Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan vi få et hvem-skal-hvor-forum?


Recommended Posts

Skrevet

Kan vi få et hvem skal hvor-forum? Nå blir det lagt i den kategorien trådstarter mener det hører hjemme(utstilling/lp/ag etc), og for andre blir det litt feil.

Underforumene i hundesport-avdelingen er også beskrevet med at det er ment for spørsmål om kategorien, så det vil vel også generellt bli mer oversiktlig.

Skrevet

JEG synes at i den sammenheng burde resultatene også komme i samme tråden, jeg... Så tullete når det er to tråder som er like, bare før/etter utstillingen/stevnet.

Så jeg synes at vi burde kun lage EN tråd pr stevne som først omhandler hvem som skal. dommerliste, overnatting og så til slutt resultatene.

Susanne

Skrevet
JEG synes at i den sammenheng burde resultatene også komme i samme tråden, jeg... Så tullete når det er to tråder som er like, bare før/etter utstillingen/stevnet.

Så jeg synes at vi burde kun lage EN tråd pr stevne som først omhandler hvem som skal. dommerliste, overnatting og så til slutt resultatene.

Susanne

Jepp, helt enig.

Guest Dratini
Skrevet
Er det ikke nok med det som allerede er? Vi har jo ett eget emne som heter Hundesport og greier. Kan vi bruke det?

Tror nok at trådstarter tenkte på en egen del inne i forumet hundesport. Det er jo endel stevner som både har utstilling, lp og agility. Og det hadde vøer litt enklere (og færre tråder) om man hadde en egen slik. F.eks. en tråd heter NKK Drammen, og der skriver folk inn om de skal dit, og etter at de har vørt der, kan de også skrive inn resultatet (resultatene) sine der, så slipper vi 2 tråder ("hvem skal dit?" samt "Hvem fikk hva?").

(correct me if I'm wrong)

Skrevet
Er det ikke nok med det som allerede er? Vi har jo ett eget emne som heter Hundesport og greier. Kan vi bruke det?

Hundesportkategoriene er jo for spørsmål som omhandler temaene(hva betyr BIR, hvilke klasser finnes i agility, hvordan skal jeg trene inn fri ved fot etc etc). Med et hvem skal hvor forum/kategori, blir det langt mer oversiktlig og stevnene tilhører dermed ingen bestemt undergruppe. NKK-stevnene står som regel under utstilling, selv om det er agility og lydighet der også. Stevnet i Moss 1.mai står for eksempel under LP, selv om det er langt flere startende ekvipasjer i agility.

Skrevet
Hundesportkategoriene er jo for spørsmål som omhandler temaene(hva betyr BIR, hvilke klasser finnes i agility, hvordan skal jeg trene inn fri ved fot etc etc). Med et hvem skal hvor forum/kategori, blir det langt mer oversiktlig og stevnene tilhører dermed ingen bestemt undergruppe. NKK-stevnene står som regel under utstilling, selv om det er agility og lydighet der også. Stevnet i Moss 1.mai står for eksempel under LP, selv om det er langt flere startende ekvipasjer i agility.

Før du forklarte dette synes jeg egentlig at ting var greit som de var, men du har helt rett. Hva med å bytte ut "Resultatbørsen" med dette forumet, vi trenger jo ikke resultatbørs når vi har et slikt forum? Det blir jo omtrent det samme, bortsett fra at man får med seg alle som skal og snakket før stevnet også.

Skrevet
Før du forklarte dette synes jeg egentlig at ting var greit som de var, men du har helt rett. Hva med å bytte ut "Resultatbørsen" med dette forumet, vi trenger jo ikke resultatbørs når vi har et slikt forum? Det blir jo omtrent det samme, bortsett fra at man får med seg alle som skal og snakket før stevnet også.

Men da må man kunne bruke det nye forumet som ren resultatbørs om man vil også, for det er sjeldent snakk om bruksstevner, og vi er stort sett alene herfra når vi deltar på sånt.. :)

Skrevet
Men da må man kunne bruke det nye forumet som ren resultatbørs om man vil også, for det er sjeldent snakk om bruksstevner, og vi er stort sett alene herfra når vi deltar på sånt.. :)

Selvsagt! ;) Men man kan da også lage et emne før man drar, kanskje også før påmeldingsfristen, sånn at noen kan henge seg på om man kan/vil? Jeg er også alene på mange agilitystevner, men jeg kan også lage en tråd før jeg drar og si jeg skal i vei - kanskje bor det noen i nærheten som vil stikke innom og se hva agility eller bruks-konkurranser dreier seg om?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...