Gå til innhold
Hundesonen.no

"Setter fast" tissen


Carma

Recommended Posts

Ehm jah.... :huh:

Falco er nå 9 mnd gammel og en småkåt unghund. Buffy har enda ikke hatt løpetid mens vi har hatt han (hun hadde løpetid da vi hentet han så regner med at noe er på tur snart), men han kunne innimellom bodd med hodet i rumpa hennes om han fikk lov. Har ikke merket særlig til stress eller andre problemer ang det bortsett fra en ting. En gang iblant har han hatt tissen litt ute (ikke alltid særlig synlig) og dette har tydelig vært vondt. Har vært ubehagelig å gå trappa inn (2-3 trinn) og han har vist ubehag ei stund og slikket seg. Av og til har han pepet litt også.

I dag var de ute ei lita stund før vi skulle gå tur (kanskje 10 min max) og da hadde han heila stasen ute og det var tydeligvis ikke behagelig. Bar han inn og den forsvant inn igjen og vondtet var over, men han småhylte da den gikk tilbake "siste biten" (var tydeligvis da det var vondest, da den nesten var helt inne igjen).

Er dette vanlig? Ikke vært borti dette med hanhunder før, men har bare hatt tisper før også så... Hatt han med til veterinær og snakket med de om det også. De mente det ikke var noe alvorlig og at vi bare skulle se det an, men synes jo synd på stakkaren da! ;)

Gode råd og lure ord?

Edit: Nå er de i utgpkt lite ute alene (og også lite hjemme alene), men har tenkt å ikke la dem være alene sammen fram til Buffy har hatt løpetid. Dumt å ta sjansen på noe. Ingen av dem har vist tegn til at det skal være noe på gang, men regner jo med at denne tissen-ut-tingen kan ha noe med henne å gjøre uansett, selv om han har holdt på med det ei god stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... For å forklare dette veldig enkelt, så har hunden to svamplignende legemer helt på roten av penisen - disse sveller opp når hannhunden er inne i tispen, og når de sveller så henger hundene fast. Disse kan av og til også kjennes på hannhunden, selv om de ikke er på utsiden av skinnet. (Noen mistenker dette for testikler.. og da har plutselig hannhunden deres 4 testikler!)

Huden/skinnet på utsiden (dvs det man ser - det med pels på) har en ganske smal åpning - ikke så veldig mye større enn selve penisen.

Hvis hannhunder hisser seg opp så mye at hele utstyret er på utsiden, og disse sakene da sveller opp - så tar det en liten stund før de blir så små igjen at de kommer på innsiden av skinnet.

På samme måte som en hannhund som parrer en tispe - men ikke blir hengende fast, men bare sklir ut igjen (eller står og "koser seg" i luften).

Hannene henger (har hevelse på disse) i varierende tid, noen kanskje bare et minutt eller to - andre i opptil en time.

Når hevelsen går tilbake vil gjerne skinnet trekke seg over penisen igjen, og da kan det gjøre litt vondt for han. (ved en parring ville disse tingene være nærmest tilbake til ingenting når de er ferdige med å parre, og de kommer seg løs - så da er det jo ikke særlig vondt for hannen, da).

Men trøst deg med at hannhunder "lærer med årene" - de fleste slutter med denne luftspeilingen når de blir voksne og modne. Bortsett fra endel labradorer, da... (Huff, nå er jeg slem - men mere sexfikserte hannhunder synes jeg aldri man treffer på...)

Og vær obs - en hannhund på 9 mndr kan utmerket fikse å parre en tispe, ja...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... For å forklare dette veldig enkelt, så har hunden to svamplignende legemer helt på roten av penisen - disse sveller opp når hannhunden er inne i tispen, og når de sveller så henger hundene fast. Disse kan av og til også kjennes på hannhunden, selv om de ikke er på utsiden av skinnet. (Noen mistenker dette for testikler.. og da har plutselig hannhunden deres 4 testikler!)

Huden/skinnet på utsiden (dvs det man ser - det med pels på) har en ganske smal åpning - ikke så veldig mye større enn selve penisen.

Hvis hannhunder hisser seg opp så mye at hele utstyret er på utsiden, og disse sakene da sveller opp - så tar det en liten stund før de blir så små igjen at de kommer på innsiden av skinnet.

På samme måte som en hannhund som parrer en tispe - men ikke blir hengende fast, men bare sklir ut igjen (eller står og "koser seg" i luften).

Hannene henger (har hevelse på disse) i varierende tid, noen kanskje bare et minutt eller to - andre i opptil en time.

Når hevelsen går tilbake vil gjerne skinnet trekke seg over penisen igjen, og da kan det gjøre litt vondt for han. (ved en parring ville disse tingene være nærmest tilbake til ingenting når de er ferdige med å parre, og de kommer seg løs - så da er det jo ikke særlig vondt for hannen, da).

Men trøst deg med at hannhunder "lærer med årene" - de fleste slutter med denne luftspeilingen når de blir voksne og modne. Bortsett fra endel labradorer, da... (Huff, nå er jeg slem - men mere sexfikserte hannhunder synes jeg aldri man treffer på...)

Og vær obs - en hannhund på 9 mndr kan utmerket fikse å parre en tispe, ja...

Susanne

Hehe, takk for svar! Måtte le litt her... ;)

Jeg synes ikke det er så rart om det var vondt da den var helt ute (vil tro luftjukkopphisselse er grunnen som du nevner, jah... :huh: ), men at han har hatt vondt når den ikke har vært så synlig (faktisk vært mye mindre ute enn mange andre ganger når han bare har sittet på stuegulvet og "sluppet den løs") har vært litt pussig for meg. Men om du sier at det er vanlig så tror jeg deg altså! Menn er jo et mysterium for oss damer vettu.... *humre litt*

Men stakkars liten som har vondt av egne lyster dah... ;)

Og ja... er fullstendig klar over at han kan klare å parre... IKKE aktuelt med mysterieblandinger her, nei! *riste bestemt på hodet* Han ser nok en ballefri framtid foran seg, men litt tidlig enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke fått forhudskatar da?det kan sikkert gjøre ting litt sårt...min lille doffen var en slik "luftsnyter" da han var unghund.. han satt stadig med hele stellet "fast" på utsiden :rolleyes: Og han ble plaget med en del forhudskatar , så måtte renses og sånn i perioder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke vanlig at tissen er ute titt og ofte, da? Min hund har den støtt og stadig framme :huh: Og ofte er de såkalte "ekstra testiklene" veldig synlige også. Jeg visste ikke hva det var før nå, før eg leste SusanneL sitt innlegg. Trodde det var helt normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke fått forhudskatar da?det kan sikkert gjøre ting litt sårt...min lille doffen var en slik "luftsnyter" da han var unghund.. han satt stadig med hele stellet "fast" på utsiden :rolleyes: Og han ble plaget med en del forhudskatar , så måtte renses og sånn i perioder...

Hmmm.... hvordan kan jeg finne ut om han har det? Synes liksom det er merkelig at det skal gjøre så vondt uten videre... Naturen er jo gjerne lagd sånn at naturlige ting fungerer uten smerte, og vifte med snabelen er vel høyst naturlig i den alderen... Lukter det isåfall (altså, lukte i "that area" kommer vel ikke under kategorien "du vet du er hundenerd når"...??? :huh: )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... hvordan kan jeg finne ut om han har det? Synes liksom det er merkelig at det skal gjøre så vondt uten videre... Naturen er jo gjerne lagd sånn at naturlige ting fungerer uten smerte, og vifte med snabelen er vel høyst naturlig i den alderen... Lukter det isåfall (altså, lukte i "that area" kommer vel ikke under kategorien "du vet du er hundenerd når"...??? :huh: )?

Har aldri registrert om det luktet noe.. men da kommer det ofte litt sånn lystgult aktig snørlignene væske når alt ligger skjult liksom foran der.. man får kjøpt sånn forhudsrens så renser man bare selv... man fyller opp inni der med sånn rensevæske og kniper igjen og rister litt slik det blir godt vasket. Det hjalp iallefall på Doffen når han hadde det, han peip og viste ubehag han også når han hadde katar.. men det kan jo selvsagt være noe helt annet han din har. Men er iallefall lurt og se etter om kanskje det som plager han. De blir og slikke og vaske seg litt mer enn de normalt gjør også når dem har katar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri registrert om det luktet noe.. men da kommer det ofte litt sånn lystgult aktig snørlignene væske når alt ligger skjult liksom foran der.. man får kjøpt sånn forhudsrens så renser man bare selv... man fyller opp inni der med sånn rensevæske og kniper igjen og rister litt slik det blir godt vasket. Det hjalp iallefall på Doffen når han hadde det, han peip og viste ubehag han også når han hadde katar.. men det kan jo selvsagt være noe helt annet han din har. Men er iallefall lurt og se etter om kanskje det som plager han. De blir og slikke og vaske seg litt mer enn de normalt gjør også når dem har katar..

