Gå til innhold
Hundesonen.no

Kan du bidra med bilder til portalen?

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Vi trenger bilder som vi kan bruke i portalen. Jeg har laget en liten oversikt over hva vi trenger per i dag. Har du et eller flere bilder å bidra med?

Hunderaser:

Vi trenger et oppstillingsbilde av hver rase. Vi ønsker at dette skal være av en premiert representant av rasen (minst rødsløyfe). Ellers så ønsker vi bilder fra "hverdagen", trening, konkurrering, tur osv.

- Norsk buhund

- Hollandsk Gjeterhund

- Australian Kelpie

- Engelsk springer spaniel

- Briard

- Dalmatiner

- Portugisisk Vannhund

- Tibetansk Spaniel (kun oppstillingsbilde)

- Dvergpinscher (har oppstillingsbilde)

- Breton

- Gordon Setter (kun oppstillingsbilde)

- Japansk Spisshund

- Bullmastiff

- Dogo Canario

- Siberian Husky

- Grand Danois

- Leonberger

- Lapsk Vallhund

- Akita (har oppstillingsbilde)

- Mudi (har oppstillingsbilde)

- Presa Canario

- Boston Terrier (har oppstillingsbilde)

- Irsk Setter

- Irish Soft Coated Wheaten Terrier (kun oppstillingsbilde)

- Chihuahua

- Border collie

- Bearded collie

- Groenendael

- Malinois (kun oppstillingsbilde)

- Tervueren

- Laekenois

- Papillon

- Rottweiler

- Boxer

- Chinese crested powder puff

- Chinese crested

- Collie

- Dobermann

- Greyhound

- Mops

- Nova scotia duck tolling retriever

- Saluki (har oppstillingsbilde)

- Riesenschnauzer

Hund i trening:

- Lydighet

- Agility

- IPO

- Spor

- Rundering

- Utstilling

- Jakt

Alt innenfor hundetrening.

Sykdom/skade:

- Parasitter, eks lus, midd, lopper

- Tannstein

- Øyesykdommer

- HD/AA

- Allergi/kløe

- Daglig stell

Kosthold og ernæring:

- Råfòring (kjøtt, ben osv.)

- Hundefòr

- Hund som spiser ben/mat

Hundens språk:

- Bilder som viser hunder tydelig "hundespråk"

--

Bildene kan sendes til [email protected]. Skriv gjerne hvem som har tatt bildet. Da setter vi navnet deres på bildet, slik at dere slipper å gjøre det selv.

Skriv i mailen hva det er bilde av (rase, hvilken type trening osv.) :D

På forhånd, tusen takk! :D

Skrevet

Bare et lite spml. Det står hund i trening, kan det være fra f.eks lydighetskonkurranse, bruks stevner ovs, eller skal det være trening?? :D

Skrevet
Bare et lite spml. Det står hund i trening, kan det være fra f.eks lydighetskonkurranse, bruks stevner ovs, eller skal det være trening?? :D

Det kan være i konkurranse også :D

Skrevet
Må hverdagsbildene også være av premierte hunder? Min kan jo ikke stilles pga testikkelmangel, men det syns ikke på bilder. :D

Nei, det er kun oppstillingsbilde som trenger å være av en premiert hund :D

Skrevet

Hvorfor er det ikke flere raser på ønskelista - type portugisisk vannhund :D

EDIT. Beklager, jeg så nå at det stod der...

Skrevet

Det er fordi jeg ikke har fått noen til å skrive om den rasen enda. Er det noen som kan skrive en raserepresentasjon, så trenger jeg bilder av portugisisk vannhund også :D

Skrevet

EDIT. Beklager, jeg så nå at det stod der...

Jeg dobbelsjekket ikke før jeg svarte deg :D

Jeg har sendt inn noen hverdagsbilder for Wheaten Terrier :P Håper de kommer til nytte!

Kjempe flott! :P

Skrevet

Skal see om ikke jeg får til oppstillingsbilde av engelsk setter, tror de to utstillingshundene skulle hit igjen snart. :D Skal få navn på bikkja, om du trenger det. :D Men, lover ingenting, sier ifra når jeg evt har bildene.

Skrevet
Hvilken str er ønsket på bildene? Kan det være signatur på dem?

Det kan være signatur på de ja :D Hvis ikke så kan vi sette på for dere. Det er fint hvis bildene er over 500 px :D

Skrevet

Jeg kan godt skrive en rasereppresentasjon av Portugisisk vannhund, jeg. Kunne du sendt meg en PM om hva den skal inneholde, hvor omfattende den skal være osv, så gjør jeg det :D Har forresten sendt inn to oppstillingsbilder og et apporteringsbilde, om dere har bruk for det er det bare å låne i vei.

Skrevet
Skal see om ikke jeg får til oppstillingsbilde av engelsk setter, tror de to utstillingshundene skulle hit igjen snart. :) Skal få navn på bikkja, om du trenger det. :) Men, lover ingenting, sier ifra når jeg evt har bildene.

ES står ikke på lista .. :)

Visst ikke skulle jeg gjerne sendt inn"

Skrevet
ES står ikke på lista .. :)

Visst ikke skulle jeg gjerne sendt inn"

Hehe, jeg mente irsk. :) *sløv i dag* Jeg tenkte meg faktisk om to ganger før jeg svarte, for å være sikker på at det var rett setter, likevel skreiv jeg feil. :)

Skrevet

Valpebilder og? Eller bare voksenbilder?

Har valpebilder av riesen og presa av de som står på lista, og voksenbilder av collie, leonberger, dvergpinscher og riesen (alle hverdagssituasjoner).

Skrevet
Valpebilder og? Eller bare voksenbilder?

Har valpebilder av riesen og presa av de som står på lista, og voksenbilder av collie, leonberger, dvergpinscher og riesen (alle hverdagssituasjoner).

Jeg har noen fine av både en BC-valp og en Goldenvalp, så lurer på det samme. Skal også se om jeg finner noen språkbilder (har blandt annet et der en valp legger seg på rygg for en annen hund, altså veldig tydelig språk).

Skrevet

Send gjerne valpebilder også, det er jo koselig å se noe annet enn kun voksne, oppstilte hunder i f. eks en rasepresentasjon.

Vi tar vare på alt, men kan selvfølgelig ikke klare å bruke alt det som blir sendt inn.

PS: Om "din" rase mangler på listen og du har mulighet til å skrive en rasepresentasjon, send en PM til Marthe så kan hun gi deg litt info om hva den bør inneholde.

Skrevet
Det kan være signatur på de ja :) Hvis ikke så kan vi sette på for dere. Det er fint hvis bildene er over 500 px :)

Holder det med 500px? Så kan jeg ta de som har vært på hjemmesiden? Eller skal jeg finne orginalene og redigere på nytt?

Skrevet
Send gjerne valpebilder også, det er jo koselig å se noe annet enn kun voksne, oppstilte hunder i f. eks en rasepresentasjon.

Vi tar vare på alt, men kan selvfølgelig ikke klare å bruke alt det som blir sendt inn.

PS: Om "din" rase mangler på listen og du har mulighet til å skrive en rasepresentasjon, send en PM til Marthe så kan hun gi deg litt info om hva den bør inneholde.

Har dere kanskje nok om Flabbis Labbisen, eller skal man sende inn noe? :)

Skrevet
Holder det med 500px? Så kan jeg ta de som har vært på hjemmesiden? Eller skal jeg finne orginalene og redigere på nytt?

Det går fint med 500 px :rolleyes2:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...