Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangeutstillingene 25 og 26 April


SusanneL

Recommended Posts

Første dommeren jeg noen gang skreiv for var dansk. Så om dere får en dansk dommer, så bør dere håpe på å få henne, for ho var en drøm å skrive for!

Jammen, jeg skjønner jo ikke et fnugg av hva de sier :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Deeer fikk jeg pm på mail, gitt! Bare for den ene dagen da, den andre kommer kanskje litt seinere?

Vi har oppmøte klokka 10, det er 6 buller som stiller, og vi stiller i samme ring som bl.a. DSG og Hovawart. Kanskje jeg kan stå ringside med noen doggiser før vi skal inn? :wub:

Hvilken dag fikk du for?

Kan du sjekke antall bernere for meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ring på søndag uten ringsekretær, så da formoder jeg at det er meg - og jeg skal få kose meg med mynder hele dagen - det blir bra! De kan en i hvert fall se anatomien på, og dermed få mye utbytte av dommerens kritikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, bare tre parsonvalper begge dager. Tror jeg vet hvem de andre er også. Den ene tror jeg er broren til Selma, og den andre en hvit tispe. Og jeg synes igrunnen Selma er den beste av dem :)

Mamsen, ser ut som vi stiller ca samtidlig på lørdag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, bare tre parsonvalper begge dager. Tror jeg vet hvem de andre er også. Den ene tror jeg er broren til Selma, og den andre en hvit tispe. Og jeg synes igrunnen Selma er den beste av dem :)

Mamsen, ser ut som vi stiller ca samtidlig på lørdag da...

Ja, vi får håpe at ring 8 og 9 ligger ved siden av hverandre. På søndag er jeg ferdig når du skal gå, så da skal jeg stå på sidelinjen og gjøre sånn: a036.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. HHv. 13 og 16 beardiser - kjempemoro! Men snodig at det er flere her enn på NKK-utst. i år, da.. Virkelig sånn at "alle" kommer til DEN utstillingen - merkelig...

Jeg håper bare at jeg får tilbake bilen min snart, jeg (står fortsatt på verksted i Sverige etter Malmøturen), så man får med seg vogn og camping-kos den helgen!

Ellers er det selvsagt mulig å reise til/fra med vanlig personbil - jeg skal jo bare stille Moses og han er jo ikke store karen - han er det jo plass til i enhver bil :) !

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. HHv. 13 og 16 beardiser - kjempemoro! Men snodig at det er flere her enn på NKK-utst. i år, da.. Virkelig sånn at "alle" kommer til DEN utstillingen - merkelig...

Jeg håper bare at jeg får tilbake bilen min snart, jeg (står fortsatt på verksted i Sverige etter Malmøturen), så man får med seg vogn og camping-kos den helgen!

Ellers er det selvsagt mulig å reise til/fra med vanlig personbil - jeg skal jo bare stille Moses og han er jo ikke store karen - han er det jo plass til i enhver bil :) !

Susanne

Gleder meg til å kosemose litt på Moses! Håper du kommer med campingvogn ja Susanne. Vi skulle jo danse på bordene hele natta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å kosemose litt på Moses! Håper du kommer med campingvogn ja Susanne. Vi skulle jo danse på bordene hele natta! :)

:D Ser for meg det ja, vi som pleier å bli så trøtt at vi besvimer klokka ni på hver utstilling! Men det er jo bursdagen min da!

Edit: Får alle valpene ny dommer på lørdag da? Jeg som gjerne ville ha Helge Kvivesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe at ring 8 og 9 ligger ved siden av hverandre. På søndag er jeg ferdig når du skal gå, så da skal jeg stå på sidelinjen og gjøre sånn: a036.gif

Kan noen av dere som er der på søndag ta bilder av damen som gjør sånne ting med fjeset sitt??? Vil gjerne se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det - vi skulle feire bursdagen din og danse på bordene, ja... Hmm...

Såklart skal jeg gjøre mitt ytterste så vi kan campe sammen med de fine vognene våre, da! Og lille Moses er helt klar for kose-mosing!

Skal klargjøre vognen nå i helgen + prøve å komme igjennom hele Moses med kam og børste.. Vet ikke helt hva som er mest jobb, men det med vognen er jo klart hyggeligere i alle fall!

Parson Russel står på PM'et på Helge Kvivesen - så det er sikkert han som skal dømme dem. (Han er jo en terrierfyr, så det ville jo være sært å ta ifra han terriervalper...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen av dere som er der på søndag ta bilder av damen som gjør sånne ting med fjeset sitt??? Vil gjerne se.

Ja, og kunne den personen tatt med seg damen vekk fra ringen? Så slipper jeg og Selma å få latterkrampe, mens vi løper så pent vi kan for dommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Aj, beardisene begynner å gå 09:30 i ring 9, parsonvalpene (3 stk) går 10:00 i ring 8. Håååper disse ringene ligger ved siden av hverandre!.

*ler* Det er lov å håpe, men det er ikke alltid det logiske er løsningen for utstillingsarragnører - å legge ringer etter hverandre, eller ved siden av hverandre er tidvis vanskelig - man har opplevd at ring 10 ot 11 har vært i hver sin ende av en utstillingshall til og med..... og det opp til flere ganger.

Jeg meldte ikke på via dogweb..

Nei, men da får du din i posten - og da kommer den i posten enten i dag, i morgen, lørdag eller mandag - sånn er det med den saken. Vi andre får den på mail.

6 groenendael på lørdag når jeg skal stille, og jeg vet hvem fem av dem er - den ene er vel såvidt jeg vet Luno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...