Gå til innhold
Hundesonen.no

LP på Hamar

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

Noen som fikk med seg hvor mange som deltok i de forskjellige LP klassene der i fjor? :? Jeg håper bare ikke jeg må konkurrere mot 70 stk, for da blir det leeenge å vente :roll:

Skrevet
Så du har meldt deg på nå eller? Hvilken klasse har du bestemt deg for å gå?

Når omtrent tror du at lydigheten begynner? Jeg vil jo se deg og Cita i aksjon. :D

Melder meg på NÅ! :) Tok klasse 2 jeg... Jeg må bruke dobbeltkommando på stå under innkalling skjønner du, så jeg vil ikke miste altfor mange poeng ;)

Den begynner tidlig fredags morgen tror jeg :? Jeg holder på å samle en heiagjeng! :) Deg og Tinka må backe meg up, samme med Silje og Zira (som skal være duskedamer) og klubben skal heie :)

Skrevet
Melder meg på NÅ! :) Tok klasse 2 jeg... Jeg må bruke dobbeltkommando på stå under innkalling skjønner du, så jeg vil ikke miste altfor mange poeng :D

Den begynner tidlig fredags morgen tror jeg :? Jeg holder på å samle en heiagjeng! :) Deg og Tinka må backe meg up, samme med Silje og Zira (som skal være duskedamer) og klubben skal heie :)

Det høres bra ut. Vi skal heie, om vi rekker det. Kommer kvart på fire til togstasjonen. Så det spørs om vi rekker det da... De kunne vel heller ha starta litt seinere på dagen og tatt agilityen først, så hadde sjansene vært større for at vi får sett dere. Jaja. Uansett får vi nå møtt deg. Du skal stille Cita på søndag, sant?

Skrevet

Det høres bra ut. Vi skal heie, om vi rekker det. Kommer kvart på fire til togstasjonen. Så det spørs om vi rekker det da... De kunne vel heller ha starta litt seinere på dagen og tatt agilityen først, så hadde sjansene vært større for at vi får sett dere. Jaja. Uansett får vi nå møtt deg. Du skal stille Cita på søndag, sant?

Hehe, jepp, skal dit alle dagene jeg.. :D Tror jeg skal stille Cita ja... Men er ennå ikke sikker.. skal stille noen andre raser på søndagen, så vet ikke om jeg orker.. Hun er sikkert veldig sliten også etter å bi i hallen hele helgen ;)

Skrevet
Hehe' date=' jepp, skal dit alle dagene jeg.. :) Tror jeg skal stille Cita ja... Men er ennå ikke sikker.. skal stille noen andre raser på søndagen, så vet ikke om jeg orker.. Hun er sikkert veldig sliten også etter å bi i hallen hele helgen :)[/quote']

Ja, skjønner. Om det blir til at du ikke skal stille henne er det vel ikke så mye i veien for å la henne leike med monsterhunden min, med tanke på at det er godt mulig at hun ikke blir like pen etterpå. Dog tror jeg det blir litt vanskelig å holde dem fra hverandre en hel helg også, så koslig som de hadde det på leiren.

Men nå skal jeg ut og ro-trene dyret mitt. Det trengs, hun maser jo for ingenting. Snakkes.

Skrevet

Haha, jepp, da kan de leke sammen igjen 8) :) Blir moro.. Labrador-lek er så spesiell! (ingen andre raser som skjønner at pinner er til for å ha drakamp med, ikke stjele og tygge på den for seg selv!)

Skrevet

Jeg vil dit å se :)

Ei vennine skal også starte i Kl2 og jeg kunne tenkt meg å være heiagjeng...

Men neida...må jobbe for pengene vettu :)

Mvh Annette

Skrevet

Melder meg på NÅ! :) Tok klasse 2 jeg... Jeg må bruke dobbeltkommando på stå under innkalling skjønner du, så jeg vil ikke miste altfor mange poeng :)

Den begynner tidlig fredags morgen tror jeg :? Jeg holder på å samle en heiagjeng! :D Deg og Tinka må backe meg up, samme med Silje og Zira (som skal være duskedamer) og klubben skal heie ;)

øyyyyy!!!!!!!!!!!!! jeg vil åsså være "duskedame" =D> =D>

Skrevet
Argh... vi rekker sikkert ikke være der før mellom sju og åtte! :P På fredagen' date=' altså.[/quote']

På morran eller kvelden? I fjor slutta de med siste agility ekvipasje rundt 18.00...

