Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangeutstillingene 25 og 26 April

SusanneL

Recommended Posts

Ja, det er en måned til fristen, og i nyeste nr av Hundesport står det kun henvisning til hjemmesidene til klubben for dommerliste. Selvsagt har ingen av klubbene greid å legge ut denne ennå - men det kommer sikkert en eller annen gang...

Noen som allerede nå har store planer om å reise dit?

Det pleier å være godt besøkte og populære utstillinger i alle fall - og for veldig mange første campinghelgen på utstilling. Ett år talte vi over 50 campingvogner/biler der!

Forhåpentligvis kommer det ikke baaare dommernavn fra tidligere østblokkland, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Dette blir evt Talli sin første utstilling etter hun har fylt 2år.

Så har hun stor Cert etter Bø melder vi på, om ikke er det bortkasta penger. Små Cert har hun nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingen avgjørelse uten å ha sett dommerlista.

Jeg kan uansett bare lørdag, ser det ut til, så vet ikke om jeg gidder dra så langt for kun den ene dagen, det er nok av andre utstillinger her. Men om dommeren er bra... Men, det skal vel litt til - regner med at den lørdagen blir fridag, også argumenterer jeg hett overfor sambo om tre utstillingshelger i mai i stedet (vi har liksom et kompromiss om to helger i måneden, men det må da gå an å spare opp og ta ut på senere tidspunkt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer! Synes ikke det var kjempekult der i fjor, men i år har jeg "trua" :) . Blir stas med campinglivet! Dessuten har jeg bursdag 25 april (Så da tar man seg vel en liten pjolter i campingvogna :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - Bergen eller Lahti, liksom.. En skikkelig reisehelg uansett, altså!

Ja - dommerne er "alfa og omega" for om jeg skal stille også...

Susanne

Stemmer. Og i Bergen trenger jeg egentlig ingenting. I Lahti trenger jeg både Cert og Cacib. Men det var dette reisefølget da.. Derfor en liten tenkepause, melder på i siste liten tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer! Synes ikke det var kjempekult der i fjor, men i år har jeg "trua" :) . Blir stas med campinglivet! Dessuten har jeg bursdag 25 april (Så da tar man seg vel en liten pjolter i campingvogna :) )

Pjolter du liksom :) .

Susanne, hvordan er campingfasilitetene? Camper man rett utenfor hallen? Får man strøm i såfall? Bør man bestille plass? Og blir det partytime og dansing på bordene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempebra campingfasiliteter der - faktisk også strøm-bokser utenfor. Og man står rett ved siden av hallen, på asfalt. DOG er disse strømboksene veldig usikre, og slår seg av og på etter eget forgodtbefinnende..

Så jeg tenker at vi som har sååå fin og ny vogn faktisk bruker gassen i vognen fremfor å betale dyrt for strøm man kanskje ikke får likevel. (Til info for dere andre - Heidi og jeg har nærmest identiske vogner)

Jeg har aldri forhåndsbestilt plass, og det har alltid ordnet seg. Men med gammel-vognen frøs vi noe enormt, da.. (ikke gass til varmen og strømmen kuttet ut kl. 23 på kvelden)

Får se etter når annonsen kommer - om de ønsker forhåndsbestilling eller ikke.

Med bursdagsbarnet ditt der får man vel i alle fall danse LITT på bordet??

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, GD kan stilles der, så du får ta en tur og kikke...

Campinglivet rundt utstillingen er nok litt annerledes en det på en campingplass - men forskjellen er jo kanskje mest at alle snakker bare hund-hund-hund og hund (ikke utstyr)...

Mange av de samme folkene som camper, så man blir jo litt ekstra kjent med de, såklart. Men veldig mange anledninger til å bli kjent med og få hilst på andre hunder/raser, da.

Mye enklere å slå av en prat om en rase man ikke vet noe om når eieren til den har både tid lyst og anledning til å skravle om hunden sin. (I forhold til rundt ringen på selve utstillingen, hvor det er så mye nerver...)

Så det er en hyggelig form for overnatting. Og veldig lettvint på morgenen å bare spasere bort til utstillingen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vel, tror jeg, blir isåfall Kee-Kee's første tur på utstilling. :)

MM :) Det blir lille Kee-Kee's debut.

Yodelmannen er plassjef her også.

Han gav meg annonsen med full dommerliste her om dagen- så jeg vet den er klar. Husker ikke navn- sjekket bare for Basenjien og der var det iallefall en britisk dommer jeg ikke har stillt for før. Hørtes iallefall spennende ut!

Jeg skal spørre om å få den en gang til, for nå kan jeg ikke finne den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...