Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er så GLAD!!!!


Jeampi

Recommended Posts

Jeg har lenge sittet og tenkt over hvordan jeg skulle lære Pito slalomen.

Til nå har jeg lokket med godbit, men hun tar ikke "pointet" da fordi at hun er mer opptatt av godbiten enn å tenke over hva hun gjør på.

Så har jeg prøvd å shape den, men hun er ikke klikkerklok nok til å klare det heller.

Så jeg vridde hjernen og kom ikke på noen måte å lære henne det på.

Så kommer Benedicte (handler91) med sine GENIALE forslag som alltid med å bruke target sticken.

Ja tenke jeg DET skal jeg prøve.

i dag så satt jeg opp noen malingspann som vi skulle prøve og gå slalom mellom. Først så brukte jeg to stk slik at hun skulle ta inngang rett og så rundt spann nr to. Så ledet jeg henne med sticken. Og når hun fulgte den helt fint så tok jeg den vekk når hun var midt mellom dem slik at hun måtte ta avslutningen selv. *klikk* jackpot.

Og så satt jeg opp to til slik at hun måtte både ta inngang og slalom mellom alle fire helt selv. Så sa jeg ingenting bare gikk mot "slalomen"....hun tok inngangen riktig OG hun gikk riktig mellom alle fire. JACkPOT!!!!

På én treningsøkt så klarte hun å BÅDE ta inngangen riktig OG ga slalom mellom fire "pinner" !!!!

Tusen takk benedicte! Vi har funnet metoden for oss!!!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takketakk!

I dag så har vi øvd på fremadsending (kom oss ikke til agility trening fordi mamma var ikke hjemme :evil: )

så jeg satt opp to hinder. Så sa jeg først "hopp". Hun hoppet *klikk* (jeg sto bare helt passiv i bakrunnen)

Så sier jeg "hopp" og i det hun hopper så sier jeg "hopp" igjen og dermed så må hun BÅDE hoppe over det første OG det andre for å få klikk. Hun gjorde det *klikk*.

Så når hun kan det godt så "tester" jeg henne ved å bare si hopp én gang. Hvis hun hopper BARE over det første så får hun klikk. Hvis hun hopper over begge så får hun ikke.

Men hvis jeg sier "hopp" *pito hopper* "hopp" og hun hopper over begge så får hun klikk :D Gikk utrolig fint. hun var kjempeivrig og nå kan hun forskjellen.

:mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...