Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpene 2009!

ToneS

Recommended Posts

• Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg også!! En dalmisvalp blir født i slutten av mnd om alt går som det skal :D så da er det bare å håpe på at det er ei lita tispe blandt dem!

Skrevet
Jepp :D

Gratulerer :D Hvilken rase og når? Enten så er jeg treig med å få med meg ting eller så er ikke blitt ropt så høyt om det, hehe :rolleyes:

Skrevet
Gratulerer :D Hvilken rase og når? Enten så er jeg treig med å få med meg ting eller så er ikke blitt ropt så høyt om det, hehe :rolleyes:

Hollandsk gjeterhund korthåret :D Jeg skal mest sannsynlig ha en tispe etter Qaala, men jeg er også i kontakt med andre oppdrettere.

Skrevet
Hollandsk gjeterhund korthåret :D Jeg skal mest sannsynlig ha en tispe etter Qaala, men jeg er også i kontakt med andre oppdrettere.

Hollendere er nyyydelige hunder. Vi har flere langhårede her oppe i trøndelag, fra Trontoppens kennel. Men jeg har forstått det slik at korthårsvarianten er mer brukshund?

Skrevet

Jeg å håper jeg kan skrive i denne i løpet av sommeren... men tispa er vrang og vil ikke få løpetid *sukk*. Så vi får håpe jeg får skrevet i 2009 tråden og ikke i 2010 tråden

Skrevet
Hollendere er nyyydelige hunder. Vi har flere langhårede her oppe i trøndelag, fra Trontoppens kennel. Men jeg har forstått det slik at korthårsvarianten er mer brukshund?

Det stemmer :D Det er veldig mye malinois blandet inn i de korthårede, det er det ikke i strihår og langhår.

Skrevet

Glemte og si at det blir dvergpuddel tispe, og om alt går etter planen så blir det brun :D

Jeg har satt meg opp på flere valpelister :D

Jeg er så valpesyyyyyyk! :D

Skrevet

Jeg håper også på valp i løpet av året, har kontakt med to aussieoppdrettere som venter flere kombinasjoner hver, men fra samme linjer. Også planlegger jeg jo et par kull selv i løpet av året da, men da skal jeg mest sannsynlig ha fôrvert/deleier om det blir noe pent å ta vare på.

Skrevet

Vi henter forhåpentligvis en valp helt i slutten av mars :D Så da skal jeg legge ut bilder her.

Edit:

Det kommer en liten Korthåret Collie tispevalp hit iløpet av noen måneder hvis alt kom som planlagt :D

Hvem skal du ha fra? :D

Skrevet

Så spennende. Den rasen var jo virkelig vakker :D

Skrevet

Jeg skal ikke ha valp i år, men Chili skal forhåpentligvis ha et kull. Så det blir jo et spennende valpeår for oss sånn sett. :D

Skrevet

skal legge inn bilde av Yakita'n min når jeg har henta ho :D er søren ikke lenge til nå, til lørda'n er det bare å dure ned til Skåne og hente ho :D gleder meg MASSE :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...