Gå til innhold
Hundesonen.no

Minner deluxe!

Victoria

Recommended Posts

Skrevet

Jeg og lill(som vanlig) sitter og minrer å sender hverandre youtube linker over msn.

Og vi lurer på; husker dere disse, og gjerne legg til flere!

Bomfunk

Multicyde

A-moe

Scooter

Nelly furtado

Vanessa Carlton

Shaggy

Vi vil ha mer 90-talls tidlig 00-talls musikk. Man kan jo så mye, men husker ingen navn!

Skrevet

Nå følte jeg meg brått gammel.. jeg var jo faktisk godt voksen når disse sangene var poplulære :lol: Det var Carola, Madonna og A-ha som rulet da jeg var barn :lol:

Skrevet
Nå følte jeg meg brått gammel.. jeg var jo faktisk godt voksen når disse sangene var poplulære :lol: Det var Carola, Madonna og A-ha som rulet da jeg var barn :lol:

Er du ikke alene om å føle seg gammel. er jo ikke mange årene siden dette liksom  :rolleyes:

Skrevet

Da jeg var ung, sånn om man skal mimre i musikkverden, så hadde A-Ha sitt gjennombrudd med Take on Me, Gyldne Tider ble dø-populære med Sommartider første gangen, George Michael var "fortsatt" hetero og smeltet pikehjerter når han sang Last Christmas - også populær første gangen, Madonna sang Like A Virgin, Michael Jackson hadde fortsatt nese på Thriller (han mista den vel engang mellom da og Bad), Cindy Lauper hadde utrolig fargerikt hår og sang passende nok True Colors, sånn rett etter Girls just wanna have fun (og det er ei låt fra en film med samme navn, der Sarah Jessica Parker og Helen Hunt spiller "rebelske" tenåringsjenter *flir*).

Vi hadde også første runden med Live Aid, der Madonna var en av de store sensasjonene, fordi hun hadde vært med i ett eller annet manne-blad (Playboy antageligvis, jeg husker ikke helt), vi fikk Do they know it's christmas og We are the world, i Norge hadde vi Sammen for Livet (tenk at det kan nytte med sang.. hehe).

Om man skal ta litt norsk musikkhistorie også da, så var Jokke var fortsatt i live og sang Koteletter og I kjøleskapet hjemme er det øl. Ingerid Bjørnov og Benedicte Adriansen var Dollie De Luxe og vant MGP med Lenge Leve Livet, Anita Skorgan og Jahn Teigen var gift, Kine Hellebust ga ut Det Haindle om å Leve, Jørn Hoel var supersexy og sang Har En Drøm og det var vel også da Jonas Fjeld ga ut Engler i Sneen.

Og sånn apropos MGP, så var Carola 14 (eller var hun 16?) når hun deltok med Främling. Svenskene hadde også The Herreys med Diggiloo-Diggiley (søte sangen *flir*), som de vant den store MGP-finalen med. I Sverige vant Norges Bobbysocks med La Det Swinge (og jeg hadde nevøen til Rolf Løvland i klassen min, så vi syns det var ekstra stort!), og i Norge året etter (i 1986 :lol: ) vant 14 år gamle Sandra Kim (og da må Carola ha vært 16, for Sandra var den yngste vinneren ever) fra Belgia med sin J'aime la vie. Norge var representert med Ketil Stokkans Romeo :rolleyes:

*kremt* Det ble kanskje litt mange minner det? :lol:

Skrevet

Listen baby, I'm sorry

Just wanna tell you don't worry

I will be late

Don't stay up and wait for me

I said again, your dropping out

My battery is low

Just so you know

We're going to a place nearby

Gotta go

*Synge*

Okey, mine:

Westlife, med bl.a Fool Again

Britney med bl.a Crazy

http://www.youtube.com/watch?v=56qODIWoFik

Cleopatra

Og selvsagt, klinedans-sangen over alle klinedans-sanger:

http://www.youtube.com/watch?v=uO_vFuzPJvc

Skrevet
Da jeg var ung, sånn om man skal mimre i musikkverden, så hadde A-Ha sitt gjennombrudd med Take on Me, Gyldne Tider ble dø-populære med Sommartider første gangen, George Michael var "fortsatt" hetero og smeltet pikehjerter når han sang Last Christmas - også populær første gangen, Madonna sang Like A Virgin, Michael Jackson hadde fortsatt nese på Thriller (han mista den vel engang mellom da og Bad), Cindy Lauper hadde utrolig fargerikt hår og sang passende nok True Colors, sånn rett etter Girls just wanna have fun (og det er ei låt fra en film med samme navn, der Sarah Jessica Parker og Helen Hunt spiller "rebelske" tenåringsjenter *flir*).