Han er egentlig veldig lite slikkende down there, kun når han må få ting "på plass" igjen og sånn bittelitt innimellom. Men har tenkt på om det kunne være greit å rense uansett, det gjør vel iallefall ingen skade...? Annet enn ubehag med selve behandlingen evt da. Og så er det ikke så mange gangene dette har skjedd da, ikke over 10 ganger som jeg har fått med meg iallefall... Men virker vondt - og man vil jo ikke at de små skal ha vondt! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har skjedd noen ganger i løpet av en forholdsvis lang periode. Hvor lenge kan slik forhudskatar sitte i da uten behandling, går det bort av seg selv etterhvert?

Hvis det er noe som sitter i lenge, så er jo det en mulighet...

Har aldri merket noe spesielt vond lukt fra "Der nede under" på han heller som jeg kan huske, eller sett noe "Utflod" eller "Væske" av noe slag.

Jeg ringte dyrlegen ang dette en gang, og han mente det nok hadde med hans pubertet å gjøre, at han ikke har helt kontroll på ting og at ting ikke er helt ferdig utviklet, etc etc etc...Han mente jeg sku blande saltvanns oppløsning og prøve skylle han.

Men uansett, ikke no gøy for han vil jeg tro...

han følte seg litt brydd stakkars i stad her inne da vi begge stod og stirret på han mens han prøvde å "Roe nerva", huff.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhudskatarr er noe helt annet, da.. Det ene har neppe noe som helst med det andre å gjøre.

Men dette ser man på om hannen har noen utflod derifra - og ikke minst så slikker han seg veeeeldig hvis dette er problemet. Gjerne så mye slikking at huden blir både rød og sår.

Om det er normalt at de hisser seg opp litt uten mål og mening ? Joda, unge hanner (to og firebente), er jo litt ekstra opptatt av sånne lyster, og greier ikke alltid å styre seg helt.. Men noen hunder er selvsagt værre enn andre.

At de sitter med litt av "junior" utenfor er på ingen måte unormalt, og det er noe de kan holde på med resten av livet. Men at hele penisen er ute, og disse svellkroppene er "i full bruk" er ikke noe som de kommer til å fortsette med resten av livet. (DET ville jo vært fryktelig upraktisk for en hund å leve med... Sånn stadig vekk..)

Og ja - man er langt forbi "hundenerd" om man oppdager forhundskatarr med LUKTEN - ikke synet...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhudskatarr er noe helt annet, da.. Det ene har neppe noe som helst med det andre å gjøre.

Men dette ser man på om hannen har noen utflod derifra - og ikke minst så slikker han seg veeeeldig hvis dette er problemet. Gjerne så mye slikking at huden blir både rød og sår.

Om det er normalt at de hisser seg opp litt uten mål og mening ? Joda, unge hanner (to og firebente), er jo litt ekstra opptatt av sånne lyster, og greier ikke alltid å styre seg helt.. Men noen hunder er selvsagt værre enn andre.

At de sitter med litt av "junior" utenfor er på ingen måte unormalt, og det er noe de kan holde på med resten av livet. Men at hele penisen er ute, og disse svellkroppene er "i full bruk" er ikke noe som de kommer til å fortsette med resten av livet. (DET ville jo vært fryktelig upraktisk for en hund å leve med... Sånn stadig vekk..)

Og ja - man er langt forbi "hundenerd" om man oppdager forhundskatarr med LUKTEN - ikke synet...

Susanne

*le høyt* Jammen da går jeg ut fra at 1. det er IKKE forhudskatarr, 2. det går sannsynligvis over av seg selv og 3. jeg er muligens hundenerd... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er egentlig veldig lite slikkende down there, kun når han må få ting "på plass" igjen og sånn bittelitt innimellom. Men har tenkt på om det kunne være greit å rense uansett, det gjør vel iallefall ingen skade...? Annet enn ubehag med selve behandlingen evt da. Og så er det ikke så mange gangene dette har skjedd da, ikke over 10 ganger som jeg har fått med meg iallefall... Men virker vondt - og man vil jo ikke at de små skal ha vondt! :huh:

Tror du får kjøpt rens på apoteket? Men man skal vist ikke bruke det for mye, for det kan skape irritasjon det også vist. Kan jo hende han bare blir litt sår av all "luftingen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han slikker seg igrunn ganske lite, så er nok neppe noe slikt han har fått...

