e-l Skrevet 27. Februar 2009 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2009 Hei, Jeg har aldri klipt en svart negel før. Hvordan ser man hvor nærven går? Jeg tror egentlig ikke jeg tørr å klippe neglene før jeg har vært hos dyrlegen å blitt vist hvordan jeg gjør det. De blanke/hvite går bra, slike har jeg klippet mange ganger, men er skeptisk til de sorte. Hvor ofte klipper man neglene på hund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 27. Februar 2009 Rapporter Share Skrevet 27. Februar 2009 Hvis du tar lite og ofte går det nok bra, det anbefales å gjøre med svarte klør. Edit: Er lurt å klippe når man hører at klørne kommer borti gulvet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vala Skrevet 28. Februar 2009 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2009 Edit: Er lurt å klippe når man hører at klørne kommer borti gulvet Bare en ting vedr. akkurat det der. Noen hunder har noen vinkler på klørne som gjør at uansett hvor korte de er klippet, så kan de høres Bare en liten "heads up" siden ikke alle er like der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-l Skrevet 28. Februar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2009 Hvis du tar lite og ofte går det nok bra, det anbefales å gjøre med svarte klør. Edit: Er lurt å klippe når man hører at klørne kommer borti gulvet Takk for fin tilbakemelding. Vi hører klørne litt i parketen, så må nok klippe de snart. Skal til dyrlegen rundt 14, vet ikke om jeg bør vente så lenge.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-l Skrevet 28. Februar 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2009 Bare en ting vedr. akkurat det der. Noen hunder har noen vinkler på klørne som gjør at uansett hvor korte de er klippet, så kan de høres Bare en liten "heads up" siden ikke alle er like der. Jeg tror ikke han har det, men får se etter en gang til, nå som jeg vet hva jeg skal se etter. Takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 28. Februar 2009 Rapporter Share Skrevet 28. Februar 2009 Det man bør gjøre er å venne seg til å se hvordan kloen ser ut underfra - på endel klør kan man lett se forskjellen på den delen av kloen som har nerve - kontra den som ikke har det. Og da spiller det ingen større rolle om kloen er sort, brun, blå eller hvit. GODT lys, en hund som ligger/står/sitter helt stille og er avslappet, god tid og tålmodighet er også gode hjelpemidler. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-l Skrevet 1. Mars 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1. Mars 2009 Det man bør gjøre er å venne seg til å se hvordan kloen ser ut underfra - på endel klør kan man lett se forskjellen på den delen av kloen som har nerve - kontra den som ikke har det. Og da spiller det ingen større rolle om kloen er sort, brun, blå eller hvit. GODT lys, en hund som ligger/står/sitter helt stille og er avslappet, god tid og tålmodighet er også gode hjelpemidler. Susanne Takk for at du tok deg tid til å svare på mitt spørsmål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Huldra Skrevet 7. Mars 2009 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2009 Det man bør gjøre er å venne seg til å se hvordan kloen ser ut underfra - på endel klør kan man lett se forskjellen på den delen av kloen som har nerve - kontra den som ikke har det. Og da spiller det ingen større rolle om kloen er sort, brun, blå eller hvit. GODT lys, en hund som ligger/står/sitter helt stille og er avslappet, god tid og tålmodighet er også gode hjelpemidler. Susanne Når jeg klipper, stopper jeg når jeg ser en liten hvit prikk, men jeg lurer ofte på om jeg kan klippe lenger, for det ser på en måte sånn ut, uten at jeg kan forklare så mye hvorfor. Finnes det noen bilder av hvordan en klo skal se ut nedenfra når den er klippet "perfekt"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 7. Mars 2009 Rapporter Share Skrevet 7. Mars 2009 Bare en ting vedr. akkurat det der. Noen hunder har noen vinkler på klørne som gjør at uansett hvor korte de er klippet, så kan de høres Bare en liten "heads up" siden ikke alle er like der. Åja okei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ane&Kaiza Skrevet 9. Mars 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2009 Jeg og sliter litt med det der, noen svarte og noen hvite klør;) men pleier ta ca like masse av di svarte som di hvite, beregner litt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Susanne N Skrevet 9. Mars 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Mars 2009 Hos di aller fleste raser skal man klippe akkurat der hvor kloa STARTER med å bue seg, Om du synes det er veldig ubehagelig/skummelt å klippe (og klørne ikke gir smerter) så kan du helt fint vente til du skal til veterinæren om en ukes tid. Få veterinæren/assistenten til å vise deg grundig hvordan man gjør dette og klipp jevnlig fra den dagen så er problemet løst Hadde en hund inne på jobb i dag som jeg måtte klippe flere cm på, og flere av klørne hadde vokst tilbake og inn i huden, dette er forferdelig smertefullt for hunden...Godt mulig at DU er klar over det da, men tok det med i tilfellet det var noen her som ikke så alvorligheten i det å unnlate å klippe klør. Tips: Kjøp "blod-stopp" og ha på om du klipper for mye, det gjør litt vondt for hunden om du er uheldig å klipper for langt inn, men det er ikke farlig Dyrebutikker/hundesalonger o.l. klipper ofte klør for 20-50 kr. Ønsker deg masse lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e-l Skrevet 10. Mars 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. Mars 2009 Hos di aller fleste raser skal man klippe akkurat der hvor kloa STARTER med å bue seg, Om du synes det er veldig ubehagelig/skummelt å klippe (og klørne ikke gir smerter) så kan du helt fint vente til du skal til veterinæren om en ukes tid. Få veterinæren/assistenten til å vise deg grundig hvordan man gjør dette og klipp jevnlig fra den dagen så er problemet løst Hadde en hund inne på jobb i dag som jeg måtte klippe flere cm på, og flere av klørne hadde vokst tilbake og inn i huden, dette er forferdelig smertefullt for hunden...Godt mulig at DU er klar over det da, men tok det med i tilfellet det var noen her som ikke så alvorligheten i det å unnlate å klippe klør. Tips: Kjøp "blod-stopp" og ha på om du klipper for mye, det gjør litt vondt for hunden om du er uheldig å klipper for langt inn, men det er ikke farlig Dyrebutikker/hundesalonger o.l. klipper ofte klør for 20-50 kr. Ønsker deg masse lykke til Takk for det :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar