxe og vant MGP med Lenge Leve Livet, Anita Skorgan og Jahn Teigen var gift, Kine Hellebust ga ut Det Haindle om å Leve, Jørn Hoel var supersexy og sang Har En Drøm og det var vel også da Jonas Fjeld ga ut Engler i Sneen.

Og sånn apropos MGP, så var Carola 14 (eller var hun 16?) når hun deltok med Främling. Svenskene hadde også The Herreys med Diggiloo-Diggiley (søte sangen *flir*), som de vant den store MGP-finalen med. I Sverige vant Norges Bobbysocks med La Det Swinge (og jeg hadde nevøen til Rolf Løvland i klassen min, så vi syns det var ekstra stort!), og i Norge året etter (i 1986 :lol: ) vant 14 år gamle Sandra Kim (og da må Carola ha vært 16, for Sandra var den yngste vinneren ever) fra Belgia med sin J'aime la vie. Norge var representert med Ketil Stokkans Romeo :rolleyes:

*kremt* Det ble kanskje litt mange minner det? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen baby, I'm sorry

Just wanna tell you don't worry

I will be late

Don't stay up and wait for me

I said again, your dropping out

My battery is low

Just so you know

We're going to a place nearby

Gotta go

*Synge*

Okey, mine:

Westlife, med bl.a Fool Again

Britney med bl.a Crazy

http://www.youtube.com/watch?v=56qODIWoFik

Cleopatra

Og selvsagt, klinedans-sangen over alle klinedans-sanger:

http://www.youtube.com/watch?v=uO_vFuzPJvc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung, sånn om man skal mimre i musikkverden, så hadde A-Ha sitt gjennombrudd med Take on Me, Gyldne Tider ble dø-populære med Sommartider første gangen, George Michael var "fortsatt" hetero og smeltet pikehjerter når han sang Last Christmas - også populær første gangen, Madonna sang Like A Virgin, Michael Jackson hadde fortsatt nese på Thriller (han mista den vel engang mellom da og Bad), Cindy Lauper hadde utrolig fargerikt hår og sang passende nok True Colors, sånn rett etter Girls just wanna have fun (og det er ei låt fra en film med samme navn, der Sarah Jessica Parker og Helen Hunt spiller "rebelske" tenåringsjenter *flir*).

Vi hadde også første runden med Live Aid, der Madonna var en av de store sensasjonene, fordi hun hadde vært med i ett eller annet manne-blad (Playboy antageligvis, jeg husker ikke helt), vi fikk Do they know it's christmas og We are the world, i Norge hadde vi Sammen for Livet (tenk at det kan nytte med sang.. hehe).

Om man skal ta litt norsk musikkhistorie også da, så var Jokke var fortsatt i live og sang Koteletter og I kjøleskapet hjemme er det øl. Ingerid Bjørnov og Benedicte Adriansen var Dollie De Luxe og vant MGP med Lenge Leve Livet, Anita Skorgan og Jahn Teigen var gift, Kine Hellebust ga ut Det Haindle om å Leve, Jørn Hoel var supersexy og sang Har En Drøm og det var vel også da Jonas Fjeld ga ut Engler i Sneen.

Og sånn apropos MGP, så var Carola 14 (eller var hun 16?) når hun deltok med Främling. Svenskene hadde også The Herreys med Diggiloo-Diggiley (søte sangen *flir*), som de vant den store MGP-finalen med. I Sverige vant Norges Bobbysocks med La Det Swinge (og jeg hadde nevøen til Rolf Løvland i klassen min, så vi syns det var ekstra stort!), og i Norge året etter (i 1986 :D ) vant 14 år gamle Sandra Kim (og da må Carola ha vært 16, for Sandra var den yngste vinneren ever) fra Belgia med sin J'aime la vie. Norge var representert med Ketil Stokkans Romeo :rolleyes:

*kremt* Det ble kanskje litt mange minner det? :lol:

Oi nå ble jeg eldgammel.Creedence var min barndom og Åge/Terje Tysland i Prudence...jaja åra går :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*mimre mer* Jeg fant! The Herreys, den gangen de vant MGP! Det var stort det, for de hadde gått på denne Fame-skolen i USA, og de hadde koregrafert (heter det det?) dansing på scenen. Jeg var 10 år den gangen, og var dø-forelska i Richard (han med den turkise skjorta), og selv i dag så blir jeg i godt humør av den sangen.. *ler*

Den ultimate klinelåta da jeg var veldig ung, var I wanna know what love is med Foreigner (og jeg var DJ på den lokale ungdomsklubben :lol: ).

