Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Boxerklubb/Letohallen 14.-15. februar

SFX

Recommended Posts

Jippi!

BIR, BIG og 3. BIS på oss (Mac og meg) i dag. Er såklart veldig, veldig fornøyd! Vet at kerry blue ble BIS, nr to var greyhound og bichon ble nr 4, (kanskje, tror jeg...) men de plasseringene var jeg jo ikke sååå veldig opptatt av, da.. Noen annen kan sikkert korrigere hvis det var feil!

Grattis til alle andre som var fornøyde!

Susanne

Gratulerer så masse med BIS-plassering!

Kjempegrattis med fantastisk flott resultat i dag :D. Han var så vakker der han løp :D. Forøvrig var det riktig plassering av de andre også :D.

Willy fikk en strålende kritikk av dommeren som helt klart likte guttungen. De kjørte dessverre ikke gruppefinaler i dag, så alle BIR-valpene ble samlet i en BIS-finale. Der ble Willy plukket ut som en av seks finalister, men ble dessverre ikke plassert :D.

Grattis til alle som fikk gode resultater i helga :o.

Så ufattelig kjedelig med arrangører som gjør slikt med valpene. De betaler da ikke så mye mindre enn de voksne, og da kan de godt få ordinære gruppefinaler og deretter BIS. Jeg synes det er dårlig gjort, og nesten litt gjerrig (på samme måte som jeg synes veteraner kan få like mye premier i BIS som de voksne - nå betaler til og med veteran like mye som voksne på de aller fleste utstillinger), og det er lite utstillingsvennlig for nybegynnere som sikkert hadde syntes BIG4 var veldig, veldig stas. Greit å gjøre som Schnauzer-klubben gjorde for fjorten dager siden, og slå sammen grupper med veldig få deltagere. Men å slå alle sammen, det blir drøyt. Synes jeg...

Men, likevel en verdig avslutning på valpekarrieren for Willymannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt helgen for oss resultatmessig, men en hyggelig helg endog.

Ble noen CK'er og plasseringer i BHK/BTK, men merker at man blir litt "bortskjemt" og skuffet når man ikke "Vinner" etter å ha gjort det bra i en god periode. Vel vel, for å se det positive i det gjør det det hele mye mer spennende :D Ække no morsomt om det er den samme som vinner hele tiden heller :D

...Også var det koselig å ha med Astrid/ møte Kee-kee da :D

Belgerdamene (iallefall to av dem) fikk jeg hilst på også (og jaggu fikk de ikke observere et par yodeleoooer fra Dennisen) Grok fikk jeg satt et ansikt på også.

Grattis sååå mye til Siri, Susanne, og alle andre med flotte resultater :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

BIR, BIG og 3. BIS på oss (Mac og meg) i dag. Er såklart veldig, veldig fornøyd! Vet at kerry blue ble BIS, nr to var greyhound og bichon ble nr 4, (kanskje, tror jeg...) men de plasseringene var jeg jo ikke sååå veldig opptatt av, da.. Noen annen kan sikkert korrigere hvis det var feil!

Grattis til alle andre som var fornøyde!

Susanne

Kjempegrattis Susanne! Du verden så flott Mac er!

Kjempegrattis til Siri også, flott resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene! Mac var trøtt og sliten når vi kom hjem - skulle tatt bilde av han når han lå der i sofa'en på rygg med alle bena stikkende ut til alle kanter. Og jeg så deeeen digre floka' midt på maven hans (der navelen er)...

Ha ha ha ha!

Men, men - dèt så jo ikke dommerne, og vi er likeglade uansett! Moro var det uansett, og jeg skal helt klart gjøre en bedre børstejobb til neste helg og Bø-utstillingen...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjonene! Mac var trøtt og sliten når vi kom hjem - skulle tatt bilde av han når han lå der i sofa'en på rygg med alle bena stikkende ut til alle kanter. Og jeg så deeeen digre floka' midt på maven hans (der navelen er)...

Ha ha ha ha!

Men, men - dèt så jo ikke dommerne, og vi er likeglade uansett! Moro var det uansett, og jeg skal helt klart gjøre en bedre børstejobb til neste helg og Bø-utstillingen...

Susanne

Har du virkelig ikke tatt lærdom av Siris snoppeforberedelser før hun går i ringen med Willy? :D

Jaja, gre bedre til neste helg, så rykker dere nok opp en plass da.

