Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre interesser enn hund?

C.J

Recommended Posts

Skrevet
hmm... hvorfor det? nå ble jeg nysgjerrig :)

Fordi jeg har overhodet ingen kroppskoordinasjon og er ute av stand til å gjøre alt som innebærer å bevege mer enn to kroppsdeler av gangen (og når man rir skal man passe på hendene, knærne, hælene, rumpa og alt, STRESS :)). Jeg red i tre år og fikk aldri teken på å fatte galopp liksom. :) Dessuten mistet jeg helt lysten av å gå på en rideskole med heftig bruk av pisk, også på hester som sparket ut fordi de var redde for de andre hestene og ble usikre når de kom for nærme... Så nei ellers takk. :o

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hund er min livstil, uten tvil.

Av andre interesser:

- fotografering (som kommer rett etter hund).

- Tegne, male osv

- Data osv (redigering i Photoshop)

- Lese bøker

Skrevet
Merkverdig at ingen har nevnt pc... :)

For de fleste er vel PC'en et redskap man bruker i de fleste hobbyer, ikke en interesse i seg selv (man trenger ikke å være så interessert i penner selv om man liker å skrive :) ).

Jeg var en stor hagefrik (jeg visste forskjellen på Meconopsis betonicifolia og Meconopsis sieboldi og hadde selvfølgelig begge to, hadde kontakt med andre hagefriker i hele Norge og sto på hodet uti hagen sent og tidlig). Den interessen har dabbet litt av, jeg er fortsatt gal etter planter, men ikke helt nerd lenger. Elsker friluftsliv, skulle ønske jeg kom meg mer ut enn jeg gjør. Jeg vet ikke om oppussing er en interesse akkurat, kanskje snarere en dyd av nødvendighet. Båt og sjøliv er vel egentlig gubben sin greie, men jeg blir gjerne med en tur i båten, hvis ikke bølgene er for store ... Jeg strikker mye og gjerne, og syr litt av og til. Jeg har studert sosialantropologi og leser fortsatt en del om kulturer og samfunn, spennende! (Fremmede kulturer er fine å tenke med, hilsen Ulf Hannerz).

Hund og hundeutstilling vet dere at jeg er opphengt på, så det nevner jeg (nesten) ikke en gang. :)

Skrevet

Æsj, er det ingen andre enn meg som ikke har noe liv?

Eneste jeg kan kalle "interesser" (utenom hund, så klart, men ser jo ikke noe til han i ukedagene. Somdet, dessverre, er flest av) er å se på tv, sitte på internett, sove og spise.

Skrevet

Jag har väl inte direkt några andra intressen än hund. Visst sitter jag mycket vid datorn, gillar att ta fina bilder etc., men jag går i princip aldrig in på något annat än hundsidor på internet och jag tar väl i princip aldrig en bild som inte är hundrelaterad... Jag är lite politiskt aktiv, men det ser jag inte direkt på som ett intresse, mer en skyldighet.

Skrevet

Jeg har et par tre andre interesser enn hund, men det er lite jeg for tiden får til å være aktiv med. Jeg er interessert i sport, men driver ikke lengre med det selv. Dessverre. Jeg er og interessert i friluftsliv, men det kombinerer jeg med hund. Dog er det lite ifh. til hvor mye jeg egentlig kunne tenkt meg å drive med ... Det største savnet er å være med på en eller annen form for idrett, helst håndball men det er vanskelig å starte med når jeg ikke har drevet med det på endel år. Så det går mest i hund.

Har og vært hesteinteressert men det dabbet av for noen år siden. :)

Skrevet
Travhester og hunder og da var det ikke tid til mer.

(Jeg må nesten kalle husarbeid en hobby, for en hobby er jo noe man burde gjøre oftere, men som ikke alltid blir prioritert :) )

:) Godt sagt!

Her er hovedinteressen hund. Definitivt. Og innen "hund" kommer mye rart i grunnen; alt fra praktiske ting, til teoretiske ting. Fra utstilling (som jeg ikke synes er såå gøy), til trening, tur, agility, til teoretiske ting (læringsteori, lære mer om avl, hunderaser osv). Ellers syns jeg interiør er spennende, og bruker tid på dette i perioder hvor det går an. Syns det var toppers å "lage" hus, og å innrede. Foto er noe som kom med hundeinteressen (må jo ta bilder av dyra kan skjønne). ;) Ellers driver jeg litt med strikking for tiden, spørs om det er noe som varer så lenge. Bøker leser jeg, men det er stort sett relatert til hund. PC var det noen som nevnte, men jeg har ikke så lyst å kalle forumdeltakelse for "hobby".. :o Ellers går det endel i film, noe som nesten kan sies å være typen sin "hobby", eller i alle fall noe han liker å gjøre, og det er jo helt i orden. Har nettopp fått oss hjemmekino fordi vi ser så mye film, blir vel en tre-fem filmer i uken vanligvis. ;)

Edit: Hest er noe jeg drev mye med før, og som jeg savner å drive med nå. Men vi skal snart begynne på ridekurs, så da blir det heldigvis mer. Drømmer om å ha en hest på fôr... :)

Skrevet

- Pc/hjemmeside(som jeg aldri blir ferdig med)

- Foto/redigering

- Trening (trener 4-6 ganger i uken på elixia. Styrke og kondisjonstrening)

- Se film/lese bøker og blader

- Shopping/reising

Ellers liker jeg friluftsliv og turer. Men det går stortsett hånd i hånd med hundeholdet mitt.

Syntes også det er morsomt å gå på langrennski (stortsett med hundene det også) og ellers står jeg på snowblades når jeg har tid. Har også drevet aktivt med hest før, men dessverre har jeg ikke tid lenger. Utenom det jeg allerede har nevnt er jeg glad i historie, samfunnsfag og mediefag og liker å holde meg oppdattert på disse fronter. Jobber mye ved siden av skole så er ikke alltid jeg har så god tid til andre intresser enn hund. Men det får gå foreløpig :)

Skrevet

Må man ha andre interesser enn hund :o

Neida, bare tuller :P

Jeg elsker å lese, og er veldig glad i å se film. Så bokhyllern og dvd skapet er relativt full. Det er den beste måten for meg å slappe heeeelt av.

Ellers har jeg interesser som involverer hundene. Friluftsliv- ski (korte) og fjellturer, men desverre har det blitt lite av fjellturene.

Jeg er vel kanskje en av dem få som også sier at jobben min faktisk tar mye av tiden min, jeg må ha jobb som er mer enn bare "jobb" for å trives. Det har jeg. Så det er vel en av mine interesser det også :D

Skrevet
Kan jeg spørre hva det er? Hørtes spennende ut! :D

Tjaaa det heter Steambans,innimellom også med Valve :o

Kjempeartig "jobb " (Jeg hater juksemakere i alle typer spill )

Skrevet

Utenom hund driver jeg med mine egne hester og ponnier när jeg er hos pappa, spiller fotball pä damelag, danser salsa, bachata, merrengue og reaggeton og löper rundt med venner!

Skrevet

Kunst og design! Studerer grafisk design, men fascineres av det meste – møbeldesign, arkitektur, motedesign ++. Er en av disse hundeløse, men klarer likevel å bruke skremmende mye tid her inne og på å lese hundebøker. Ellers engasjerer jeg meg i studentlivet og blir muligens barsjef på studenthuset på onsdag. Har altså ikke noe problem med å få tiden til å gå:D

Skrevet

lager litt scrapbook :P

kjempegøy, men har ikke laget noe på lenge (gått tom for ideer)

liker også å ta bilde, men det er jo helst av hundene og kattene våre :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...