Det som skjedde i stad vil jeg tro hadde mye med tørrhet også...

Han stod jo ute i minus 25 stakkars når det skjedde, og selv om jeg bar han inn i "Varmen", så var nok ting ganske tørt, og DET kan jeg som mann skrive under på ikke er veldig godt på, for å si det dannet, kjeppen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du får kjøpt rens på apoteket? Men man skal vist ikke bruke det for mye, for det kan skape irritasjon det også vist. Kan jo hende han bare blir litt sår av all "luftingen" ?

Tror faktisk jeg har sånn rens også jeg, utrolig hva man har liggende bare sånn i tilfelle (og dette altså da til tross for at jeg bare har hatt tisper selv før...). Men da velger vi vel å se det/den an her og så får vi prøve å holde han uopphisset så langt vi kan, ingen pene bilder av unge tisper, begrense bruk av animal planet (man vet jo aldri hva slags programmer de sender der! :huh: ) og sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjedde i stad vil jeg tro hadde mye med tørrhet også...

Han stod jo ute i minus 25 stakkars når det skjedde, og selv om jeg bar han inn i "Varmen", så var nok ting ganske tørt, og DET kan jeg som mann skrive under på ikke er veldig godt på, for å si det dannet, kjeppen...

Og dette har du gjort ofte sånn at du har god greie på akkkurat hvor vondt det er, liksom...??? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi er et styr med tenåringen.. for all del skru av animal planet ja ;) god bedring til gutten..

Skal hilse han og si det! Akkurat nå ligger han under bordet og smådrømmer med litt gryhyhynt og spark med beina, tror han bryr seg mindre om fastklemte dingser akkurat nå! :huh:

...eller hvem vet.. kanskje det er AKKURAT det han drømmer om! :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
Forhudskatarr er noe helt annet, da.. Det ene har neppe noe som helst med det andre å gjøre.

Men dette ser man på om hannen har noen utflod derifra - og ikke minst så slikker han seg veeeeldig hvis dette er problemet. Gjerne så mye slikking at huden blir både rød og sår.

Om det er normalt at de hisser seg opp litt uten mål og mening ? Joda, unge hanner (to og firebente), er jo litt ekstra opptatt av sånne lyster, og greier ikke alltid å styre seg helt.. Men noen hunder er selvsagt værre enn andre.

At de sitter med litt av "junior" utenfor er på ingen måte unormalt, og det er noe de kan holde på med resten av livet. Men at hele penisen er ute, og disse svellkroppene er "i full bruk" er ikke noe som de kommer til å fortsette med resten av livet. (DET ville jo vært fryktelig upraktisk for en hund å leve med... Sånn stadig vekk..)

Og ja - man er langt forbi "hundenerd" om man oppdager forhundskatarr med LUKTEN - ikke synet...

Susanne

Litt OT:

Kjenner en Gordon Setter hannhund som tilfredsstiller seg selv... Det begynner når han er ute på tur og lukter løpetispe. Da begynner han (uansett hvor han er) å slikke seg, men hele "snoppen" ute, og han gir seg ikke før utløsning... Eieren vurderer kastrering, noe jeg mener han skulle ha gjort for lenge siden. Om de prøver å avbryte denne oppførselen knurrer hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT:

Kjenner en Gordon Setter hannhund som tilfredsstiller seg selv... Det begynner når han er ute på tur og lukter løpetispe. Da begynner han (uansett hvor han er) å slikke seg, men hele "snoppen" ute, og han gir seg ikke før utløsning... Eieren vurderer kastrering, noe jeg mener han skulle ha gjort for lenge siden. Om de prøver å avbryte denne oppførselen knurrer hunden.

*fnise litt* Kan jo forstå at han blir litt ilter, bli avbrutt midt i akten da! Frekt! ;)

Men ja.... kastrering hadde ikke bare vært en vurdering for min del der... Ikke alltid det passer seg med sånn oppførsel! :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
*fnise litt* Kan jo forstå at han blir litt ilter, bli avbrutt midt i akten da! Frekt! ;)

Men ja.... kastrering hadde ikke bare vært en vurdering for min del der... Ikke alltid det passer seg med sånn oppførsel! :huh:

Hunden lever etter regelen "hvor som helst, når som helst" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten en tråd jeg laget om dette for noen år siden -> "Ereksjon?"

Han slikker seg igrunn ganske lite, så er nok neppe noe slikt han har fått...

