Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å være i forhold?


Mirai

Recommended Posts

Hvor gammel er du?

38

Hvor lenge har du vært i forhold?

14 år

Hvordan er det å være i forholdet - hvordan "går nu dagan"?

Stå opp, si hei, drikke kaffe, snakke om været, drikke mer kaffe, gå hvert til vårt, kl 16 hjem, hei, middag, snakke litt om dagen, kaffe, tv, legge seg. Spennende ikke sant?

Hva tror du ville vært bedre med å være singel?

Bestemme selv! Gjøre hva jeg vil, når jeg vil. Legge meg alene (jada superrar). Sove alene. Spise den maten jeg vil ha. Mindre tøyvask, mindre hus å vaske, slipper å ha noen å irritere seg over.

Hva tror du ville vært verre med å være singel?

Ting blir dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Hvor gammel er du?

32 år, han er 30.

Hvor lenge har du vært i forhold?

Vi har vært sammen og samboere i 6 år.

Hvordan er det å være i forholdet - hvordan "går nu dagan"?

Vi har det flott, han står stort sett for middagslaging og henting av unger. Ellers deler vi vel i grunn på det meste. Vi er fortsatt kjempeglade i hverandre, til tider fortsatt forelsket også, slutter vel aldri å være småbarnslige osv ;) I tillegg er han min beste venn.

Vi krangler ikke, men kan diskutere ting. Selv om det er veldig sjeldent ;)

Hva tror du ville vært bedre med å være singel?

Tja... ikke no' :closedeyes: Seriøst, aner faktisk ikke. Men uten barn derimot.... :whistle:Ikke det at jeg ville byttet bort barna altså, men å så mye fritid man hadde før de kom til verden. Blir fint når de blir store ja ;)

Hva tror du ville vært verre med å være singel?

Dårligere økonomi, kunne ikke hatt huset jeg nå bor i. Kunne ikke vært ute med hunden uten barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm til dere som ikke har så mye annet enn økonomi på den negative siden med å være singel :whistle:

Hvis dere hadde tjent 1 million i året, hadde dere gjort det slutt med partneren deres da?

*ser seg kjapt rundt, noterer at han ikke ser og nikker intenst* ;) Det er veldig fristende å si ja, men tror nok jeg hadde savnet mannen om vi hadde gått fra hverandre, enda så kjedelig livet sammen er. Er nok noe i det der med at at man ikke vet hva man hadde før det er borte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så tenker jeg litt sånn; er man samme etter lang tid pga. vane og det føles trygt, eller fordi man har veldig lyst til å være sammen/kjærlighet blabla og slike ting. Det er greit at man kommer over i hverdagen og slikt, men hvordan vet man forskjellen på vaneforholdet og....eh... ja, hvordan jeg skal forklare det da :whistle: At man er sammen fordi man trives, har lyst på hverandre og ting stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så tenker jeg litt sånn; er man samme etter lang tid pga. vane og det føles trygt, eller fordi man har veldig lyst til å være sammen/kjærlighet blabla og slike ting. Det er greit at man kommer over i hverdagen og slikt, men hvordan vet man forskjellen på vaneforholdet og...eh... ja, hvordan jeg skal forklare det da ;) At man er sammen fordi man trives, har lyst på hverandre og ting stemmer.

For min del så er det veldig enkelt.

Når jeg tenker på å miste "han" så blir jeg kjempe trist.. Jeg vil liksom ikke være foruten han på noen måte, han er liksom "en del av meg"

Såklart har man stunder hvor man kanskje tviler, og er lei, sint og frustrert - men i bunn og grunn så vil man jo ikke være foruten liksom. Man vil ikke miste den personen, fordi man elsker dem så alt for mye og fordi man føler at det faktisk ER riktig... Innerst inne.

Når man har vært sammen over lengre tid blir jo alt hverdag, alt smelter isammen og det kan være vanskelig å huske på hvorfor man ble sammen.. Men så plutselig kommer det en ny periode, som føles helt annerledes og man har flere gode stunder sammen og man blir "påminnet" om hvorfor man gjør det man gjør, og er der man er.

