Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan vi få et hvem-skal-hvor-forum?


Recommended Posts

Kan vi få et hvem skal hvor-forum? Nå blir det lagt i den kategorien trådstarter mener det hører hjemme(utstilling/lp/ag etc), og for andre blir det litt feil.

Underforumene i hundesport-avdelingen er også beskrevet med at det er ment for spørsmål om kategorien, så det vil vel også generellt bli mer oversiktlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes at i den sammenheng burde resultatene også komme i samme tråden, jeg... Så tullete når det er to tråder som er like, bare før/etter utstillingen/stevnet.

Så jeg synes at vi burde kun lage EN tråd pr stevne som først omhandler hvem som skal. dommerliste, overnatting og så til slutt resultatene.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG synes at i den sammenheng burde resultatene også komme i samme tråden, jeg... Så tullete når det er to tråder som er like, bare før/etter utstillingen/stevnet.

Så jeg synes at vi burde kun lage EN tråd pr stevne som først omhandler hvem som skal. dommerliste, overnatting og så til slutt resultatene.

Susanne

Jepp, helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Er det ikke nok med det som allerede er? Vi har jo ett eget emne som heter Hundesport og greier. Kan vi bruke det?

Tror nok at trådstarter tenkte på en egen del inne i forumet hundesport. Det er jo endel stevner som både har utstilling, lp og agility. Og det hadde vøer litt enklere (og færre tråder) om man hadde en egen slik. F.eks. en tråd heter NKK Drammen, og der skriver folk inn om de skal dit, og etter at de har vørt der, kan de også skrive inn resultatet (resultatene) sine der, så slipper vi 2 tråder ("hvem skal dit?" samt "Hvem fikk hva?").

(correct me if I'm wrong)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke nok med det som allerede er? Vi har jo ett eget emne som heter Hundesport og greier. Kan vi bruke det?

Hundesportkategoriene er jo for spørsmål som omhandler temaene(hva betyr BIR, hvilke klasser finnes i agility, hvordan skal jeg trene inn fri ved fot etc etc). Med et hvem skal hvor forum/kategori, blir det langt mer oversiktlig og stevnene tilhører dermed ingen bestemt undergruppe. NKK-stevnene står som regel under utstilling, selv om det er agility og lydighet der også. Stevnet i Moss 1.mai står for eksempel under LP, selv om det er langt flere startende ekvipasjer i agility.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesportkategoriene er jo for spørsmål som omhandler temaene(hva betyr BIR, hvilke klasser finnes i agility, hvordan skal jeg trene inn fri ved fot etc etc). Med et hvem skal hvor forum/kategori, blir det langt mer oversiktlig og stevnene tilhører dermed ingen bestemt undergruppe. NKK-stevnene står som regel under utstilling, selv om det er agility og lydighet der også. Stevnet i Moss 1.mai står for eksempel under LP, selv om det er langt flere startende ekvipasjer i agility.

Før du forklarte dette synes jeg egentlig at ting var greit som de var, men du har helt rett. Hva med å bytte ut "Resultatbørsen" med dette forumet, vi trenger jo ikke resultatbørs når vi har et slikt forum? Det blir jo omtrent det samme, bortsett fra at man får med seg alle som skal og snakket før stevnet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du forklarte dette synes jeg egentlig at ting var greit som de var, men du har helt rett. Hva med å bytte ut "Resultatbørsen" med dette forumet, vi trenger jo ikke resultatbørs når vi har et slikt forum? Det blir jo omtrent det samme, bortsett fra at man får med seg alle som skal og snakket før stevnet også.

Men da må man kunne bruke det nye forumet som ren resultatbørs om man vil også, for det er sjeldent snakk om bruksstevner, og vi er stort sett alene herfra når vi deltar på sånt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da må man kunne bruke det nye forumet som ren resultatbørs om man vil også, for det er sjeldent snakk om bruksstevner, og vi er stort sett alene herfra når vi deltar på sånt.. :)

Selvsagt! ;) Men man kan da også lage et emne før man drar, kanskje også før påmeldingsfristen, sånn at noen kan henge seg på om man kan/vil? Jeg er også alene på mange agilitystevner, men jeg kan også lage en tråd før jeg drar og si jeg skal i vei - kanskje bor det noen i nærheten som vil stikke innom og se hva agility eller bruks-konkurranser dreier seg om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Er det ingen i nærheten som har en hund du kan låne? En oppdretter med flere hunder, eller noe? Nå var jo det for min og Odins del, men når jeg ikke orket å konkurrere med ham mer så gikk jo Lisa her på forumet konkurranser med ham. Men ja, livet som hundeeier er jo veldig i faser. Fra valpestadiet og få dem til velfungerende hunder i hverdagen, til å kunne ha dem med på aktiviteter og konkurranser, og så når de ikke er med på alt lengre igjen, og trenger mer oppfølging  helsemessig.
    • Akkurat nå har jeg lyst på en hund som kan henge med på lange fjellturer og som jeg kan konkurrere med, men som kan bo et annet sted så lenge senioren min fortsatt lever. Må jo bare innse at hun er en gammel hund som ikke lengre kan være med på alt jeg har lyst til, men vil jo også gi henne en god alderdom. Så ny hund i huset er uaktuelt så lenge hun er her. Hvorfor må det være så vanskelig...
    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...