Gå til innhold
Hundesonen.no

US ME CH VV-07 NORDV-10 Riverhills Angie's Alfred 'Chico' - Kleiner Münsterländer

SiriEveline

Recommended Posts

Vel, det var vel på tide at han også fikk sin egen tråd. Dette er da altså "broren" min, altså mamma's lille dalt.

Han er en stående fuglehund av rasen Kleiner Münsterländer, som brukes i jakt.. ihvertfall så langt det går. Han er oppvokst (sine 3 første leveår) i Mexico, så fuglehundtreningen har vært litt vanskeligere en ventet. Han er nå blitt 5 år.

Han har nylig også startet litt snørekjøring med søsteren min, og viser mer og mer talent til tross for at han er ganske liten.

Her er noen bilder av han på utstilling i Mexico.

n533583992_1391412_339.jpg

n533583992_1391408_4171.jpg

n533583992_1391409_8992.jpg

n533583992_1391411_9947.jpg

Utenfor huset til Mamma og Pappa

n533583992_1538104_8320.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt han var :ahappy: Og helt fra mexico da gitt! Hvordan kan det ha seg?

Nei, vi bodde 3år der siden pappa ble tilbudt jobb der (via oljebusinessen). Men savnet etter hund var uansett stort så en helg pappa var på businesstrip så ringte mamma Riverhills Kennel og overførte depositum på vofsen. Noen uker senere ble han hentet av mamma med fly.

Han har altså nå bodd i tre land, i løpet av sine "nesten" 5 leveår.

Her er noen titler han har:

World Champion

American’s Champion

Mexican Champion of the World Dog Show

Han fikk også andre plass i gruppe 7 under World Dog Show i Mexico. Trolig er han også den eneste Kleinern som har mottatt slike titler i Mexico. Han var vel mest sannsynlig også det eneste eksemplaret i Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Så søt han er :lol: Er han ung på oppstillingsbildene i startinnlegget? Det så hvertfall ut som han hadde lagt seg mer ut i Lillestrøm :lol:

Også må jeg spørre angående tittelene. Med world champion, mener du verdensvinner (ww)? Og hva er mexican champion of the world dog show, er det vanlig mexikansk championat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt han er :lol: Er han ung på oppstillingsbildene i startinnlegget? Det så hvertfall ut som han hadde lagt seg mer ut i Lillestrøm :lol:

Også må jeg spørre angående tittelene. Med world champion, mener du verdensvinner (ww)? Og hva er mexican champion of the world dog show, er det vanlig mexikansk championat?

Takk for det :lol: Ja han er ung, er vel rundt 2-3 år der.

Det mexican champion of the world dog show er jeg litt usikker på, var det jeg ble fortalt av min mor før jeg kunne så mye om utstilling. Jeg vil tro at det er vanlig meksikansk championat, men at han da antagelivis oppnådde det siste certet på det showet. Så får nesten beklage de titlene der, da det fint kan være litt misforståelser. Samme gjelder world champion, vil tro at mamma mener verdensvinner med den ja, altså tittelen hans VV-07.

EDIT: Da har jeg skjønt dette, Mexican Champion of the World Dog Show var en tittel som FCM (Federacion Canofila de Mexico) ga ut. American og World Champion er visst titler han har papirer på, men etter som jeg kan se er det ikke noe FCI logo på disse, American betyr forresten ikke USA men Amerika som kontinent (Las Americas).

I tillegg har han selvfølgelig BIR + VV-07. Veldig rart system dette her, og det virker som om NKK og FCM har veldig forskjellige måter og operere på men de 4 CACIB'ene fra Mexico så forholdsvis like ut som det norske han fikk nå i helgen.

Personlig syntes jeg han ser mye bedre ut nå, lagt seg mye mer ut og er rett og slett litt mer maskulin. Nå skal jeg bare ta skikkelig innsats fremover mot jaktsesongen og prøve å få til noe på den fronten, hadde vært fantastisk å få en premie på han sånn at han kan starte å motta cert, så får vi heller jobbe videre med 1.premie på jaktprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flotte hunden! og gratulerer med ny tittel! :)

er veldig facinert av rasen. De har noe utrolig vakkert og søtt over seg :hmm:

Tusen takk :lol:

Veldig spennende rase, og en utrolig personlighet. De er egenrådige og tøffe, samtidig som de gjerne leker søte og uskyldige. Absolutt en hund man bør samarbeide med, og ikke prøve å sjefe over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...