Gå til innhold
Hundesonen.no

Klarer ikke å holde seg så lenge.


sham

Recommended Posts

Hei:)

Jeg har et problem. Har en valp på 8 mnd (blanding av dvergpincher og lhasa apso) han er husren, sier ifra når han skal bajse og går til døra når han skal tisse, meeen han klarer ikke å holde seg så lenge. Han holder seg ca 2 timer, men han holder seg hele natta. Kan d være urinveisinfeksjon? Eller er det sånn at små hunder ikke klarer å holde seg så lenge?

Han tisser også i sengene til foreldrene mine når vi er på besøk (kan si at vi er der ofte), så vi må lukke dørene til soverommene. Er dette en måte å markere seg på hos dem? Er konstant redd for at han skal tisse/markere seg hos andre når vi er på besøk, klarer ikke å slappe av, må følge med på han hele tiden.

Noen forslag tas imot med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du lurer på om det er urinveisinfeksjon så tar du en urinprøve og leverer til veterinær for test (helst morgenurin).

Hvor mye vann gir du han? Det som går inn må ut igjen :)

Ja det går ann:) hehe men hvis de har urinveisinfeksjon så klarer de vel ikke å holde seg i ca 8 timer når jeg og han sover? :)

Han har alltid hatt vann stående, han drikker ikke ekstreme mengder med vann, tror da han drikker vanlig:) Forer også med vanlig tørrfor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alt er relativt fra hund til hund. Sofus hadde urinveisinfeksjon da han var 4,5-5 mnd gammel. Han hadde ikke uhell inne når jeg var borte fra ham over flere timer, men tisset hyppig ute. Så for å svare på spørsmålet ditt - jo, noen kan holde seg. Så hvorfor ikke bare ta en prøve og få den sjekket hos dyrlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, alt er relativt fra hund til hund. Sofus hadde urinveisinfeksjon da han var 4,5-5 mnd gammel. Han hadde ikke uhell inne når jeg var borte fra ham over flere timer, men tisset hyppig ute. Så for å svare på spørsmålet ditt - jo, noen kan holde seg. Så hvorfor ikke bare ta en prøve og få den sjekket hos dyrlegen?

Ok, da gjør jeg d:) Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...