Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangeutstillingene 25 og 26 April

SusanneL

Recommended Posts

Ja, det er en måned til fristen, og i nyeste nr av Hundesport står det kun henvisning til hjemmesidene til klubben for dommerliste. Selvsagt har ingen av klubbene greid å legge ut denne ennå - men det kommer sikkert en eller annen gang...

Noen som allerede nå har store planer om å reise dit?

Det pleier å være godt besøkte og populære utstillinger i alle fall - og for veldig mange første campinghelgen på utstilling. Ett år talte vi over 50 campingvogner/biler der!

Forhåpentligvis kommer det ikke baaare dommernavn fra tidligere østblokkland, da...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 201
  • Created
  • Siste svar

Dette blir evt Talli sin første utstilling etter hun har fylt 2år.

Så har hun stor Cert etter Bø melder vi på, om ikke er det bortkasta penger. Små Cert har hun nok av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ingen avgjørelse uten å ha sett dommerlista.

Jeg kan uansett bare lørdag, ser det ut til, så vet ikke om jeg gidder dra så langt for kun den ene dagen, det er nok av andre utstillinger her. Men om dommeren er bra... Men, det skal vel litt til - regner med at den lørdagen blir fridag, også argumenterer jeg hett overfor sambo om tre utstillingshelger i mai i stedet (vi har liksom et kompromiss om to helger i måneden, men det må da gå an å spare opp og ta ut på senere tidspunkt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer! Synes ikke det var kjempekult der i fjor, men i år har jeg "trua" :) . Blir stas med campinglivet! Dessuten har jeg bursdag 25 april (Så da tar man seg vel en liten pjolter i campingvogna :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj - Bergen eller Lahti, liksom.. En skikkelig reisehelg uansett, altså!

Ja - dommerne er "alfa og omega" for om jeg skal stille også...

Susanne

Stemmer. Og i Bergen trenger jeg egentlig ingenting. I Lahti trenger jeg både Cert og Cacib. Men det var dette reisefølget da.. Derfor en liten tenkepause, melder på i siste liten tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer! Synes ikke det var kjempekult der i fjor, men i år har jeg "trua" :) . Blir stas med campinglivet! Dessuten har jeg bursdag 25 april (Så da tar man seg vel en liten pjolter i campingvogna :) )

Pjolter du liksom :) .

Susanne, hvordan er campingfasilitetene? Camper man rett utenfor hallen? Får man strøm i såfall? Bør man bestille plass? Og blir det partytime og dansing på bordene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjempebra campingfasiliteter der - faktisk også strøm-bokser utenfor. Og man står rett ved siden av hallen, på asfalt. DOG er disse strømboksene veldig usikre, og slår seg av og på etter eget forgodtbefinnende..

Så jeg tenker at vi som har sååå fin og ny vogn faktisk bruker gassen i vognen fremfor å betale dyrt for strøm man kanskje ikke får likevel. (Til info for dere andre - Heidi og jeg har nærmest identiske vogner)

Jeg har aldri forhåndsbestilt plass, og det har alltid ordnet seg. Men med gammel-vognen frøs vi noe enormt, da.. (ikke gass til varmen og strømmen kuttet ut kl. 23 på kvelden)

Får se etter når annonsen kommer - om de ønsker forhåndsbestilling eller ikke.

Med bursdagsbarnet ditt der får man vel i alle fall danse LITT på bordet??

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, GD kan stilles der, så du får ta en tur og kikke...

Campinglivet rundt utstillingen er nok litt annerledes en det på en campingplass - men forskjellen er jo kanskje mest at alle snakker bare hund-hund-hund og hund (ikke utstyr)...

Mange av de samme folkene som camper, så man blir jo litt ekstra kjent med de, såklart. Men veldig mange anledninger til å bli kjent med og få hilst på andre hunder/raser, da.

Mye enklere å slå av en prat om en rase man ikke vet noe om når eieren til den har både tid lyst og anledning til å skravle om hunden sin. (I forhold til rundt ringen på selve utstillingen, hvor det er så mye nerver...)

Så det er en hyggelig form for overnatting. Og veldig lettvint på morgenen å bare spasere bort til utstillingen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal vel, tror jeg, blir isåfall Kee-Kee's første tur på utstilling. :)

MM :) Det blir lille Kee-Kee's debut.

Yodelmannen er plassjef her også.

Han gav meg annonsen med full dommerliste her om dagen- så jeg vet den er klar. Husker ikke navn- sjekket bare for Basenjien og der var det iallefall en britisk dommer jeg ikke har stillt for før. Hørtes iallefall spennende ut!

Jeg skal spørre om å få den en gang til, for nå kan jeg ikke finne den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...