Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangeutstillingene 25 og 26 April

SusanneL

Recommended Posts

Første dommeren jeg noen gang skreiv for var dansk. Så om dere får en dansk dommer, så bør dere håpe på å få henne, for ho var en drøm å skrive for!

Jammen, jeg skjønner jo ikke et fnugg av hva de sier :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 201
  • Created
  • Siste svar
Deeer fikk jeg pm på mail, gitt! Bare for den ene dagen da, den andre kommer kanskje litt seinere?

Vi har oppmøte klokka 10, det er 6 buller som stiller, og vi stiller i samme ring som bl.a. DSG og Hovawart. Kanskje jeg kan stå ringside med noen doggiser før vi skal inn? :wub:

Hvilken dag fikk du for?

Kan du sjekke antall bernere for meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Én ring på søndag uten ringsekretær, så da formoder jeg at det er meg - og jeg skal få kose meg med mynder hele dagen - det blir bra! De kan en i hvert fall se anatomien på, og dermed få mye utbytte av dommerens kritikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, bare tre parsonvalper begge dager. Tror jeg vet hvem de andre er også. Den ene tror jeg er broren til Selma, og den andre en hvit tispe. Og jeg synes igrunnen Selma er den beste av dem :)

Mamsen, ser ut som vi stiller ca samtidlig på lørdag da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, bare tre parsonvalper begge dager. Tror jeg vet hvem de andre er også. Den ene tror jeg er broren til Selma, og den andre en hvit tispe. Og jeg synes igrunnen Selma er den beste av dem :)

Mamsen, ser ut som vi stiller ca samtidlig på lørdag da...

Ja, vi får håpe at ring 8 og 9 ligger ved siden av hverandre. På søndag er jeg ferdig når du skal gå, så da skal jeg stå på sidelinjen og gjøre sånn: a036.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. HHv. 13 og 16 beardiser - kjempemoro! Men snodig at det er flere her enn på NKK-utst. i år, da.. Virkelig sånn at "alle" kommer til DEN utstillingen - merkelig...

Jeg håper bare at jeg får tilbake bilen min snart, jeg (står fortsatt på verksted i Sverige etter Malmøturen), så man får med seg vogn og camping-kos den helgen!

Ellers er det selvsagt mulig å reise til/fra med vanlig personbil - jeg skal jo bare stille Moses og han er jo ikke store karen - han er det jo plass til i enhver bil :) !

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. HHv. 13 og 16 beardiser - kjempemoro! Men snodig at det er flere her enn på NKK-utst. i år, da.. Virkelig sånn at "alle" kommer til DEN utstillingen - merkelig...

Jeg håper bare at jeg får tilbake bilen min snart, jeg (står fortsatt på verksted i Sverige etter Malmøturen), så man får med seg vogn og camping-kos den helgen!

Ellers er det selvsagt mulig å reise til/fra med vanlig personbil - jeg skal jo bare stille Moses og han er jo ikke store karen - han er det jo plass til i enhver bil :) !

Susanne

Gleder meg til å kosemose litt på Moses! Håper du kommer med campingvogn ja Susanne. Vi skulle jo danse på bordene hele natta! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å kosemose litt på Moses! Håper du kommer med campingvogn ja Susanne. Vi skulle jo danse på bordene hele natta! :)

:D Ser for meg det ja, vi som pleier å bli så trøtt at vi besvimer klokka ni på hver utstilling! Men det er jo bursdagen min da!

Edit: Får alle valpene ny dommer på lørdag da? Jeg som gjerne ville ha Helge Kvivesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får håpe at ring 8 og 9 ligger ved siden av hverandre. På søndag er jeg ferdig når du skal gå, så da skal jeg stå på sidelinjen og gjøre sånn: a036.gif

Kan noen av dere som er der på søndag ta bilder av damen som gjør sånne ting med fjeset sitt??? Vil gjerne se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det - vi skulle feire bursdagen din og danse på bordene, ja... Hmm...

Såklart skal jeg gjøre mitt ytterste så vi kan campe sammen med de fine vognene våre, da! Og lille Moses er helt klar for kose-mosing!

Skal klargjøre vognen nå i helgen + prøve å komme igjennom hele Moses med kam og børste.. Vet ikke helt hva som er mest jobb, men det med vognen er jo klart hyggeligere i alle fall!

Parson Russel står på PM'et på Helge Kvivesen - så det er sikkert han som skal dømme dem. (Han er jo en terrierfyr, så det ville jo være sært å ta ifra han terriervalper...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen av dere som er der på søndag ta bilder av damen som gjør sånne ting med fjeset sitt??? Vil gjerne se.

Ja, og kunne den personen tatt med seg damen vekk fra ringen? Så slipper jeg og Selma å få latterkrampe, mens vi løper så pent vi kan for dommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Aj, beardisene begynner å gå 09:30 i ring 9, parsonvalpene (3 stk) går 10:00 i ring 8. Håååper disse ringene ligger ved siden av hverandre!.

*ler* Det er lov å håpe, men det er ikke alltid det logiske er løsningen for utstillingsarragnører - å legge ringer etter hverandre, eller ved siden av hverandre er tidvis vanskelig - man har opplevd at ring 10 ot 11 har vært i hver sin ende av en utstillingshall til og med..... og det opp til flere ganger.

Jeg meldte ikke på via dogweb..

Nei, men da får du din i posten - og da kommer den i posten enten i dag, i morgen, lørdag eller mandag - sånn er det med den saken. Vi andre får den på mail.

6 groenendael på lørdag når jeg skal stille, og jeg vet hvem fem av dem er - den ene er vel såvidt jeg vet Luno.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...