Gå til innhold
Hundesonen.no

Boarhunters Ylbert og Ultra

Pupziz

Recommended Posts

Skrevet
For en nyydelig kar! :ahappy:

Takk :wub:

han er jo det, det synes jeg jo :wub:

Alle synes han er så rolig da, og det er jo koslig :)

• Svar 93
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Takk :ahappy:

han er jo det, det synes jeg jo :wub:

Alle synes han er så rolig da, og det er jo koslig :wub:

så på det i bloggen i stedenfor jeg;) han er nå søt, selv om han er litt tynn;) blir sikker knall når det kommer på noen kg til=D

Skrevet

får håpe vi kan møtes på en utstilling i nærmeste framtid :ahappy: spent på å se hvordan han er blitt i gemytt og eksteriør;)

forresten ser bildet ditt her inne også nå :wub:

Skrevet

hehe=) Ja akkurat nå er han litt høy bak da:-P

Men han er en rolig og fin kar, vil jo helst hilse på alle da. Veldig sosial;)

Men når vi er i byen og sitter på en benk osv, legger han seg midt på forttauet og ser på livet gitt...

Så ingneting er spesielt skummelt lenger da=) Og det er vel en bra ting tror jeg=)

Skrevet

Han var skikkelig stressa av alle bilene i starten, de var fryktelig skumle. Men nå har han lært at det jo er de der brålete tinga han helst vil ligge inni;)

Han er en skikkelig bil-gutt!

Vi øver på innkalling med langband vi forresten. Det fungerer egentlig ganske bra. Jeg roper et par ganger og kommer han ikke tråkker jeg enten på bandet eller rykker litt i det så kommern. Men nå går han jo mye uten band også da.

Ellers så har vi lært stopp og rolig.

Ligg fungerer i bilen, men ikke spesielt mye ellers enda:-P Gode råd på hvordan lære inn den kommandoen tas imot med takk;) Ikke at vi har stressa så fært med disse tinga heller da.

Værsegod må han ha for å spise og å ta godbit. Vi er litt strenge på det der ettersom han jo blir ganske stor, for han kan jo finne på å ta isen fra småbarn osv hvis man ikke har strenge rutiner på det har vi funnet ut :)

Men vartfall så tar han ingenting før han har fått det ordet nå :) Flinke gutten. Og han sitter pent i ro i gangen til han har fått på band og jeg sier okei, selv om døra er oppe. Men av og til er han fryyyyyktelig trengt, men da merker jeg det så da sier jeg ikke noe heller :)

På plass fungerer også nogenlunde ok, det er vel ikke helt bevist han gjør det enda tror jeg. Men han kommer nå alltid på riktig side osv.=)

Og han har så vidt lært å sitte i ro når jeg går noen skritt til jeg sier ok og på plass :D

Så nå må vi bare øve mer på å gå pent i band så blir det ikke så værst detta tror jeg.

Skrevet

juhu!

Da har vi endelig begynt å legge på oss igjen :P

To kilo ble det i forrige uke, ENDELIG!

Skrevet

hehe så bra:) men nå har vi fått en stopp på 27kg :P så vi har øka litt på fôret her ... men ho har strekt seg mye da! nå er ho 63cm høy :P har ikke blitt 1 kg tyngre siden sist vi målte en gang.

Yippie blei BIS valp på Vikersund da :P så er nok et bra kull detta:)

er utstilling på moss (med valpeshow) 25.-26. juli :P tenkte vi skulle stille der;)

Skrevet

Da har vi hatt en runde me sjotto her... så da blir det nok ikke to kilo denne uke... Pokker altså!

Vi glemte ¨å måle høyda forrige fredag, så det får bli denne uek gitt. Men han strekker seg fortsatt... Ser det i forhold til Ultra og sånn ;)

Skrevet

ja men bra han legge på seg da :D

men venter på noen fler bilder jeg :thumbs: du som har såppass bra kamera bør da ha en del bilder av vovvene!?? :lol:

Skrevet

hihiX-D Jeg glemmer det hele tiden :)

Og nå her jeg så mye som skjer og en full PC at jeg får ikke lagt over bilder før jeg har rydda på PCen! MEN lover å få gjort det i løpet av et par dager eller no, så skal jeg få inn noen bilder her også :)

Skrevet

aha, men da får vi bare smøre oss med tolmodighet og vente da :) håper de kommer fort fort:P for er spent på å se hvordan broder'n til Kita ser ut nå :)

• 3 weeks later...
Skrevet

der var det jo noen fine bilder :D ser han er litt tynn ja, men det kommer seg nok :)

godt det var fler enn min som var redd trommene hihi skumle greier gitt:P

Skrevet

Ylbert er 70 cm høy, men husker ikke i farten hvor tung han var gitt... :D:)

Men det var normalt det han hadda lagt på seg :)

Så virker som ting stabiliserer seg litt nå, han vokser litt mindre i høyde osv så=)

Skrevet

ja da begynner han å bli stor :D Kita var 67cm sist jeg målte, så regner med en 69cm i kveld :)

går jo an å høre om du får etteranmelde da??! :P pleier å gå bra med valper det :P koselig om det blir mer enn en grandis der :)

Skrevet
Oj så stor han har blitt ha ha :D

Koselig om vi hadde møttes en gang i sommer da, og latt dem herje litt! Er i hamar fremover nemlig. :)

Jaaaa :P

Bare å si fra altså :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...