Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan bor dere?


PsychoLynx

Recommended Posts

Hadde vært moro å sett åssen medlemmene her inne bor sammen med hundene sine. Så ta med kamera, ta bilder av huset/leiligheten/whatever utenfra, og noen rundtomkring innendørs. Stue, kjøkken, gang, bad, hundens plass osv. Vært moro å se hva slags stil de forskjellige her har i huset sitt osv. :ahappy:

Skal ta bilder litt senere jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

I det gule huset bor vi:

IMGP4574.jpg

Nærbilde:

87_726906530.jpg

Her trener vi når det er hustrig ute, ca 250 kvadrat (er ikke bilde av hele):

treningsrom.jpg

Her nerder TJ:

kino_etter.jpg

Deler av stua (er sånn trekkspillvegg i midten ja). Bildet tatt for å vise ei venninne både de nye gardinene og ny-tv'n :ahappy: :

gardina.jpg

Har ett album med flere bilder av huset utvending, på sommerstid, men jeg finner det ikke. Mulig jeg legger det ut senere. Trodde og vi hadde flere bilder fra innvendig av huset, har jo tatt endel bilder i forbindelse med oppussing, men jeg finner dem rett og slett ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bilder av der vi bor nå, ser litt bombet ut og, vi flytter tilbake til mams om tre uker :ahappy:

Men sånn ser det ut der(bilder fra sist sommer da :) );

200420082249FaYXd31m3WOn4uQFJk.JPG

200420082201NjRUuA6VzTNmlNwFyo.JPG

200420082235BEzxw2zjaKEXbvQdvC.JPG

200420082254udzcuNT3D3RMjmibAZ.JPG

Ble litt mange bilder utenfra, skal få tatt innvendig og etterhvert:) Er ganske stort, 350 kvm + garasjen og leilighet over garasjen. Blir god plass for Enya der hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er da gaten. Bilde er tatt fra vinduet mitt på rommet.

allebildeneframobilen15.jpg

Jeg har ikke tatt så mange bilder av huset. Men noe jeg har tatt mange bilder av er hytten vår med

nydelig utsikt, bare se her:

allebildeneframobilen02.jpg

Hytten vår er en rød liten kasse for å si det rett ut. Men den har en nydelig stue i blått og hvitt som hovedfarge.

Soverommene var en katestrofe, men det gjorde vi noe med i sommer. For da pusset vi opp de to soverommene.

Vi slo ut veggen, malte veggene og fikk noen nye og flotte senger.

Vi ville ikke gjøre for mye fordi vi har søkt om å få bygge ny hytte og det gikk faktisk igjennom, noe som vi aldri hadde trodd skulle skje !

Så i dag har vi vært der ute og ryddet ut litt av hytten. Så i løpet av uken skal vi rive hytten ned.

Og her er den nye hytten vi skal bygge:

styrperspektiv.jpg

Vi gleder oss til hytten kommer opp litt før jul hvis alt går etter planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor her jeg bor nå litt "midlertidig" noe som vil si at jeg bare har/skal bo her ett år! Men vi (jeg og Zoey) stortrives i den lille "rønna" vår;)

IMG_9160.jpg

utsikten min:)

IMG_9145.jpg

Har ikke noe bilder innefra da.. Men er veldig "hytteisch":ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor her bare en liten mnd til mest trolig før vi flytter til lørenskog i nyoppusset større leilighet.

Min samboer er en søppelmann uten like så vi har masse rart som jeg må ha plass til :ahappy:

Februar%2010.02.09_0158.JPG

Stua.

Februar%2010.02.09_0156.JPG

Stue.

Februar%2010.02.09_0161.JPG

gjesterom/kontor/gubbens roterom.

Februar%2010.02.09_0159.JPG 

Soverommet med bikkjekørga.

hadde ikke kjøkken blandt bildene, men de kan jeg ta imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ, da skal jeg komme med mine bilder :ahappy: Desverre fant jeg ikke igjen de gamle av huset her utvendig, og siden det er forholdsvis mørkt ute (jada, med stativ hadde det absolutt blitt bilde, vi som bor i gatelysland, men jeg gidder ikke gå ut) så kommer ute-bildene siden :)

Men, her er innebildene. Noen endringer vil vel bli gjort om ikke altfor lenge. Som å aldringsmale noen møbler osv. Men sånn er det NÅ iallefall

Gangen med trapp opp til andre etasje:

huset_008.jpg

Gangen sett fra trappa, mot stue:

huset_009.jpg

Tv-kroken:

huset_001.jpg

Sofakrok med Helga sitt hjørne:

250209_003.jpg

250209_004.jpg

Buffy sin krok.. Og senga til Bridie: (barnesenga var Buffy sin)

huset_016.jpg

Stue mot kjøkken:

huset_015.jpg

Kattenes hoveddel av stua:

huset_014.jpg

Kjøkkenet med døra mot gangen til venstre:

huset_010.jpg

Vannskål til dyra, hunden(es) kasse, og skapet - min store stolthet. (det er laget av en vindu fra Trevatn):

huset_011.jpg

Kjøkkenet sett fra gangdøra:

huset_012.jpg

badet:

huset_006.jpg

huset_007.jpg

Soverommet (det eneste rommet jeg virkelig VIL og SKAL pusse opp snart. Et malingsstrøk og evnt bygge skap på hele veggbredden der skapene står nå er ønsket):

