Gå til innhold
Hundesonen.no

Casper- Ramocos Prince of Sunsnow..Chihuahua

Kine Helen

Recommended Posts

Tror nesten du må legge ut et innlegg på "Din rase" om chihuahuaen, siden nå fikk jeg lyst til å vite mer om rasen, hehe :wink:

For ekempel om de tåler så lite som folk skal ha det til? Hvilke folk de passer til, hva prisen ligger på og hva hunden kan brukes til...?

Ja skal se om jeg får somla meg til å gjøre det en dag:) hihi.. i mellomtiden kan jeg jo svare deg litt her:)

de tåler ganske masse.. i dag var vi ute og gikk fra kl halv to til kl 4 uten problemer.. (casper ble bært litt da.ung som han er). de har jo lett for å bli trakket på så det må jo passes litt på... i lek med større hunder går det som regel greit så lenge det blir passet på, eks hvis mine skulle lekt med Calinas Dobbis hadde det nok vært litt skummelt da han bruker labbene mye:) hehe.. noen chis har Åpen Skalle hele livet og da må det passes litt på(ikke la unger klappe ham på hodet etc)

de passer til alle egentlig mener jeg.. (ikke fjortiser som skal ha dempå armen) de digger å være ute når det ikke er kaldt og regner:) hehe men trenger ikke mer en ett par tisse turer om dagen, men da må de ha masse hjerne trim og lek inne..

du kan bruke dem til det meste tror jeg.. ikke jakt eller noe slikt da.. men lydighet, agility,utstilling, spor.. (speedy digger å gå spor)

Prisen er jo så om så men.. jeg kjøpte mine for 12 og 14 tusen.. nå er prisene oppi mellom 15 og 20 tusen.. så de er DYRE..!

hvis du lurer påandre ting er detbare å spørre meg her eller på msn ol.. har masse sider med info,oppdrettere osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de tåler ganske masse.. i dag var vi ute og gikk fra kl halv to til kl 4 uten problemer.. (casper ble bært litt da.ung som han er). de har jo lett for å bli trakket på så det må jo passes litt på... i lek med større hunder går det som regel greit så lenge det blir passet på, eks hvis mine skulle lekt med Calinas Dobbis hadde det nok vært litt skummelt da han bruker labbene mye:) hehe..

Jai ikke sjøøne nååe hva du mene med Odin å sine ben... :roll: :(

-btw, så finnes det såå mye funskjonelle og fine dekken til Chi`s om de ikke liker seg ute i kulde og ekkelt vær. :( -der er de ganske lik dobbere faktisk..hehe - snur i døra når det høljer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vises ikke.. ja de lukker seg som regel selv, men ikke på alle..

åpen fontanell som det heter på fint.. det er sånn som bebyer har.. du kjenner det når du stryker over hodet demmes..

----------------------Speedy søker som bare det;

1084.jpg

hmm her er det noe:)

1083.jpg

Ropte du?!?

1081.jpg

1080.jpg

hmm her er det noe:

1078.jpg

snuse snuse

1077.jpg

IIKK GAL CHIHUAHUA

1076.jpg

Nei nå stikker jeg.. detta var kaldt..brrr

1075.jpg

-------------------------------

1011.jpg

Hmm.. der kjem ho med Foto apparatet igjen.. ÆSJ

1029.jpg

RRR kill that mouse..

1030.jpg

1070.jpg

Vakre vakre speedy..

1071.jpg

1083.jpg

Casper Sliten nå..... slutt og taaa bilde nå...

1090.jpg

JADA MAMMA NOK NÅ..

1106.jpg

1109.jpg

Speedy og Casper følger nøye med på når nye hundeprogrammet på tvN.. masse gøye lyder:)

Avslutter med SpeedyMann:)

1067.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Nei jeg hadde jo ikke det, men nå er hun et familiemedlem og har vært det i 3 år, så å sende henne tilbake er uaktuelt. 
    • Dette handler mer om uenighet. Jeg håper du sier nei til dette. Om du hadde visst at hunden skulle brukes til å produsere blandingskull hadde du ikke skrevet under. 
    • Uff, det er vanskelig med oppdrettere man ikke er enig med, dessverre. Du sier det står i kontrakten at avl skal følge NKKs retningslinjer, men hva står i kontrakten om brudd? Det hjelper jo ingenting med en kontrakt dersom ikke betingelsene ved brudd er beskrevet. Juridisk sett står oppdretter som eier, og om hun ikke vil la deg kjøpe ut hunden til full pris så er det dessverre opp til deg å heve kjøpet på grunnlag av kontraktsbrudd. Dette er veldig vanskelig når det er snakk om et levende dyr og ikke en faktisk vare. Du kan jo også eventuelt kontakte NKK for råd.
    • Hei,  Jeg har en 3 år gammel malteser på for. Jeg betalte 5k da jeg fikk henne, men signerte fortsatt en vanlig forvert avtale. Hun skal ifølge avtalen få 2 kull. Det ble spesifisert da jeg fikk henne at hun skulle avles med andre registrerte maltesere.  Oppdretter bestemmer seg i stedet for å få et blandings kull og lage maltipoo på første kull. Jeg likte det ikke, men orket ikke å lage noe styr av det. I oktober hadde hun første løpetid etter kull nr 1. Det er nå ca 6 mnd siden og jeg har fulgt med for å sjekke om hun får løpetid.  I dag fikk jeg melding av oppdretter hvor hun truer med å ta henne tilbake fordi jeg ikke har sagt ifra om løpetid, men hun har jo ikke hatt løpetid enda. Hun mener maltesere har løpetid hver 4. Mnd? Dette høres ikke riktig ut. Jeg ble veldig satt ut siden jeg alltid har gitt beskjed ved løpetid tidligere. Mitt spørsmål er hvilke rettigheter har jeg? Jeg har jo betalt en viss sum for hunden. Jeg har fulgt kontrakten, og kan dokumentere at oppdretter har brutt kontrakten. Kontrakten spesifiserer at hun må følge nkk sine retningslinjer for avl, og de åpner ikke for blandingsavl. Hun sa hun er i sin fulle rett til å blande raser så hun er åpen på at hun vil bryte kontrakten nå og.  Jeg vil egentlig bare bli ferdig med dette og hadde planer om å si ifra ved løpetid som sikkert kommer nå straks, men nå føler jeg meg ikke trygg på dem overhodet.    Edit: jeg har hatt hunden i 3 år og er absolutt ikke interessert i å heve kjøpet. Jeg ønsker egentlig kun at de skal forholde seg til kontrakten, og ikke true meg med å hente henne når jeg alltid har fulgt kontrakten. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...