Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det å være singel?


Huldra

Recommended Posts

Jeg lurer på hvordan det er å være singel?

Hvor gammel er du?

Hvor lenge har du vært singel?

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fyller 18 om en måned fra i dag, og har vært singel i et par måneder nå. Det siste forholdet var ikke akkurat så seriøst da, men det jeg savner mest er definitivt å ha en som holder rundt meg om natten, og den følelsen av å ha noen som er glad i deg, og å være helt avslappet rundt personen og gjøre/snakke om alt og ingenting sammen.

Det positive med å være singel er blant annet at det har blitt mye mindre skulking av skolen, da han jeg var sammen med ikke gikk på skole selv, og da var det ikke alltid så lett å komme seg opp om morgenen. Når jeg er nyforelsket og betatt er det gjerne vanskelig å prioritere andre ting, som skolearbeid, jobb og hund. Misforstå meg rett, jeg ville aldri valgt kjæreste foran Sico, og skulle jeg møte han rett etter skolen f.eks måtte han komme til meg, men det å ha kjæreste opptar jo gjerne en del tid og oppmerksomhet uansett, som ellers ville gått til hund.

Og med kjæreste kommer også ansvar og eventuelle konflikter. For ikke å snakke om hvis man blir dumpet eller "må" slå opp med personen..

Alt i alt trives jeg egentlig godt med å være singel, men såklart drømmer jeg etter den perfekte kjæreste som deler samme interesser som meg (MÅ være glad i hunder, og gjerne drive aktivt innen en eller flere hundesporter), morsom, sjarmerende, går overens med vennene mine og såklart; kjekk! :lol:(Har en følelse av at det er litt mye å be om, men det er vel lov å drømme?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det er å være singel?

Hvor gammel er du?

Hvor lenge har du vært singel?

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Nysgjerrigheten tok litt overhånd her. Hva vil du med denne informasjonen?

1. Få alle som er single til å bli lei seg fordi de er nettopp single.

2. Det er til en oppgave, artikkel el.

3. Du lurer på å bli det selv

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigheten tok litt overhånd her. Hva vil du med denne informasjonen?

1. Få alle som er single til å bli lei seg fordi de er nettopp single.

2. Det er til en oppgave, artikkel el.

3. Du lurer på å bli det selv

:P

Jeg ble også nysgjerrig :)

Syns noen kan lage en tråd om hva noen syns om å være ikke-singel jeg, der har jeg sikkert noe jeg kan få sagt - på godt og vondt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 20, og singel i 20.

Hvorfor? Kravstor som et *******, alle som har vært potensielle kandidater har enten vært "for lite akademisk", for slaskete, ikke pen nok etc. Jeg har alt for lett til å bli VENN med gutta. Noe å jobbe med det, ja. :rolleyes:

Men det er helt greit å være singel, jeg har ikke noen grusom savn etter å ha noen ved min side. "Trøster" meg med at jeg ikke har funnet noen kandidater (untatt én jeg virkelig ønsker meg, og "jobber med" per i dag :) ) som jeg kunne tenkt meg å bruke tid og krefter på.

Eneste som er kjipt er når folk sitter på bussen og ser skikkelig søte ut sammen, eller i byen/cafe etc... Urk. Da skrur jeg musikken ekstra opp og ser ut vinduet ekstra mye/går min vei ekstra fort. <_< <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det er å være singel?

Hvor gammel er du?

Hvor lenge har du vært singel?

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Skal vi se, jeg er litt morsom singel sak :)

-23 til sommern

-tja 1 1/2 mnd? husker ikke helt

-Dagene går til mine to fantastiske fir'bente og hundeklubben

-hmmm...ut ifra min situasjon nå med hvor mye fritid jeg har såååå..ikke noe egentlig

-jeg hadde hatt en dude som trengte tid og energi, noe som jeg IKKE har

og en annen ting, av erfaring må jeg finne meg noen som har interessen for hund, men som ikke har noen enda. Og han må ha et hus med STOR skog evt jorde til hundegård. Da er vel nesten hele mannfolkbeholdningen tom? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også nyskjerrig :P

Syns noen kan lage en tråd om hva noen syns om å være ikke-singel jeg, der har jeg sikkert noe jeg kan få sagt - på godt og vondt! :)

Jaaa, det gjør vi!

Jeg låner listen til Huldra jeg :) Og ja, ble veldig nysgjerrig på hva hun skal med informasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? 18

Hvor lenge har du vært singel? For evig og alltid, virker det som...