Noen år senere var man dødelig forelska i DJ'en på det lokale diskoteket (Night Flight *flir*), han var så fin med det kreppa håret sitt *ler høyt* og man holdt på å besvime når man våget å spørre om Kizz og Crazy Crazy Nights og fikk til svar at jeg skulle komme bak til han så skulle jeg få både Kizz og Crazy Nights *ler* Man tok det som et kompliment når campingplassens (!) store flørt påsto at man lignet på Vanessa Paradis som sang Joe le Taxi - og ble flau, man var ikke bedre på å få komplimenter da, liksom.. Og ukas sensasjon og store fnisegreie var at han kjekke i klassetrinnet over sang Terence Trent D'Arbys Sign Your Name for bestevenninna..

Gud, så morsomt det var å være ung på 80-tallet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung, sånn om man skal mimre i musikkverden, så hadde A-Ha sitt gjennombrudd med Take on Me, Gyldne Tider ble dø-populære med Sommartider første gangen, George Michael var "fortsatt" hetero og smeltet pikehjerter når han sang Last Christmas - også populær første gangen, Madonna sang Like A Virgin, Michael Jackson hadde fortsatt nese på Thriller (han mista den vel engang mellom da og Bad), Cindy Lauper hadde utrolig fargerikt hår og sang passende nok True Colors, sånn rett etter Girls just wanna have fun (og det er ei låt fra en film med samme navn, der Sarah Jessica Parker og Helen Hunt spiller "rebelske" tenåringsjenter *flir*).

Vi hadde også første runden med Live Aid, der Madonna var en av de store sensasjonene, fordi hun hadde vært med i ett eller annet manne-blad (Playboy antageligvis, jeg husker ikke helt), vi fikk Do they know it's christmas og We are the world, i Norge hadde vi Sammen for Livet (tenk at det kan nytte med sang.. hehe).

Om man skal ta litt norsk musikkhistorie også da, så var Jokke var fortsatt i live og sang Koteletter og I kjøleskapet hjemme er det øl. Ingerid Bjørnov og Benedicte Adriansen var Dollie De Luxe og vant MGP med Lenge Leve Livet, Anita Skorgan og Jahn Teigen var gift, Kine Hellebust ga ut Det Haindle om å Leve, Jørn Hoel var supersexy og sang Har En Drøm og det var vel også da Jonas Fjeld ga ut Engler i Sneen.

Og sånn apropos MGP, så var Carola 14 (eller var hun 16?) når hun deltok med Främling. Svenskene hadde også The Herreys med Diggiloo-Diggiley (søte sangen *flir*), som de vant den store MGP-finalen med. I Sverige vant Norges Bobbysocks med La Det Swinge (og jeg hadde nevøen til Rolf Løvland i klassen min, så vi syns det var ekstra stort!), og i Norge året etter (i 1986 :D ) vant 14 år gamle Sandra Kim (og da må Carola ha vært 16, for Sandra var den yngste vinneren ever) fra Belgia med sin J'aime la vie. Norge var representert med Ketil Stokkans Romeo :rolleyes:

*kremt* Det ble kanskje litt mange minner det? :lol:

Kjenner meg veldig igjen i 2ne sitt innlegg ja. Akkurat sånn var det når jeg var liten også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madonna "like a virgin"

http://www.youtube.com/watch?v=k-k3sMC1l4Y

Madonna "papa don't preach"

http://www.youtube.com/watch?v=R5nE1J0lKpY

A-ha "Take on me"

http://www.youtube.com/watch?v=xW86DTpWWpM

Og min store "kjærlighet" Jason Donovan med "sealed with a kiss" :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=fGJDASVEw_M

Nydeligste låten.. Blir aldri lei :lol: Depeche Mode "somebody"

Depeche Mode "personal Jesus"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jaaa :lol:^

Å er så mange man husker, men ikke har peiling på navnet på..

Husker jeg jeg sanh mirror mirror on the floor til denne :lol:

Denne har forretsen med mops i musikvideoen!

Å, hadde man bare husket navnet på alle de gamle koslige sangene så hadde det jo vært mye morsommere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om Luxus leverpostei da.. Ikke direkte barndomsminner, men dæven å mye morsomme fester jeg har vært på til den musikken da jeg var ungdom :)

Jeg ooog! Hahaha, herlige Luxus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var barneskolediskotek for min del:

Scorpions - Wind of Change

Return - Sing me a Song

Michael Learns to Rock - the Actor

Roxette - Joyride

2 unlimited - No Limit

sjekk de klærne - LOL

*mimre mimre* :)

Edit: fikset linker

Og vi er jevngamle antar jeg?? :)

The actor har man sutret mye til. Og de andre er også virkelig mimreverdige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...