Senga:

huset_005.jpg

skapene og buret der Ero bor foreløpig. Men satser på han skal få sove sammen med Bridie på stua etterhvert. Bare bli helt sikker på han og Lucifer. Boksene til høyre er hovedsaklig bikkje(ne) sin(e)

huset_004.jpg

Så er det andre etasje... Gjeste-etasjen :) :

Toppen av trappa

DSC_0184.jpg

Deler av gangen

DSC_0174.jpg

Gjesterom:

DSC_0171.jpg

DSC_0170.jpg

DSC_0179.jpg

Og ikke minst "walk in closet":

DSC_0165.jpg

DSC_0166.jpg

DSC_0168.jpg

(ja, andre etasje ble jo egentlig satt istand for vår egen del, men pga altfor mye veistøy utenfra, så klarer jeg ikke sove der oppe. Så da ble det gjesterom)

Også det styggeste rommet i hele huset her... BAdet i andre etasje. En vakker dag skal vi ha råd til å fikse det :(

DSC_0172.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bilde av huset/gården vår. Nå viser jo bare bildet huset og fjøset på nær hold og ikke de ca 93 målene med innmark som vi bruker til lek og trening :ahappy:

Bilder av huset på innsiden kommer senere...

Bilde761.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psycho: Whoa, furu! :ahappy: *får minner om boka Taxi for B.A. Beckström - eller kunsten å danse på furu, som i svært stor grad handlet om hvordan man ikke skulle slite på furugulvene, hehe*

Jeg burde vel få tatt noen bilder og slengt inn i løpet av morgendagen, men jeg gidder ikke nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor her jeg bor nå litt "midlertidig" noe som vil si at jeg bare har/skal bo her ett år! Men vi (jeg og Zoey) stortrives i den lille "rønna" vår;)

*klippe bilder*

Har ikke noe bilder innefra da.. Men er veldig "hytteisch":ahappy:

Er det i Åsgårdstrand? Nede ved kyststien?

Jeg har ikke ork til å ta bilder nå, men skulle veldig ønske at jeg bodde som de tidligere talerne her kjenner jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer bilde av huset/gården vår. Nå viser jo bare bildet huset og fjøset på nær hold og ikke de ca 93 målene med innmark som vi bruker til lek og trening :ahappy:

Bilder av huset på innsiden kommer senere...

Bilde761.jpg

Her bor Emilie også, riktig nok i et litt mindre "hus" rett bak det store hvite :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psycho: Whoa, furu! :ahappy: *får minner om boka Taxi for B.A. Beckström - eller kunsten å danse på furu, som i svært stor grad handlet om hvordan man ikke skulle slite på furugulvene, hehe*

Jeg burde vel få tatt noen bilder og slengt inn i løpet av morgendagen, men jeg gidder ikke nå...

hehe, ønsket er der om å male alle veggene ja, men det er så SYKT mye jobb! :) Så tror det forblir som det er jeg ;)

Har du gode tips til å ikke slite på furugulv eller? Sånn bortsett fra å alltid gå i sokker, ikke ha husdyr og sjelden slippe folk innenfor dørene? :) Det ER en grunn til at gulvene ble lakkert også, for å si det sånn. De var engang kun oljet, og du dæven! Å vaske gulv var et dundas. MAn satte moppen på gulvet, gulvet sa SLURP og der satt moppen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huset utenfra:

tassenpatur%20028.jpg

Dette bildet er tatt fra veien rett utenfor huset, så det er omtrent utsikten vår:

tassenpatur%20002.jpg

Det flotte morelltreet vårt og utsikt fra veranda:

photoshoot017.jpg

Har ikke bilder fra innsiden, men det er stort, lyst og her i stuen er det veldig høyt under taket. Mye vinduer og ganske mange rom. Et veldig fint og tidløst hus. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ønsket er der om å male alle veggene ja, men det er så SYKT mye jobb! :ahappy: Så tror det forblir som det er jeg ;)

Jeg har stor forståelse for begge deler, for å si det sånn. Men jeg tror jeg hadde fått lettere klaustrofobi av å bo i et hus med så mye furu. :)

Har du gode tips til å ikke slite på furugulv eller? Sånn bortsett fra å alltid gå i sokker, ikke ha husdyr og sjelden slippe folk innenfor dørene? :P Det ER en grunn til at gulvene ble lakkert også, for å si det sånn. De var engang kun oljet, og du dæven! Å vaske gulv var et dundas. MAn satte moppen på gulvet, gulvet sa SLURP og der satt moppen :)

Tja, hovedpersonen i boka løste problemet ved å ikke gå på gulvet i det hele tatt, men å hoppe fra sofaen til teppet ved bokhylla, og å bygge en bro fra laminatgulvet på kjøkkenet til teppet på soverommet. Jeg veit ikke om det er en aktuell løsning? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stor forståelse for begge deler, for å si det sånn. Men jeg tror jeg hadde fått lettere klaustrofobi av å bo i et hus med så mye furu. :ermm:

hehe, har liksom bodd her av og på i 8 år nå, så tenker ikke så himla mye over det. Og for 8 år siden var det LITT mer in enn nå :P Så foreløpig trives jeg godt med det. Men lei av møblene da. Så de skal vel aldringsmales i svart så fort vi får penger til det.

Tja, hovedpersonen i boka løste problemet ved å ikke gå på gulvet i det hele tatt, men å hoppe fra sofaen til teppet ved bokhylla, og å bygge en bro fra laminatgulvet på kjøkkenet til teppet på soverommet. Jeg veit ikke om det er en aktuell løsning? :P

hehe, aktuell løsning er det nok ikke, men vil tro det er den eneste ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...