Vi hadde også første runden med Live Aid, der Madonna var en av de store sensasjonene, fordi hun hadde vært med i ett eller annet manne-blad (Playboy antageligvis, jeg husker ikke helt), vi fikk Do they know it's christmas og We are the world, i Norge hadde vi Sammen for Livet (tenk at det kan nytte med sang.. hehe).

Om man skal ta litt norsk musikkhistorie også da, så var Jokke var fortsatt i live og sang Koteletter og I kjøleskapet hjemme er det øl. Ingerid Bjørnov og Benedicte Adriansen var Dollie De Luxe og vant MGP med Lenge Leve Livet, Anita Skorgan og Jahn Teigen var gift, Kine Hellebust ga ut Det Haindle om å Leve, Jørn Hoel var supersexy og sang Har En Drøm og det var vel også da Jonas Fjeld ga ut Engler i Sneen.

Og sånn apropos MGP, så var Carola 14 (eller var hun 16?) når hun deltok med Främling. Svenskene hadde også The Herreys med Diggiloo-Diggiley (søte sangen *flir*), som de vant den store MGP-finalen med. I Sverige vant Norges Bobbysocks med La Det Swinge (og jeg hadde nevøen til Rolf Løvland i klassen min, så vi syns det var ekstra stort!), og i Norge året etter (i 1986 :D ) vant 14 år gamle Sandra Kim (og da må Carola ha vært 16, for Sandra var den yngste vinneren ever) fra Belgia med sin J'aime la vie. Norge var representert med Ketil Stokkans Romeo :rolleyes:

Oi nå ble jeg eldgammel.Creedence var min barndom og Åge/Terje Tysland i Prudence...jaja åra går :lol:

Skrevet

*mimre mer* Jeg fant! The Herreys, den gangen de vant MGP! Det var stort det, for de hadde gått på denne Fame-skolen i USA, og de hadde koregrafert (heter det det?) dansing på scenen. Jeg var 10 år den gangen, og var dø-forelska i Richard (han med den turkise skjorta), og selv i dag så blir jeg i godt humør av den sangen.. *ler*

Den ultimate klinelåta da jeg var veldig ung, var I wanna know what love is med Foreigner (og jeg var DJ på den lokale ungdomsklubben :lol: ).

Noen år senere var man dødelig forelska i DJ'en på det lokale diskoteket (Night Flight *flir*), han var så fin med det kreppa håret sitt *ler høyt* og man holdt på å besvime når man våget å spørre om Kizz og Crazy Crazy Nights og fikk til svar at jeg skulle komme bak til han så skulle jeg få både Kizz og Crazy Nights *ler* Man tok det som et kompliment når campingplassens (!) store flørt påsto at man lignet på Vanessa Paradis som sang Joe le Taxi - og ble flau, man var ikke bedre på å få komplimenter da, liksom.. Og ukas sensasjon og store fnisegreie var at han kjekke i klassetrinnet over sang Terence Trent D'Arbys Sign Your Name for bestevenninna..

Gud, så morsomt det var å være ung på 80-tallet :lol:

Skrevet

Og sånn apropos MGP, så var Carola 14 (eller var hun 16?) når hun deltok med Främling. Svenskene hadde også The Herreys med Diggiloo-Diggiley (søte sangen *flir*), som de vant den store MGP-finalen med. I Sverige vant Norges Bobbysocks med La Det Swinge (og jeg hadde nevøen til Rolf Løvland i klassen min, så vi syns det var ekstra stort!), og i Norge året etter (i 1986 :D ) vant 14 år gamle Sandra Kim (og da må Carola ha vært 16, for Sandra var den yngste vinneren ever) fra Belgia med sin J'aime la vie. Norge var representert med Ketil Stokkans Romeo :rolleyes:

Kjenner meg veldig igjen i 2ne sitt innlegg ja. Akkurat sånn var det når jeg var liten også :lol:

Skrevet

Madonna "like a virgin"

http://www.youtube.com/watch?v=k-k3sMC1l4Y

Madonna "papa don't preach"

http://www.youtube.com/watch?v=R5nE1J0lKpY

A-ha "Take on me"

http://www.youtube.com/watch?v=xW86DTpWWpM

Og min store "kjærlighet" Jason Donovan med "sealed with a kiss" :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=fGJDASVEw_M

Nydeligste låten.. Blir aldri lei :lol: Depeche Mode "somebody"

Depeche Mode "personal Jesus"

Skrevet

Å jaaa :lol:^

Å er så mange man husker, men ikke har peiling på navnet på..

Husker jeg jeg sanh mirror mirror on the floor til denne :lol:

Denne har forretsen med mops i musikvideoen!

Å, hadde man bare husket navnet på alle de gamle koslige sangene så hadde det jo vært mye morsommere.

Skrevet
For ikke å snakke om Luxus leverpostei da.. Ikke direkte barndomsminner, men dæven å mye morsomme fester jeg har vært på til den musikken da jeg var ungdom :)

Jeg ooog! Hahaha, herlige Luxus!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...