Gå til innhold
Hundesonen.no

Løse hunder som ødelegger trening


iselin.wt

Recommended Posts

Nå begynner jeg å bli smålei av løse hunder som kommer løpende og ødelegger treningen vår. :banana: Har veeeeldig lyst til å si i fra til eierne (som gjerne kommer slentrende 30 meter bak) på en måte som får dem til å skjønne at det at de lar hunden sin buse frem til oss faktisk ødelegger det vi driver med. Foreløpig har jeg bare sagt litt tørt til eierne at vi driver å trener, og håper at de tar hintet og kanskje revurderer å la hunden løpe bort til andre som trener... Meeeen, jeg har mine tvil i forhold til hvor effektivt det er...

Greit nok med forstyrrelser, men jeg lurer på om jeg er den eneste som ikke lar hunden min løpe bort til andre hunder som helt klart driver å trener? Og hvis det er aktuelt at vofsene våre skal møtes så spør jeg alltid eierne om det er greit at de hilser og kanskje leker... Men føler meg litt alene om dette innimellom og blir relativt frustrert over mindre omtenksomme eiere... Hundene gjør jo bare det de får lov til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er noe poeng i å bli sint/irritert på dem med mindre det er samme personene igjen og igjen :banana: Altså når du sier ifra. Tror det er veldig mange som går rundt med en oppfatning av at "der er en hund, den vil sikkert hilse på min hund" og ikke tenker over at folk faktisk trener på mer enn å ikke tigge hjemme ved kjøkkenbenken :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For folk som ikke er så veldig belest om hundetrening så er det ikke så enkelt å se at man trener. Skjønner at det er forferdelig frustrerende, men det beste du kan gjøre er jo å forklare dem problemet ditt, og forklare at det at deres hund kommer bort til dere er forstyrrende og ødeleggende. Folk vet jo ikke bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibi blir dritsur hvis noen forstyrrer henne når hun jobber, så jeg forklarer gjerne etterpå at det er greit å la henne jobbe i fred. Nå trener vi jo ikke så mye for tiden, men kommer det noen og krysser spor jeg har lagt ut om sommeren og slikt, tar jeg det som en fin ekstra utfordring. Alt som er forstyrrelser, unntatt direkte avbrytelser, er jo bare av det gode. Verden stopper ikke opp fordi om man trener hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...