Det som skjedde i stad vil jeg tro hadde mye med tørrhet også...

Han stod jo ute i minus 25 stakkars når det skjedde, og selv om jeg bar han inn i "Varmen", så var nok ting ganske tørt, og DET kan jeg som mann skrive under på ikke er veldig godt på, for å si det dannet, kjeppen...

Herregud.. beklager men jeg begynte å fnise litt her. Jeg kan godt forstå at å ha stellet ute i minus 25 er litt mye for en blottlagt penis :S

Litt OT:

Kjenner en Gordon Setter hannhund som tilfredsstiller seg selv... Det begynner når han er ute på tur og lukter løpetispe. Da begynner han (uansett hvor han er) å slikke seg, men hele "snoppen" ute, og han gir seg ikke før utløsning... Eieren vurderer kastrering, noe jeg mener han skulle ha gjort for lenge siden. Om de prøver å avbryte denne oppførselen knurrer hunden.

Oh, sjarmerende sak den hunden der da. Heldigvis har Soffen aldri knurret i den settingen til meg. Men så driver han bare på med dette hjemme og får KLAR beskjed om å finne buret "gå på rommet og gjør slike ting!" :huh: Jeg fikser ærlig talt hverken lydene eller "bildene".

Men altså, jeg tviler på at TS's hund lider noen nød. Sofus ser også fryktelig "feilplassert" ut når dette skjer. Beveger seg med stive ben mot buret (fordi den kommandoen kommer asap fra meg!) og står der inne med hodet i hjørnet fordi han ikke fikser å snu seg/legge seg før stellet har gått inn igjen. Nå tar det aldri opp til en time på ham, mye mindre tid.

Forhudskatar trenger absolutt ikke å gjøre vondt for hunden. Men man kan som oftest merke det hvis en har svarte møbler og en hund som går i dem (men som selvsagt også kan være fordi den teite hunden har "kost" seg oppover møblene også- og da er vel igrunnen en forhudsrens til pass for dem *flire*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey... For å forklare dette veldig enkelt, så har hunden to svamplignende legemer helt på roten av penisen - disse sveller opp når hannhunden er inne i tispen, og når de sveller så henger hundene fast. Disse kan av og til også kjennes på hannhunden, selv om de ikke er på utsiden av skinnet. (Noen mistenker dette for testikler.. og da har plutselig hannhunden deres 4 testikler!)

Og andre tror at hunden er alvorlig syk - da er det rett og slett fornøyelig å si at "neida, han har bare bendern" ;)

Han slikker seg igrunn ganske lite, så er nok neppe noe slikt han har fått...

Det som skjedde i stad vil jeg tro hadde mye med tørrhet også...

Han stod jo ute i minus 25 stakkars når det skjedde, og selv om jeg bar han inn i "Varmen", så var nok ting ganske tørt, og DET kan jeg som mann skrive under på ikke er veldig godt på, for å si det dannet, kjeppen...

Og dette har du gjort ofte sånn at du har god greie på akkkurat hvor vondt det er, liksom...??? :huh:

*ler skikkelig høyt*

Men ja, jeg vil tro at det er direkte ubehagelig å lufte så private kroppsdeler i 25 minus.. Stakkars, må passe på at han ikke forfryser snoppen *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildet av Kine sin chihuahua Speedy, fra den andre tråden som det var linket til.

OBS: Kanskje litt ekkelt bilde ;)

Tiss som henger ut

:huh: Du store... Plutselig glad fjortissen min er tispe. *flire* Hadde hanhund i tre år uten at jeg tror jeg noengang så snoppen hans engang, og tror nok jeg hadde fått litt noia om noe sånt hadde kommet frem.

Hanhunden til brodern hadde tendenser til å ta saken i egne tenner de første dagene han hadde han. Fin måte å få avløst stress, vistnok. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette har du gjort ofte sånn at du har god greie på akkkurat hvor vondt det er, liksom...??? ;)

Haha...Ikke stått ute i mange minus, nei...Ikke over lengre tid hvertfall :lol:

Men dette vet nok du svaret på så godt som meg ;)

Her er bildet av Kine sin chihuahua Speedy, fra den andre tråden som det var linket til.

OBS: Kanskje litt ekkelt bilde ;)

Tiss som henger ut

Se her ja, noe sånn falco så ut i går stakkars, huff.

Han stod med beina enda lenger fra hverandre da, og byttet på å stå på ett bakben. Han datt nesten av samme grunn...Stakkars...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...