Ting er ikke som på film liksom.... In real life så kommer ikke mannebeinet med roser, perfekt frokost, kaffe og melk på senga di for hver viktige dag i livet ditt, men alikevel er de jo ganske søte alikevel ikke sant :whistle:

-Hilsen Anniken som ble litt nyforelsket i samboeren sin som hun har vært sammen med i over 3 år her om dagen da han plutselig sendte en kompis på butikken for å kjøpe stearinlys(!) til han, og nektet å si hvorfor han MÅTTE ha stearinlys... Og når jeg kom ut av badet og skulle legge meg den kvelden var soverommet fullt av levende lys... Resten forteller jeg ikke til dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hilsen Anniken som ble litt nyforelsket i samboeren sin som hun har vært sammen med i over 3 år her om dagen da han plutselig sendte en kompis på butikken for å kjøpe stearinlys(!) til han, og nektet å si hvorfor han MÅTTE ha stearinlys... Og når jeg kom ut av badet og skulle legge meg den kvelden var soverommet fullt av levende lys... Resten forteller jeg ikke til dere :whistle:

Hva hadde han gjort galt? *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting, det var egentlig det rare! Eller, han har hatt mye besøk i det siste og det har blitt lite "oss to" - men jeg har faktisk ikke klaget engang, tenkte at jeg ikke orket å starte noen diskusjon... Vanligvis blir det sånn:

meg: "Du er lite hjemme om dagen, og når du er det så har du jo kompiser på besøk"

mann: "Ehh nei, jeg har vært ute noen få ganger idag og jeg har bare hatt 3 kompiser innom og de ble ikke lenge engang"

meg: "Ehm, den ene av dem ble jo sittende her til klokka halv to inatt"

mann: "Ja, EN? Du sa TRE!"

meg: "Sukk. Jaok" *kapitulere*

Nå skal det sies at jeg bruker å bli pisslei til slutt og da bruker han å skjønne tegninga :whistle: Men denne gangen virket det nesten som om han tok den helt alene! WEEE!

Kanskje han blir voksen? Er vel kanskje litt optimistisk av meg å tenke, siden han bare er 23...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så tenker jeg litt sånn; er man samme etter lang tid pga. vane og det føles trygt, eller fordi man har veldig lyst til å være sammen/kjærlighet blabla og slike ting. Det er greit at man kommer over i hverdagen og slikt, men hvordan vet man forskjellen på vaneforholdet og...eh... ja, hvordan jeg skal forklare det da :whistle: At man er sammen fordi man trives, har lyst på hverandre og ting stemmer.

Nei jeg hadde ikke kvittet meg med mannen om jeg hadde vært rik.. det er jo da vi virkelig kan kose oss sammen!

Men jeg skjønner hva du mener for forhold går jo opp og ned og er til tider veldig hverdagslig. For meg er det det at vi alltid ler og tuller sammen og elsker å kysse og holde rundt hverandre o.l som gjør forskjellen tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hilsen Anniken som ble litt nyforelsket i samboeren sin som hun har vært sammen med i over 3 år her om dagen da han plutselig sendte en kompis på butikken for å kjøpe stearinlys(!) til han, og nektet å si hvorfor han MÅTTE ha stearinlys... Og når jeg kom ut av badet og skulle legge meg den kvelden var soverommet fullt av levende lys... Resten forteller jeg ikke til dere :whistle:

Om jeg var en av mannehaterne så hadde det vært såååå enkelt for meg å si: "Det er så typisk kåte mannfolk ass, de gjør pokker meg ALT for litt dåse!" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du ville vært verre med å være singel?

Dårligere økonomi, kunne ikke hatt huset jeg nå bor i. Kunne ikke vært ute med hunden uten barna.

Hvor små er egentlig de barna dine??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han blir voksen? Er vel kanskje litt optimistisk av meg å tenke, siden han bare er 23...

Haha, det var svært optimistisk! Min er 35, og jeg lurer nå litt på han også av og til. :whistle:

Bare glem det rett og slett; mannen min er 50 og han har enda ikke blitt voksen... :closedeyes:

Farfar er 91 og... Vel, for å si det sånn, det ække håp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke denne tråden! <_<

(blir misunnelig på alle dere som er i kjempefine forhold og får det til å fungere)

Jeg vil OGSÅ! :whistle:

Må du gi deg! Dette er jo bare kjempeflott! Kanskje noe å se frem til også? (hviske noe om skilsmissestatestikken osv osv *muahahaha* = sorry, er i det onde hjørnet for tiden.. just ignore me ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator Tore sier :

§1.7

Begrunnelser og forklaringer er påkrevd. Ethvert innlegg som skrives skal ha en mening for leseren. Innlegg som "enig", "den suger", "fint!", "haha" ":whistle:" og tilsvarende innlegg uten mer forklaring vil føre til at posten slettes. Innlegg som gir uttrykk for at posteren ikke har brukt noe tid på å forberede og skrive svaret blir slettet.

Flere innlegg som kun inneholder smily uten videre innhold er blitt slettet..

Skriv gjerne litt mere en kun et bilde av hvilket ansiktsuttrykk dere hadde når dere leste innlegget dere quoter...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra, jeg irriterer meg over alt mulig, og han tar ting med knusende ro.

