Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk Boxerklubb/Letohallen 14.-15. februar


SFX

Recommended Posts

Er det ingen som har resultat derfra?

Vi var ikke der, men jeg har nå tenkt å skryte for det. For X'ens mamma - Int.Nord.Uch. Enslige Evelina av Hiselfoss - var der, og hun ble først beste tispe fra veteran, BIM berner, og showet seg til BIS 2 veteran! Det er en fantastisk bernertispe, og vi er veldig stolt over å ha en av hennes døtre. Lina, som hun heter blant venner, har hele sitt liv vært en flott utstillingshund. Sommeren 2007 tok hun en velfortjent pause fra utstillingsringen for å ha sine to siste kull, og januar 2009 halvannet år etterpå kommer hun tilbake til ringen som veteran, foreløpig uten å gjøre skam på sine titler og sin fine karriere. Ei tispe med en herlig kropp og anatomi, flotte bevegelser og supert temperament, og som shower videre i veteran - slike bernere vil i hvert fall jeg ha!

Heia mamma'n!

Vi må selvfølgelig også skryte av Frodo, eller Nord.Uch. Lille Frodo Lommelun av Hiselfoss, som ble BIR i rasen og vant gruppa. "Stakkars" som må tilbake til BIS'et i morgen, hehe.

Noen andre som sitter og feirer med cola og M rundt om i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fryd å se en så flott og sprek veteran som Lina i ringen! Nydelig er hun, og BIS2 veteran er slettes ikke dårlig for en berner blandt alle småhundene. :D

Og vi krysser selvsagt fingrene for Frodo i BIS'en i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det ble delt ut 4 CK totalt og 1 HP på Berner Sennen Hund. Ikke mye bra resultater å skryte av.

35 påmeldte bernere, og noen ganger er det greit med strenge (men rettferdige og jevne) dommere som røsker litt tak i oss og peker på feil og mangler ved dyrene våre vi "glemmer". En skal ikke få HP fordi en meldte på og CK fordi en havnet først. Premieringene skal bety noe, og vi har altfor lett for å bli skuffet over "bare" førstepremie. Leser en definisjonen av en rødt, er det en veldig god hund som får det. At skalaen tidvis brukes annerledes enn definisjonene tilsier, er jo en annen sak. Så hurra for dommere som tør å holde igjen premiering og av og til setter lista litt høyere, all respekt for de!

Hilsen en som aldri bare ser på sløyfene i hånda, det er ved å lese kritikken en lærer noe om egen og andres hunder.

(Når det er sagt, vet jeg ikke hvem som stilte utover de fire som fikk CK, og om det var riktig med mye blått og flate rød, men jeg liker i utgangspunktet dommere som bruker hele premieskalaen og siler ut det som rett og slett ikke holder mål den dagen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren til Marco fikk cert og BIR på sin første voksen utstilling.. Jeg har en litt blandet følelse for samtidig som jeg synes det er kjempe bra så er jeg litt sjalu på Marco sine vegne fordi han ikke har fått en liten CK en gang på noen av de 6 utstillingene han har vært på.. hehe. Søstra fikk flat rød.

Kanskje jeg er litt rar da, men det er litt ergerlig :D hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 påmeldte bernere, og noen ganger er det greit med strenge (men rettferdige og jevne) dommere som røsker litt tak i oss og peker på feil og mangler ved dyrene våre vi "glemmer". En skal ikke få HP fordi en meldte på og CK fordi en havnet først. Premieringene skal bety noe, og vi har altfor lett for å bli skuffet over "bare" førstepremie. Leser en definisjonen av en rødt, er det en veldig god hund som får det. At skalaen tidvis brukes annerledes enn definisjonene tilsier, er jo en annen sak. Så hurra for dommere som tør å holde igjen premiering og av og til setter lista litt høyere, all respekt for de!

Hilsen en som aldri bare ser på sløyfene i hånda, det er ved å lese kritikken en lærer noe om egen og andres hunder.

(Når det er sagt, vet jeg ikke hvem som stilte utover de fire som fikk CK, og om det var riktig med mye blått og flate rød, men jeg liker i utgangspunktet dommere som bruker hele premieskalaen og siler ut det som rett og slett ikke holder mål den dagen.)

Det var tydelig at hun dømte ut fra hva hun så akkurat den dagen og det er rettferdig synes jeg. Jeg har jo ikke vært veldig mye på utstilling så jeg vet ikke hva de andre hundene har fått tidligere.

Hun sa forresten til tispen bakerst i juniorklassen at hun var meget bra, men litt løs over det hele, og at hun vil komme til å slå alle dem andre når hun er ferdig. Hehe. Potensiale er bra.

Men det var morsomt å se på og høre hva dommer hadde å si.

Men vet var imponerende å se veteraner løpe i ringen der, dem er så fine altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tydelig at hun dømte ut fra hva hun så akkurat den dagen og det er rettferdig synes jeg. Jeg har jo ikke vært veldig mye på utstilling så jeg vet ikke hva de andre hundene har fått tidligere.