Det som er så bra med freda'n er at det er gratis å gå inn! :( Er å mange som setter inn utstyr og greier på freda'n så det er gratis! :(

Skrevet

påmeldingen må sendes i posten for at man skal være med på nkku mesterskap? hvilken dag er NKKU mesterskapet? må få meldt meg på nå selv. Blir klasse 2 lp, og klasse 1 i agilityen...

Skrevet
påmeldingen må sendes i posten for at man skal være med på nkku mesterskap? hvilken dag er NKKU mesterskapet? må få meldt meg på nå selv. Blir klasse 2 lp' date=' og klasse 1 i agilityen....[/quote']

Det er fredag :( Det blir akkurat som vanlig konkurranse,bare at medlemmene i NKKU automatisk blir sammenlignet med de andre NKKU medlemmene i klassen poengsum, og den som er best vinner :wink:

Det er nok for seint å melde på over ikke_web nå, for den skal være inne til i morgen. Men jeg snakket med Anne Indergaard, og hun sa at vi kunne medle oss på elektronisk allikevel, for de skulle bare se gjennom alle deltakerne og plukke ut alle medlemmene i NKKU :wink:

Skrevet

ok, når på fredag begynner det? mulig jeg blir nødt til å skulke skolen .

Skrevet
ok' date=' når på fredag begynner det? mulig jeg blir nødt til å skulke skolen .[/quote']

Hehe... Jeg aner rett og slett ikke... Vi får ikke vite det før 1 uke før eller noe.. Men hvis det står at det startet klokken 2 eller noe, så er det mest sannsynlig ikke nøyaktig. Det er tross alt klasse 1 først (med ca 70 deltakere) og det er nok noen timers forskjell mellom å være først i klasse 2 og sist i klasse 2 (siden det ca er like mange der som i klasse 1)

Skrevet

okay. trodde ikke det var på fredag ... er det fra fredag til søndag? jeg mener hele greiene liksom :(

Skrevet
okay. trodde ikke det var på fredag ... er det fra fredag til søndag? jeg mener hele greiene liksom :(

Agility og lydighet er kun på fredag :wink: På lørdag er det rasebedømming for noen raser og noen best i gruppen bedømminger osv... Og søndagen er det resten av rasebedømmingen, resten av BIG'ene og BIS osv...

Skrevet

oi! det var da flott! :( da slipper jeg å være der heeeele helgen... hehe... vet du når JH er? Må jo følge med på godgutten når han (forhåpentligvis) vinner :( hehehe... Krysser fingra for deg og :P

Skrevet
oi! det var da flott! :( da slipper jeg å være der heeeele helgen... hehe... vet du når JH er? Må jo følge med på godgutten når han (forhåpentligvis) vinner :( hehehe... Krysser fingra for deg og :(

Semifinalen er på lørdagen rett før gruppene i storeringen :P Regner med at Joachim komemr videre til finalen, så da må du være med på søndagen og heie på han også :wink:

Skrevet

jaja... jeg får vel prøve å henge med til søndagen... Men du, vet du hvor jeg finner sånn påmeldingsskjema til påmeldinga på fredagen? Sånn elektronisk. Er litt blond på å finne sånt... hehe. men du er sikker på at det bare er på fredag?

Takk for at du gidder å svare på de nokså blonde spørsmåla mine :(

Skrevet
jaja... jeg får vel prøve å henge med til søndagen... Men du, vet du hvor jeg finner sånn påmeldingsskjema til påmeldinga på fredagen? Sånn elektronisk. Er litt blond på å finne sånt... hehe. men du er sikker på at det bare er på fredag?

Takk for at du gidder å svare på de nokså blonde spørsmåla mine :(

Ingen spm er.. eh... blonde :( hihi..

http://www.dogweb.no/nkkapp/RegP/getDogCom...ompRegMain.html

gå inn der :wink: tror det var riktig link.. hvis du ikke finner ut av det - så gi en lyd;-) Så krysser du bare av på lydighet og det andre de spør om.. Anne Indergaard går gjennom alle påmeldingsskjemaene og plukker ut NKKU medlemmene :wink:

Skrevet

Agility og lydighet er kun på fredag :wink: På lørdag er det rasebedømming for noen raser og noen best i gruppen bedømminger osv... Og søndagen er det resten av rasebedømmingen, resten av BIG'ene og BIS osv...

Innledende runder til NM i agility er på fredag og på lørdag er NM :(

Skrevet

Rett skal være rett! :P neida :wink:

Fant i dag ut at jeg har veldig lyst til å melde meg på! Og det skal jeg! :D Skal melde meg på ag kl.1 og ag-hopp kl.1(hvis det er hopp der da :P)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...