Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangeutstillingene 25 og 26 April


SusanneL

Recommended Posts

  • Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Yodelmannen har den, men kun i papir-form. Han tror de skulle legge den ut på nettet snart.

Inntill da sier han at han utgir detaljer (via meg) mot smisk :)

Basenjien skal forøvrig dømmes av Sarah Matthews (Irland) på lørdag, og av Sven Løvenkjær (Dk) på Søndag.

Edit: Susanne og Emma trengte visst ikke å smiske, så Bearded C. blir bedømt av John Wauben (Nl) og Alan Mathews (Irl). Berner blir dømt av Diogo Ramahlo (portugal) og Ivan Dimitrov (Bulgaria).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yodelmannen har den, men kun i papir-form. Han tror de skulle legge den ut på nettet snart.

Inntill da sier han at han utgir detaljer (via meg) mot smisk :sint_01:

Basenjien skal forøvrig dømmes av Sarah Matthews (Irland) på lørdag, og av Sven Løvenkjær (Dk) på Søndag.

Edit: Susanne og Emma trengte visst ikke å smiske, så Bearded C. blir bedømt av John Wauben (Nl) og Alan Mathews (Irl). Berner blir dømt av Diogo Ramahlo (portugal) og Ivan Dimitrov (Bulgaria).

Vet du noe om de dommerne Susanne? (Dvs liker de lange rygger, flotte pelser, feminine hoder og antydning til hopp og sprell? :( )

:(

Det høres veldig lettvint og greit ut å bo rett utenfor hallen. Det gleder jeg meg til! :sint_01:

Jepp, det blir stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger det an med dvergschnauzerne da Yodel? Hvem dømmer der?

*Smiske: a010.gif *

Den likte han! (Og gav meg lista :sint_01: ) (Nei.... Bare midlertidig sier han og gliser :rolleyes: )Pfhuff, dette liker han. *Ler*

Sarah Matthews og Ellen Olsen (N)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den likte han! (Og gav meg lista :sint_01: ) (Nei.... Bare midlertidig sier han og gliser :rolleyes: )Pfhuff, dette liker han. *Ler*

Sarah Matthews og Ellen Olsen (N)

Er Kelpien med overhode? (2 ganger har dobberman klubben hatt rasen med på NKK sine sider, og når jeg melder på så får jeg retur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Susanne og Emma trengte visst ikke å smiske, så Bearded C. blir bedømt av John Wauben (Nl) og Alan Mathews (Irl). Berner blir dømt av Diogo Ramahlo (portugal) og Ivan Dimitrov (Bulgaria).

Hmm... Sa meg absolutt ingenting, får google, men frister ikke å dra opp i utgangspunktet. Nå var det en portugiser som ga oss fineste tittelen i Stockholm i fjor, så jeg kan jo håpe han har fortalt kollegaene sine om den lekre bernertispa han så da? :sint_01:

Kan jeg være så frekk og spørre om dommere på vegne av ei venninne som vipper mellom Sunndalsøra og Stange, og må få booket overnatting og slikt? Så er du en superduper dame!

Rasene det gjelder (hold pusten og ta sats) er bichon havanaise, bolognese, coton de tulear og løwchen.

Og ja, jeg regner med at det er fire forskjellige dommere, hun pleier å få det stakkar...

smiley-happy110.gif

Ta bølgen for Yodel og Yodel-mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være så frekk og spørre om dommere på vegne av ei venninne som vipper mellom Sunndalsøra og Stange, og må få booket overnatting og slikt? Så er du en superduper dame!

Vet du om det finnes noen dommerliste for Sunndalsøra ennå da? Kan ikke finne noen hjemmeside til klubben nemlig.

smiley-happy110.gif

Ta bølgen for Yodel og Yodel-mannen!

s030.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk og du er da en engel, Yodel!

Heidi - nei, jeg har aldri hørt om noen av dem engang, jeg.. Så lite tips herifra hvor bra eller dårlige de er. Men ja - de er sikkert ute etter overpelsede beardisjenter som hopper, spretter og slikker på snille dommermenn! (HVEM liker ikke sånt?)