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"? Padler avgårde mens jeg glor på heite mannebein jeg møter på min vei :) :)

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold? Jeg ville vært mer avslappet vil jeg tro.. Kanskje ikke så vill og galen? :P

Hva tror du ville vært verre i et parforhold? Verre og verre.. Takler ikke følelsen av å "sitte fast ett sted" så finner jeg "den rette kjæreste" skal jeg nok klare meg vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

27år

Hvor lenge har du vært singel?

2,5år

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Dagan går helt fin dem. Jeg står opp, lager frokost går på jobb og trener hund.

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Helt klart bedre stilt økonomisk. Også er det godt å ha noen å sovne oppå iblandt og dele litt andre sorger og gleder med. Kjekt å dele ansvar på enkelte ting.

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

For min del så er det Hobbyen min som tar mye tid som fort sliter på forhold, jeg tror nok at turnus jobbingen min også hadde gjort at han evt hadde sett litt lite av meg om ikke han var med å trente da :)

Også er jeg litt Eremitt... så jeg liker sitte stille uten at noen plukker, maser eller vil noe. :rolleyes: (sånn går det når man har bodd alene siden man var 15år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hvor gammel er du?

Blir 17 i mars.

Hvor lenge har du vært singel?

siden midten av November.

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Syns det har vært ganske bra jeg, men kjenner et jeg begynner å savne et forhold, ja..

Har ganske klare meninger om de to siste, men veit ikke helt hvordan jeg skal få det frem, så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg synes singel er ett svært negativt ladet ord - jeg ser ikke på meg selv som hverken singel eller enslig/ensom - jeg er

ENESTÅENDE

Life is goooooooooooooooood - jeg kan gjøre hva fanden jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil - og i det hele tatt - og jeg har langt bedre råd nå enn når jeg var i ett forhold..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes singel er ett svært negativt ladet ord - jeg ser ikke på meg selv som hverken singel eller enslig/ensom - jeg er

ENESTÅENDE

Life is goooooooooooooooood - jeg kan gjøre hva fanden jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil - og i det hele tatt - og jeg har langt bedre råd nå enn når jeg var i ett forhold..........

Hehe, et av de bedre synonymene til singel jeg har sett. Rock on liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes singel er ett svært negativt ladet ord - jeg ser ikke på meg selv som hverken singel eller enslig/ensom - jeg er

ENESTÅENDE

Life is goooooooooooooooood - jeg kan gjøre hva fanden jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil - og i det hele tatt - og jeg har langt bedre råd nå enn når jeg var i ett forhold..........

Jeg bare signerer denne jeg :) Godt å se at det er flere enn meg som trives med å være singel, noen ganger virker det som jeg er den eneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes singel er ett svært negativt ladet ord - jeg ser ikke på meg selv som hverken singel eller enslig/ensom - jeg er

ENESTÅENDE

Life is goooooooooooooooood - jeg kan gjøre hva fanden jeg vil, når jeg vil, hvor jeg vil - og i det hele tatt - og jeg har langt bedre råd nå enn når jeg var i ett forhold..........

Signerer denne, jeg har det helt utrolig bra som singel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

- Et sted mellom "snart 19" og "18 og et halvt" :)

Hvor lenge har du vært singel?

- I ganske akkurat et år (for to dager siden, ahahaha, ikke se rart på meg..!)

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

- Joda, de rusler og går, har vel strengt tatt ikke tid til kjærest heller, så... Jeg trives som regel som singel, men det hender jo at jeg blir veeeldig kjærlighetssyk da <_< Akkurat nå trives jeg bedre som singel enn jeg tror jeg ville gjort i et parforhold, egentlig, drømmedama eller ikke..! :)

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

- Nærheeet! Og kyssing! :P Jeg sverger, kyssing er favorittdelen min ved det å ha kjæreste! Og så føler jeg at det er en liten del av seg selv man ikke kan snakke om til venner eller familie, men som man liksom kan dele med kjæresten :P Det hørtes rart ut, men jeg vet ikke om noen annen måte å forklare det på.

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

- Akkurat nå; å ta hensyn. Å skulle fortelle alt og liksom sette av ekstra tid så så mange ganger i uka for at vi skulle fått vært nok sammen etc... Ja, og litt den følelsen av at man "tilhører" noen, er mange som har for vane å kalle kjæresten for "sin", og mens jeg syns det som oftest er greit blir det litt mye av det gode, da...

Nei, så jeg nyter egentlig å være singel/enestående jeg :P Kan ikke helt forklare hvorfor, men jeg syns det er veldig deilig å bare ha meg selv å tenke på om dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? 21 (haha, nå holdte jeg på å skrive 20, så mye for å bli 'voksen' liksom)

Hvor lenge har du vært singel? Øh, siden november tror jeg, hvis det som var da, var et forhold. Har kun vært kompliserte 'relations' med menn siden mai i fjor. :P

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"? Joda, de går da framover, en kan jo ikke si annet.. Greit å ha tid til seg selv og bikkja da.

