Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp med frontpage!


Djervekvinnen

Recommended Posts

Har laget siden min med frontpage, med domene fra One. Fikk mail fra One med følgende tekst:

Udgivelse af hjemmesiden til webhotellet vil fra 10.02.2009 ændres, sådan at der forbindes via FTP i stedet for HTTP. Det sker ved, at du i Frontpages indbyggede FTP-klient indtaster ftp.everden.be og logger ind med dit brugernavn og adgangskode til webhotellet. Denne ændring gælder kun fremgangsmåden ved udgivelse i Microsoft Frontpage. Dit webhotels øvrige funktioner vil være helt uberørt.

Men jeg får det ikke til. kanskje noen kan forklare litt mer hva og hvordan jeg gjør dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I frontpage må jeg logge meg på med brukernavn og passordet for å få åpnet siden min for redigering. Det går greit, men problemet er at jeg må gjøre dette HVER gang jeg åpner nye sider, og for HVERT eneste bilde på siden i frotntpage. Feks på galleriet er det så mange bilder, at hele programmet går i stå når jeg må trykke passordet 50 ganger og hele programmet lukker seg tilslutt.. Og det er ikke noe jeg gidder heller, å sitte å trykke konstant på passord knappen..

Hvorfor må jeg taste inn passordet hver eneste gang jeg gjør noe på siden min? Hvor kan jeg få endret dette /lagret dette i programmet?

Merk: dette skjedde først Etter at det ble endringer i One og oppsettet som jeg lurte på i første post. Før den tid gikk alt som smurt og passordet var lagret og jeg måtte kun trykke på det ved første åpning av Index.

Noen kloke hoder som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere var det et opplegg på webhotellet som kommuniserte med frontpageprogrammet ditt. Dette har nå blitt avviklet siden frontpage er et gammelt program som gikk ut av produksjon for flere år siden. Derfor må sidene dine lastes opp via en ftp-forbindelse i stedet. Jeg kjenner ikke frontpage i detalj, så det er ikke så lett å si konkret hva du skal gjøre. Forsøker du å redigere filene slik du alltid har gjort, eller har du fått satt opp en ftp-forbindelse?

Det beste rådet jeg kan gi deg er egentlig å droppe hele frontpage og skaffe deg et annet program i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må sjekke det når jeg kommer hjem. Og få samboer til å hjelpe meg. Er litt lettere å beskrive det når jeg ser det på pcen. Da kommer det sikkert flere spørsmål. Klarer ikke å se det for meg akkurat nå.

SKulle gjerne fått nytt program, men frontpage er det eneste jeg har lært meg, og jeg er totalt hjelpesløs når det blir snakk om andre programmer, og hvordan man skal overføre alle mine sider fra det ene programmet over til det andre programmet. :icon_confused: hehe. :) men hvis jeg overhodet ikke får til frontpage igjen, må jeg jo vurdere et annet program. men den tid den sorg. :) Skal først prøve å løse problemet i frontpage.

*kommer tilbake til dette senere idag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert hjulpet deg til å komme deg igang med noe annet enn frontpage hvis du vil, men jeg har ikke så god peiling på dreamweaver f.eks... Du kunne ikke tenkt deg en wordpress-side da? Det ER utrolig enkelt, du trenger INGEN programmer og du kan oppdatere/redigere siden din fra hvilken som helst PC med internett-forbindelse.

Hvordan lagrer du bildene dine som du bruker på hjemmesiden? Ser at du lagrer dem i gif... Du kunne jo vurdert å gått over til en lignende side som zooomr.com eller photobucket.com, eller picasa-nettalbums for å ha bildene dine i - også har du hjemmesiden hos wordpress f.eks.

Må legge til at du kan bruke domenet ditt hos wordpress også såvidt jeg vet, altså at alt beholdes - bortsett fra at du får et nytt hjemmesideoppsett og en ny måte å oppdatere siden på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går på nett og søker på Cute FTP Home 7 - det er et gratisprogram som du bruker når du "slenger" sidene dine fra dine dokumenter over på serveren der hjemmesiden er.

Der legger du inn kodene dine til web.hotellet - resten forteller veiviseren deg. Kjempelett

Programmet legger til ftp kodene etterhvert som du sender opp tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...