Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis fram ditt ferieparadis!


SaraS

Recommended Posts

Tråden er selvfølgelig inspirert av alle vis fram-trådene som har poppa opp i det siste :P Nå viser vi jo fram alt annet, så hvorfor ikke våre ferieparadis?

Vi savner sommeren! Og da er det jo deilig å se masse bilder av strender osv...la oss drømme oss bort i vakre feriebilder! Dessuten kan vi tipse hverandre om fantastiske plasser å reise til.

Jeg starter! Min favoritt foreløpig er La Gomera.

Firefox_wallpaper-12.png

La Gomera er den minst turistifiserte av kanariøyene, men det blir vel bare mer og mer turister der også etter hvert. Øya er fantastisk nydelig og er en plass jeg virkelig vil tilbake til. Det er litt sånn hippi-øy med folk som danser på stranda hele natta :P . Store bål og musikk på alle strendene. Ellers er det veldig billig der, både mat og plasser å bo. De fleste som bor på øya er villig til å leie ut sofaen sin eller en seng for en liten slant med penger, men vi valgte å bo på en litt merkelig campingplass (les: pasjonsfrukthage med noen hytter i) Det går ann å fly dit med lokalflyet fra de større øyene i nærheten eller ta ferge. Jeg var der en januar, men det var deilig badetemp og masse sol. På la Gomera har de ikke sånn hainett rundt badestrendene slik som de fleste strendene på Teneriffe, og de andre kanariøyene. Det la vi først merke til da vi hadde svømt laaangt ut og noen av de lokale begynte å rope til oss...hehe! :P

Firefox_wallpaper-13.png

Få høre om deres feriefavoritter da!?

Jeg har forresten mange flere, men de tar jeg siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villaggio Turistico Isamare

Dette er ett paradis like i utkanten av en liten by kalt Chioggia, som ligger ca 2 mil ifra Venezia, Italia. Det er ett fantastisk familiested, partysted og deilig slapp av sted. Chioggia ligger en sykkeltur unna og har ennå flere lange hvite strender, flotte restauranter og shoppingsmuligheter. Jeg elsker meg der! Spesielt med en lookalike copy av mr. Big (Sex in the city) i baren :P Du kan bo på hotell, i leiligheter, bungalows, caravan, campingvogn, telt eller rett og slett ha med egen campingvogn :P Verst er nesten at prisene er sykt lave :shocked:  

Isamare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt personlige ferieparadis er Hvaler utenfor Fredrikstad. Mormor og morfar har hytte på Kirkeøy - omtrent tjue minutters gange fra Skjærhalden. Jeg har vært der så å si hver sommer, hele livet, og jeg blir aldri lei. Hvaler er definisjonen på sommer. Svaberg, bading, varmt, sol, soft-is, båtturer... I det hele tatt. Jeg elsker det stedet og anbefaler det til alle som vil ha ordentlig sommer uten å reise for langt.

n564866347_1531481_8904.jpg

For de som har lyst til å dra litt lenger sørover anbefaler jeg en ferie av den typen familien min og jeg dro på for noen år siden: Vi tok fly til Barcelona og bodde noen dager på et strandhotell noen mil nord for Katalanias hovedstad. Deretter leide vi bil en ukes tid og kjørte rundt i Nord-Spania, Andorra og Sør-Frankrike. Masse vakker natur, og en veldig flott måte å få oppleve landenes kultur på - i tillegg til at vi fikk med oss strandferien også. Til slutt var vi et par dager i Barcelona - en by som forøvrig er veldig fin. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt ferieparadis nr 1 og Scilos sitt hjemmland, er Hellas, Kreta, Chania:

IMG_6958.jpg

IMG_6836.jpg

IMG_6938.jpg

Liker ikke yoghurt, jeg, men den greske.... :P

Fjorårets lille redningsaksjon, Jumbo. Han var dumpet utenfor kjøpesenteret ved samme navn og vi plukket ham opp og sendte ham til snille Silke som tok seg av Scilos i ventetiden. Katten kommer ikke til Norge.

IMG_6915.jpg

IMG_6921.jpg

Ferieparadis nr 2 er Lillehammer:

Påske...

Bilde005.jpg

DSC00205-1.jpg

Sommer...

IMG_5387-1.jpg

IMG_5473-1.jpg

IMG_5440.jpg

Ferieparadis nr 3 er Larkollen, der vi har hytte:

IMG_0464.jpg

Ferieparadis nr 4 er Oslo. Det er her vi er mest og her er det flott!

IMG_2694-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt personlige ferieparadis er Hvaler utenfor Fredrikstad.

Dit pleide vi å reise da jeg var liten!

Bilde av broren min og meg på Hvaler:

Firefox_wallpaper-16.png

IMG_6836.jpg

HERLIG! Savner sommer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ferieparadis må være Mexico, rettere sagt Isla Mujeres. Det vakreste sted på jord, dessverre er det blitt mer og mer "turistifisert", men vakkert, varmt og solfylt er det likefullt. :P

En god nr 2 er familiehytta som ligger i midt Telemark, på en varm og god sommerdag er det får ting som slår den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...