Hun sa forresten til tispen bakerst i juniorklassen at hun var meget bra, men litt løs over det hele, og at hun vil komme til å slå alle dem andre når hun er ferdig. Hehe. Potensiale er bra.

Men det var morsomt å se på og høre hva dommer hadde å si.

Men vet var imponerende å se veteraner løpe i ringen der, dem er så fine altså.

En dommer skal dømme det den ser der og da. Den skal ikke ta hensyn til om den har sett hunden i bedre kondisjon før, i bedre pels før, og den har ikke krystallkule med mulighet til å spå hvordan hunden blir til slutt. Jada, en kan gå ut fra at unge hunder med mye på plass som virker lovende kan bli bra, men vi har også sett eksempler på unge hunder som aldri blir helt ferdig, som aldri blir det de så ut til å kunne bli da de var unge. Derfor synes jeg det er riktig at siste cert for championatet må taes etter fylte to år - hunden må være god som voksen også. Og derfor synes jeg det er fint at vi i Norge har HP, som kan gis til unge hunder som er mer enn en førstepremie men ikke helt CK, og til veteraner som nok har vært bra, men i dag likevel ikke er helt CK-verdige.

Også er det ny dommer om en uke, nye sjanser og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ingen som har resultat derfra?

Vi var ikke der, men jeg har nå tenkt å skryte for det. For X'ens mamma - Int.Nord.Uch. Enslige Evelina av Hiselfoss - var der, og hun ble først beste tispe fra veteran, BIM berner, og showet seg til BIS 2 veteran! Det er en fantastisk bernertispe, og vi er veldig stolt over å ha en av hennes døtre. Lina, som hun heter blant venner, har hele sitt liv vært en flott utstillingshund. Sommeren 2007 tok hun en velfortjent pause fra utstillingsringen for å ha sine to siste kull, og januar 2009 halvannet år etterpå kommer hun tilbake til ringen som veteran, foreløpig uten å gjøre skam på sine titler og sin fine karriere. Ei tispe med en herlig kropp og anatomi, flotte bevegelser og supert temperament, og som shower videre i veteran - slike bernere vil i hvert fall jeg ha!

Heia mamma'n!

Vi må selvfølgelig også skryte av Frodo, eller Nord.Uch. Lille Frodo Lommelun av Hiselfoss, som ble BIR i rasen og vant gruppa. "Stakkars" som må tilbake til BIS'et i morgen, hehe.

Noen andre som sitter og feirer med cola og M rundt om i landet?

Det er en fryd å se en så flott og sprek veteran som Lina i ringen! Nydelig er hun, og BIS2 veteran er slettes ikke dårlig for en berner blandt alle småhundene. :D

Og vi krysser selvsagt fingrene for Frodo i BIS'en i morgen!

En sånn Berner vil vel alle ha. :D

Lina er en stjerne! Rett og slett.

Jeg vet ikke av noen annen Bernertispe som har samme fantastiske beinstruktur og anatomi som Lina. (Ble det pleonasme..?)

Ho er bygd akkurat sånn som en Berner skal være. Noen vil kanskje synes at ho er for stor og grov til å være tispe, men jeg mener at det er lov til å være litt stor, sjøl om man er dame.. :D

At ho er litt for hvit i ansiktet etter noens smak, er bare en bagatell. De som henger seg opp i farger, og som ikke ser på hundens anatomi, viser at de ikke har satt seg inn i rasestandarden. Anatomi er viktigere enn farger...og det kommer fra ei som elsker vakre hoder med perfekte tegninger..hehe.. Men det hjelper ikke hvis ikke kroppen også er bra.

Som en dommer en gang sa om Lina:

" Jeg vet jeg vil bli kritisert fordi hun er for mye hvit, men hun er fa.. ta den enste som er bygget til å dra 500 liter melk!"

En MEGET bra kommentar, synes jeg.

Noen som har resultater fra Letohallen i dag..?

Jeg venter på Berner-resultater fra Mona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har resultater fra Letohallen i dag..?

Jeg venter på Berner-resultater fra Mona.

Bernerresultater fra i dag? Bernerne gikk i går de, og du har da fått de resultatene!

Venter spent på bis'en, heia Frodo! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

BIR, BIG og 3. BIS på oss (Mac og meg) i dag. Er såklart veldig, veldig fornøyd! Vet at kerry blue ble BIS, nr to var greyhound og bichon ble nr 4, (kanskje, tror jeg...) men de plasseringene var jeg jo ikke sååå veldig opptatt av, da.. Noen annen kan sikkert korrigere hvis det var feil!

Grattis til alle andre som var fornøyde!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

BIR, BIG og 3. BIS på oss (Mac og meg) i dag. Er såklart veldig, veldig fornøyd! Vet at kerry blue ble BIS, nr to var greyhound og bichon ble nr 4, (kanskje, tror jeg...) men de plasseringene var jeg jo ikke sååå veldig opptatt av, da.. Noen annen kan sikkert korrigere hvis det var feil!

Grattis til alle andre som var fornøyde!