Men de har ganske mye beardiser i Nederland, så dommere derifra pleier i alle fall ha sett rasen før og dømme greit nok..

Irske dommere er jo som alltids "si som så" - dvs de blir godkjent for hele rasegrupper nærmest ved å sitte ringside og se på en gang, eller to.. Men i Storbrittannia har de i alle fall maaaange beardiser på utstillinger, så de fleste dommere som kommer derfra pleier i alle fall å ha et helt greit "blikk" for rasen. Sjelden noe særlig på anatomi og detaljer - men helhet, pels, handling, bevegelser pleier jo å være viktig (tenner, bitt, farge, vinkling og sånn: ikke så veldig...).

Så joda - her skal i alle fall jeg melde på, ja - kan bli spennende dette!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du om det finnes noen dommerliste for Sunndalsøra ennå da? Kan ikke finne noen hjemmeside til klubben nemlig.

Venninna mi mailet arrangør, og fikk beskjed om at det foreløpig ikke var klart. Om det kommer på nett noe sted vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg smiske jeg også? :sint_01: Lurer på hvem som dømmer chihuahua korthår og langhår begge dager? Tusen takk :P

Selvsagt kan du få¨smiske!

:(

Chi dømmes av Leif-Herman Wilberg og Ellen Olsen.

Hmm... Sa meg absolutt ingenting, får google, men frister ikke å dra opp i utgangspunktet. Nå var det en portugiser som ga oss fineste tittelen i Stockholm i fjor, så jeg kan jo håpe han har fortalt kollegaene sine om den lekre bernertispa han så da? :o

Kan jeg være så frekk og spørre om dommere på vegne av ei venninne som vipper mellom Sunndalsøra og Stange, og må få booket overnatting og slikt? Så er du en superduper dame!

Rasene det gjelder (hold pusten og ta sats) er bichon havanaise, bolognese, coton de tulear og løwchen.

Og ja, jeg regner med at det er fire forskjellige dommere, hun pleier å få det stakkar...

smiley-happy110.gif

Ta bølgen for Yodel og Yodel-mannen!

III! Så kule bølger dere finner :P

Da hjelper man selvsagt..

Holder pusten og leter:

Bichon h, Bolognese og cuton de tulear- Sven Løwenkjær og Kari Granaas Hansen.

Løwchen: Sven Løwenkjær og Ivan Dimitrov.

Det var jo ikke for ille? Kun en forskjellig dommer :sint_01:

Tusen takk og du er da en engel, Yodel!

- legg til "mannen", så blir gubben fornøyd også :hmm:

Hei,

Du skulle ikke tilfeldigvis vite hvem som dømmer collie langhår?

Begynner å bli "slække" med smiskingen her, men vi er nå snille lell :(

Collie: John Wauben og Alan Mathews.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

III! Så kule bølger dere finner :sint_01:

Da hjelper man selvsagt..

Holder pusten og leter:

Bichon h, Bolognese og cuton de tulear- Sven Løwenkjær og Kari Granaas Hansen.

Løwchen: Sven Løwenkjær og Ivan Dimitrov.

Det var jo ikke for ille? Kun en forskjellig dommer :sint_01:

Tusen takk for hjelpen! Det er mye enklere å stille fire hunder i to ringer, enn i fire...

I fjor ble hun syk på fredagskvelden, så jeg stilte hundene hennes for henne - da var det fire hunder (inkludert min egen) i tre ringer, eventuelt fire ringer hvis jeg hadde hatt tid til å se på voksen berner... Ja, og fem med grupperingen. Phuh, for en helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, sorry. AK er spesifisert som ikke deltagende rase <_<

Æsj <_< Også ligger begge utstillingene med AK på terminlisten.. Trodde dem meldte inn rasene som fikk delta jeg :sint_01:

Da blir ikke det utstilling på oss før NKK Kristiansand vist.. (og ingen Champ før heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...