Det er akurat sånn som jeg syntes det virker når vi har møttes når jeg er hjemme :whistle:

Hvor gammel er du?

23

Hvor lenge har du vært i forhold?

6 år

Hvordan er det å være i forholdet - hvordan "går nu dagan"?

Det blir veldig mye øl, sørlandschips og film ;) Neida.. Han jobber turnus, er borte 12 dager, hjemme 9. Litt kjipt å være mye viggo, men på den annen side får jeg lest mer og slikt når han er borte. Når han er hjemme så finner vi på ting, er hjemme og sløver, lager middag sammen etc...

Hva tror du ville vært bedre med å være singel?

Trenger ikke ta hensyn til noen andre enn megselv

Hva tror du ville vært verre med å være singel?

Jeg fryser innmari mye, sover med to dyner når han er borte. Dessuten hadde jeg ikke hatt en armkrok å sitte i, en som vil høre på alt det tåpelige som jeg bare må fortelle akkurat da, som kan få meg ned på jorden igjen når jeg er supersint eller fortvilet og ikke finner noen bra løsning på problemer, også måtte jeg ha spist mye is alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg, er alle her unntatt meg i velfungerende og bra forhold?? :whistle:

Hvor gammel er du? 22, snart 23

Hvor lenge har du vært i forhold? Så vidt over 3 år

Hvordan er det å være i forholdet - hvordan "går nu dagan"? Ærlig? Vi krangler mye om det meste og forholdet har vært tynnslitt veldig lenge.

Hva tror du ville vært bedre med å være singel? Bedre tid til det jeg vil gjøre, mindre unødvendig stress, færre krangler, større frihet til å gjøre egne valg, bedre tid til studier, mindre mas og tull.

Hva tror du ville vært verre med å være singel? Økonomien, ikke ha en armkrok når en ser på film (men for den saksskyld syns jeg en hund på fanget er bedre enn en armkrok så er ikke så stort tap), takle hverdagens utfordringer alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde i grunn svart på begge poster, siden jeg er ufrivillig i et avstandsforhold.

Hvor gammel er du?

23 i april, han er 24 i juni

Hvor lenge har du vært i forhold?

5 år i april!

Hvordan er det å være i forholdet - hvordan "går nu dagan"?

Går opp og ned, siden han bare er hjemme hver 3 uke. Han pendler mellom jobb i Aker Drilling og skole i Stavanger.

Når han er hjemme, er det alltid koselig å bare være sammen. Snakke om ting man ikke snakker om på tlf, finne på ting sammen. Trene. Går ut på byen, ligger ekstremt mye på sofaen og koser oss ;)

Hva tror du ville vært bedre med å være singel?

Det ville vel vært at jeg hadde det fritt til å ha bedre kontakt med andre menn, enn i dag. :whistle:

Hva tror du ville vært verre med å være singel?

Følelsen av å være alene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

26 :o

Hvor lenge har du vært i forhold?

4 og et halvt år

Hvordan er det å være i forholdet - hvordan "går nu dagan"?

Er samboer med en fantastisk mann, som også er en flott Pappa for Mini- Yodel på 3 mnd. Vi deler jo den sammme "altoppslukende" hundeinteressen, og dagene går for det meste med til hunde- (og etterhvert barne-) relaterte ting. Er for det meste enige, men har begge et temperement så det holder og kan virkelig ha noen HERLIGE "diskusjoner", som somfoftest blir konkludert med at vi i bunn og grunn mener det samme og at vi fortsatt elsker hverandre. :hug:

Vi har de samme "målene" for framtiden, og liker de samme tingene.

Hva tror du ville vært bedre med å være singel?

Tja... Hadde jo kunnet bestemme alt uten å få Yodelmannens "samtykke", men samtidig liker jeg å ha en å "konferere" med.

Hva tror du ville vært verre med å være singel?

Usj, nei. Singel vil man ikke være. Ville savnet nærheten, diskusjonene, turene våre, reiser, utstillinger. Også hadde det selvførgelig blitt mye "tyngere" økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Til dere som ikke har det så godt i forholdet deres, så syns jeg dere skal ta en seriøs vurdering på om det faktisk er verd det.. Det er ingen grunn til å vjegre i ett forhold man ikke trives i hverken av økonomiske eller følelsesmessige forpliktelser.

Jeg er så heldig at jeg har en flott mann, vi har etter 9 år selvfølgelig ikke alle dager som er like fantastiske, men sånn er livet. Hadde det vjegrt flere dårlige dager enn gode, hadde jeg personlig heller bodd alene.

Edit: Hvorfor endrer v æ re/v æ rt seg til vjegrt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...