Susanne

Gratulerer! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

BIR, BIG og 3. BIS på oss (Mac og meg) i dag. Er såklart veldig, veldig fornøyd! Vet at kerry blue ble BIS, nr to var greyhound og bichon ble nr 4, (kanskje, tror jeg...) men de plasseringene var jeg jo ikke sååå veldig opptatt av, da.. Noen annen kan sikkert korrigere hvis det var feil!

Grattis til alle andre som var fornøyde!

Susanne

Kjempegrattis med fantastisk flott resultat i dag :D. Han var så vakker der han løp :D. Forøvrig var det riktig plassering av de andre også :D.

Willy fikk en strålende kritikk av dommeren som helt klart likte guttungen. De kjørte dessverre ikke gruppefinaler i dag, så alle BIR-valpene ble samlet i en BIS-finale. Der ble Willy plukket ut som en av seks finalister, men ble dessverre ikke plassert :D.

Grattis til alle som fikk gode resultater i helga :o.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

BIR, BIG og 3. BIS på oss (Mac og meg) i dag. Er såklart veldig, veldig fornøyd! Vet at kerry blue ble BIS, nr to var greyhound og bichon ble nr 4, (kanskje, tror jeg...) men de plasseringene var jeg jo ikke sååå veldig opptatt av, da.. Noen annen kan sikkert korrigere hvis det var feil!

Grattis til alle andre som var fornøyde!

Susanne

Gratulerer så mye, det var moro ;)

Kjempegrattis med fantastisk flott resultat i dag :D. Han var så vakker der han løp :D. Forøvrig var det riktig plassering av de andre også :D.

Willy fikk en strålende kritikk av dommeren som helt klart likte guttungen. De kjørte dessverre ikke gruppefinaler i dag, så alle BIR-valpene ble samlet i en BIS-finale. Der ble Willy plukket ut som en av seks finalister, men ble dessverre ikke plassert :D.

Grattis til alle som fikk gode resultater i helga :o.

Gratulerer til dere og, man kan da ikke klage på det resultatet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

BIR, BIG og 3. BIS på oss (Mac og meg) i dag. Er såklart veldig, veldig fornøyd! Vet at kerry blue ble BIS, nr to var greyhound og bichon ble nr 4, (kanskje, tror jeg...) men de plasseringene var jeg jo ikke sååå veldig opptatt av, da.. Noen annen kan sikkert korrigere hvis det var feil!

Grattis til alle andre som var fornøyde!

Susanne

Gratulerer!!

Kjempegrattis med fantastisk flott resultat i dag :D. Han var så vakker der han løp :D. Forøvrig var det riktig plassering av de andre også :D.

Willy fikk en strålende kritikk av dommeren som helt klart likte guttungen. De kjørte dessverre ikke gruppefinaler i dag, så alle BIR-valpene ble samlet i en BIS-finale. Der ble Willy plukket ut som en av seks finalister, men ble dessverre ikke plassert :D.

Grattis til alle som fikk gode resultater i helga :o.

Grattis med fine resultater. Han er jo til å smelte av, gutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt bilder i dag jeg, var oppe for å trene og se om det var noen å følge med på. Og det var det jo :D

Og her kommer årsaken til at det nå er bestemt at jeg ikke stiller Blaze på Bø. Om man har sett henne i topp kondisjon så kjenner dere henne ikke igjen..

2009_02130004.jpg

Liten søt Shelti valp, BIR valp.

2009_02130049.jpg

Siri og Willy

2009_02130079.jpg

En av mine forelskelser, blå merle WCC. Ble vel 4.BIG om jeg husker korrekt.

2009_02130098.jpg

Også en haug med Mac bilder

2009_02130122.jpg

2009_02130126.jpg

2009_02130133.jpg

2009_02130138.jpg

(ligger noen flere bilder fra dagen i bloggen min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt bilder i dag jeg, var oppe for å trene og se om det var noen å følge med på. Og det var det jo :D

Og her kommer årsaken til at det nå er bestemt at jeg ikke stiller Blaze på Bø. Om man har sett henne i topp kondisjon så kjenner dere henne ikke igjen..

2009_02130004.jpg

Vi har vel sett Blaze i bedre pelskondisjon, ja... stakkars lille nakenhundwannabe *ler*.

Takker så mye for at du gadd å ta bilder for meg i dag - jeg har ikke gått gjennom dem ennå, jeg... Men de du tok med ditt kamera ble jo knallbra da :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok litt bilder i dag jeg, var oppe for å trene og se om det var noen å følge med på. Og det var det jo :D

Og her kommer årsaken til at det nå er bestemt at jeg ikke stiller Blaze på Bø. Om man har sett henne i topp kondisjon så kjenner dere henne ikke igjen..

2009_02130004.jpg

Liten søt Shelti valp, BIR valp.

2009_02130049.jpg

Siri og Willy

2009_02130079.jpg

En av mine forelskelser, blå merle WCC. Ble vel 4.BIG om jeg husker korrekt.

2009_02130098.jpg

Også en haug med Mac bilder

2009_02130122.jpg

2009_02130126.jpg

2009_02130133.jpg

2009_02130138.jpg

(ligger noen flere bilder fra dagen i bloggen min)

Vet du hvordan det gikk med den Berneren der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...