Gå til innhold
Hundesonen.no

Kristiansand 9 og 10 mai.

Symra&Pippin

Recommended Posts

Ja, var noen ringer inne i hallen i fjor, men de fleste var ute på grusbanen.. Agilityen var et annet sted slik som Martine sier.. Var vist i gangavstand fra selve utstillinga, men jeg fant ingen ag ring/bane (hva kaller man det?).. :rolleyes:

I fjor var alle miniatyr rasene og de mindre hunderasene inne mens de største var ute. Agility o.l ble holdt ute utenfor hallen.

Vi skal stille lillejenta, forhåpentligvis, uten løpetid og at hun ikke ser for valpete ut for dommeren denne gangen som i Bø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar
I fjor var alle miniatyr rasene og de mindre hunderasene inne mens de største var ute. Agility o.l ble holdt ute utenfor hallen.

Vi skal stille lillejenta, forhåpentligvis, uten løpetid og at hun ikke ser for valpete ut for dommeren denne gangen som i Bø.

Ikke alle hvertfall, hehe.. Både sheltie og basenji var ute ihvertfall ;) Så lenge det er OK vær er jeg mer enn gjerne ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo egentlig dit og skrive, men nå ser det jaggu ut til at jeg blir hjemme i stedet.... Jeg fikk denne mailen fra de som styrer med skrivere:

Takker igjenn for din henvendelse vedr. skriver ved NKKutstilling Kristiansand.

Jeg har kontaktet våres utstillingskommite vedr. overnatting og eventuell reisegodgjørelse for deg.

Det blir fra våres kommite bekreftet at det ikke er mulighet for oss å skaffe overnatting for deg samt dekke eventuelle utgifter i denne forbindelse, samt at reiseutgifter ikke dekkes.

Dersom du fortsatt ønsker å fungere som skriver på denne utstillingen ber jeg om din tilbakemelding

Jeg synes det høres veldig rart ut at de plutselig ikke kan dekke noe som helst, og forventer å få folk til å skrive når de bare får skriverhonoraret? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres veldig rart ut at de plutselig ikke kan dekke noe som helst, og forventer å få folk til å skrive når de bare får skriverhonoraret? :yawn:

Jeg tror at på disse utstillingene så er det teknisk arrangør som må skaffe skriver, ikke NKK. Altså er det teknisk arrangør som må dekke alle utgiftene, og da går de trolig i minus på deg i forhold til betalingen de får fra NKK for å være teknisk arrangør.

Og det er mange arrangører som har et litt pariaforhold til skrivere - det er ofte stor forskjellsbehandling på skriver og ringsekretær, enda de gjør en like viktig jobb begge to. Kanskje hadde statusen for skrivere endret seg om de også må ha en viss autorisasjon, som i Danmark og Sverige?

Det er jo en sak en eventuelt kan ta opp med Norske Ringsekretærers Forbund, som nettopp er blåst liv i.

Her leter vi desperat etter pels - noen som gode tips for å få tilbake pelsen fortere, som jeg ikke har prøvd enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det slik i fjor at halvparten av utstilingen var ute og dem andre inne. Eller var det slik at ag/Lp var en helt annen plass?

Jeg var der ikke i fjor, men syns jeg husker noe slikt.

Noen av rasene var ute, andre inne. Vi var knall heldige med været i fjor!

Den er booket, men ting kan jo skje som endrer planene.

Det er også utstilling for berner og nuffe, arrangert av nuffeklubben, så det blir dobbeltutstilling for oss - og dommerne begge dager har likt X'en på utstillinger i fjor, så det er jo lov til å håpe at de skal like henne i år også.

Overnatting ser ut til å bli privat, eller så blir det vel Hamresanden, siden nuffeklubben har sin utstilling der (om jeg ikke har blingset helt).

oh,oh.. Jeg MÅ hilse på X´n tror jeg :yawn: hehe.

Ikke alle hvertfall, hehe.. Både sheltie og basenji var ute ihvertfall :) Så lenge det er OK vær er jeg mer enn gjerne ute!

Vi var også ute.

Vi har meldt på. Dette blir første debutt etter Nkk Bø, hvor ting ikke gikk så bra, så jeg har litt nærver... kjenner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leter vi desperat etter pels - noen som gode tips for å få tilbake pelsen fortere, som jeg ikke har prøvd enda?

Tips taes også i mot. Finner du en kur så send gjerne den til meg også. Talli er bare stålull nå <_<

Hva slags rase er det på denne utstillingen????

Alle godkjente raser på utstillingen, fordelt over to dager.

I LP og AG kan det være både blandinger og raser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh,oh.. Jeg MÅ hilse på X´n tror jeg :yawn: hehe.

Det lar seg nok gjøre, det.

Tips taes også i mot. Finner du en kur så send gjerne den til meg også. Talli er bare stålull nå <_<

Det går i det tradisjonelle her, med ølgjær, egg og oljer. Ispedd noen bønner. Men jeg tror ikke det er tilstrekkelig...

Som vi snakket om tidligere; hairextentions med Evens pels :)

Det hadde jeg jo helt glemt - takk for påminnelsen!

*ringe pappa og be ham samle opp det Even røyter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal dit! Det blir første offisielle utstilling for prinsen, og veldig spennende for oss :icon_confused:

Heldigvis har vi familie i Kristiansand som vi kan bo hos den helgen, for som urutinerte utstillere, har vi hverken campingvogn eller -bil :icon_confused::hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei! Regn er egentlig ikke noen big deal, så lenge jeg slipper å snuble rundt i søle i ringen. :wub:

Det er fordelen med å stille på lørdag - det er ingen som har løpt opp sølestier dagen før :-)

Det skal bare regne nok til at alle ser like flate og tufse ut i pelsen som X'en...

Er det forresten gressunderlag, grus, asfalt - noen som vet hvordan det ser ut utenfor Gimlehallen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 Ak. Jeg som trodde jeg bare skulle konkurrere med Cert mot meg selv :wub:

Men vi har fått dommerendring da og havnet i samme ring som Belgere

*hvisker* Belgerpia være handler og vise Blaze om begge skal i ringen kanskje :wub:

Nå må jeg finne ut som denne dommeren fra Israel, jeg pleier bli litt sjokker over kritikker o.l. med dommere fra lignene land som gjerne ikke akkurat har såååå mange AK. Men med Talli kan jo det slå begge veier :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten gressunderlag, grus, asfalt - noen som vet hvordan det ser ut utenfor Gimlehallen?

Det er grusunderlag i uteringene - veldig greit i tørt vær :wub:.

11 briarder påmeldt også - og vi skal være INNE faktisk... Ser at jeg også kan få med meg kelpiene i ringen etterpå :wub:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 briarder påmeldt også - og vi skal være INNE faktisk... Ser at jeg også kan få med meg kelpiene i ringen etterpå :wub:.

Takktakk - det er godt å løpe på grus.

Og du vet du har pelsstellsrase når du får lov til å være innendørs! :wub: Brukshund? Hah! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*jeeeei* og jeg får se Willy i ringen! Men teite inne ringen, da vil nok ikke kamera mitt leke med meg. Jeg har jo ikke oppmøte før 11 jo :wub:

Følte meg brått litt splittet her, når skal Briardene inn i ringen? BP og Lilly skal jo inn etter 20 Schaferhunder (og etter tervene også om jeg husker rett?)

Grus er greit å løpe på, da får jeg vist dyrene mine bedre uansett når man må ha tempo. Ettersom jeg skal dele ring med Schäferhund så er jeg spent på om vi får stor og god ring også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...