Og BISsevovver skal få ligge på rygg i sofaen og slappe av etterpå, det har de fullt fortjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ufattelig kjedelig med arrangører som gjør slikt med valpene. De betaler da ikke så mye mindre enn de voksne, og da kan de godt få ordinære gruppefinaler og deretter BIS. Jeg synes det er dårlig gjort, og nesten litt gjerrig (på samme måte som jeg synes veteraner kan få like mye premier i BIS som de voksne - nå betaler til og med veteran like mye som voksne på de aller fleste utstillinger), og det er lite utstillingsvennlig for nybegynnere som sikkert hadde syntes BIG4 var veldig, veldig stas. Greit å gjøre som Schnauzer-klubben gjorde for fjorten dager siden, og slå sammen grupper med veldig få deltagere. Men å slå alle sammen, det blir drøyt. Synes jeg...

Men, likevel en verdig avslutning på valpekarrieren for Willymannen!

Ja, det var jo litt kjedelig at de skulle gjøre sånt, men for vår del spiller det jo ingen rolle forsåvidt, vi har jo vært ute en vinternatt før, men for de som er nye i gamet hadde det helt sikkert vært morsomt å kanskje kapre en gruppeplassering ja ;).

Grattis sååå mye til Siri, Susanne, og alle andre med flotte resultater :D

Kjempegrattis til Siri også, flott resultat!

Vi takker og bukker :D.

Har du virkelig ikke tatt lærdom av Siris snoppeforberedelser før hun går i ringen med Willy? :D Jaja, gre bedre til neste helg, så rykker dere nok opp en plass da.

Ha ha ha - nei, jeg har ikke fått med meg det... Får høre om hun kan gi meg et kurs når vi sees neste gang! ;)

*Fnis*. Det er VIKTIG med snoppeforberedelser altså !! Man tager en stk vovve med snopp, plasserer den i dusjen og væter de edlere deler og omegn, såper inn - hvilket blir høyt verdsatt av de edlere delers eier - så skyller man av såpen og vips har man en utstillingsklar hund :D. Og fordelen er selvsagt at småseig pels med snev av urin blir ren og fin og er lett å få børstet :o.

Og her er snoppeeieren i aksjon (Jeanette har tatt bildene) ;)

Li-BriesFreeWheeler030.jpg

Li-BriesFreeWheeler055.jpg

Li-BriesFreeWheeler066.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! DA skjønner jeg - preparasjonen gikk på badingen altså..

Men bading droppet vi jo denne gangen, så da hadde vi jo ikke fått det til nå uansett.

Men bare vent til BØ - da skal Mac ha verdens reneste og peneste og mest velbørstede snopp (og mage) i verden! Vi MÅ jo bare bli BIS da - ikke sant??

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! DA skjønner jeg - preparasjonen gikk på badingen altså.. Men bading droppet vi jo denne gangen, så da hadde vi jo ikke fått det til nå uansett. Men bare vent til BØ - da skal Mac ha verdens reneste og peneste og mest velbørstede snopp (og mage) i verden! Vi MÅ jo bare bli BIS da - ikke sant??

Susanne

Jamen det er klart ! BIS'et er nesten garantert med ren og velbørstet snopp *flir*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei... Det må være massevis av hår på den også, såklart!

Og til forhold til Willy's svarte pels der, så skal Mac's selvsagt være kritthvit...

Hmm - hadde det bare vært SÅ enkelt!

Mistenker at det blir min Oster A5 som må til (det er en klippemaskin) - klart enklere, kjappere og mindre "styr"...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle med resultater som dere ble fornøyd med!

Gikk ikke vår vei i går. Niki fikk blått, men syntes hun var kjempe flink i ringen sammen med hun som stilte henne. Kanskje jeg tør å stille henne selv nå :S eller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det med kun en ren snopp for de uten så mye hår å gre igjennoom? :)

Jeg har nok mine tvil om det går med slike enkle, korthåra dyr, altså... :P.

Mistenker at det blir min Oster A5 som må til (det er en klippemaskin) - klart enklere, kjappere og mindre "styr"...

Susanne

Øyhhhh.... men damen - DET er jo juks !! Makan altså *himler veldig med øynene og rister på hodet*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...