Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder av fjording med kul man?


Guest LeenaM

Recommended Posts

Venninna mi kjøper tilbake gamle fjording sin akkurat nå. Dvs. den går i rideskole nå så hun må vente til kontrakten går ut.. men da skal vi klippe han skikkelig fancy, så da kommer det vel noen bilder her. Jeg skal forresten ha ansvar for han, da venninnen min allerede har en fullblodshoppe som skskal følle nå i april (så blir vel bilder fra det også!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er visstnok lang man best for hesten, ifht snø, regn og sludd. ;) For i kortklipt ståman legger det seg oppi, og det er visstnok derfor flere fjordinger har giktproblemer osv. (bare ting jeg har hørt, har ikke noe beviser for å påstå at det er sant, men høres fornuftig ut ifht snø og sludd iallefall, på en lang man vil det meste renne av på sidene, på ståman, så sklir det jo nedimellom håra og ligger og smelter mot huden. ;)

Men, veldig pent med både kort og lang man på hest, synes jeg, selv om jeg synes lang er penest fordi jeg vet det er mer behagelig for hesten(ifht til fluer og sånt også). :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordinger skal jo ha ståman, det er jo sånn rasen er.. Har ikke sett en fjording med lang man på ordentlig, men har sett bilde..

På Fjordhest.net kan du kanskje få hjelp til å finne flere bilder?

Fjordinger er fantastisk flotte!

Øøhm. Det ække sånn de ER nei. Men de har blitt klippa sånn siden vikingti'a.

Jeg syntes det er corny med ståman. Men så liker jeg ikke fjordinger heller da. :huh:

Men, jeg hadde det moro med å lage hanekam på fjotten til ei venninne. Skal se om jeg finner bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øøhm. Det ække sånn de ER nei. Men de har blitt klippa sånn siden vikingti'a.

Jeg syntes det er corny med ståman. Men så liker jeg ikke fjordinger heller da. :huh:

Men, jeg hadde det moro med å lage hanekam på fjotten til ei venninne. Skal se om jeg finner bilde.

Uhm.. jeg mener at RASESTANDARDEN er sånn.. ;)

De som driver aktivt med fjording og utstillinger driver ikke å har lang man på dem liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da må jeg jo bare spørre.. Dere som mener fjordinger mååå ha ståman, er det fordi dere er vant til å se det på de...? :P

Men ja til bilde av Fjording med lang man, det har jeg ikke sett før ;)

Finner et par bilder når jeg googler, men tør ikke å stjele dem :P

Googlet Fjoring + lang man, finner bilder..

De er fine med lang man også syns jeg da, men det er liksom kort man som ser finest ut.. men det har kanskje litt med vane å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...