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold? Spørs på med hvem og hvordan parforhold.(jeg har jo ikke hatt noe seriøst enda egentlig(typ aldri bodd sammen med noen(over lenger tid))) Men noen å sove på(selv om jeg jo har Roya), noen å prate med om alt mulig(men der har jeg jo Roya og Maren), noen å gjøre ting med(det er et stort savn), å dele ting med i hverdagen, osv.

Hva tror du ville vært verre i et parforhold? Spørs på hvem med, igjen. Men måtte jo tatt hensyn til den andre parten hele tiden da, måtte oppdratt Roya bedre(til å gå og legge seg et annet sted enn senga når jeg legger meg om kvelden), måtte fått tid til partneren også, uten å nedprioritere hundene.

Jeg veit ikke jeg, om jeg trives med å være singel eller ikke. Jeg tror det jeg savner mest, er venner, noen å gjøre noe med i hverdagen. :) Men en kjæreste funker jo til sånt også, bare man ikke legger for mye vekt på 'venn' og for lite vekt på 'forhold'. :) (og så sant man får en kjæreste som er interessert i å gjøre ting sammen med en..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? 19,5 :)

Hvor lenge har du vært singel? I rundt 4 mnd.

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"? Det er egentlig helt greit, jeg trives utmerket godt i eget selskap, men det er klart jeg savner den nærheten dere andre også nevner. Samtidig er det alltid spennende å dra på byn eller fest, hvem vet hvilke lekre menn man måtte treffe på? :) Er digg med FRIHET, uten å måtte ta hensyn til andre! Og følelsen av å være betatt av en fyr er HERLIG!

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold? Dersom vi hadde bodd sammen, - økonomi. Dessuten tror jeg at om jeg hadde funnet drømmemannen, så hadde nok selvbildet og selvtilliten min økt litt også, og det trenger jeg... Jeg er normalt en sosial person, men hadde nok blitt enda mer sosial hvis jeg hadde vært i forhold. Nå går dagene stort sett i jobb, hund og data :P

Hva tror du ville vært verre i et parforhold? Kommer ikke på noe akkurat nå, for jeg er så avstandsforelsket i en fyr at alt jeg tenker på er å bli bedre kjent med ham :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Uten at jeg ser relevansen, men 34

Hvor lenge har du vært singel? Dette har jeg liksom gått og tenkt litt på da. Hva menes med singel? Sånn satt på spissen kan man vel si at jeg har vært singel i 8 år. Det er ikke sikkert at alle vil være enig med min definisjon på singel, men jeg mener at frem til man møter en person man satser alt på - så er man det. Akkurat her lener jeg meg mot BP's utsagn: jeg er ikke singel, jeg er enestående :)

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Dagene går som de ellers ville ha gått? Ansvar, barn, hunder, katter, pinnedyr, jobb, skole, venner----Dagene går rundt som i alle parforhold. Dvs, sex'en er litt i manko her i huset. Men så er det jo heller ikke alle forhold som praktiserer sex heller :)

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold? / Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Bedre? Det er jo vanskelig å svare på. Ting balanserer seg ut tilslutt (bedre/verre som singel = verre/bedre i forhold). MEN- det er jo klart, at dersom en møter den som virkelig treffer en, så vil man jo selvsagt vokse på en annen måte enn om en bare har seg selv å tenke på. Både fordi denne personen treffer noe i en selv som man gjerne ikke har tatt tak i selv eller ikke klart å sette fingeren på. Valg av partner oppfatter jeg ofte som en utfyllelse av seg selv. En utvidelse av den kjernen man ønsker rundt seg.

Den rette partner skal være min sjelevenn. Den man ler med, den man forteller alt til, den man får utløp for frustrasjonen sin med (jada, gjerne på fysiske "måter" :P Det skal eksen ha, 10 år med god sex *ler*)), den man kryper inntil dersom en er iskald, kosesyk eller nedfor. Den som tar imot deg med åpne armer og står stødig når en selv har det vondt, er usikker eller lei. Det verste jeg vet er menn som ikke takler dette. Men det jeg savner mest er kyssing! Kyssing er undervurdert, mark my words :P

Men når dette er sagt, jeg stortrives som singel aka enestående (genialt BP!) frem til jeg møter den som takler meg som jeg er og elsker meg for det. Hvis ikke han dukker opp, så er det ikke tale om å bruke livet på second best kun for å være i et "forhold". Det oppfyller ikke min definisjon av ordet, ei vil det gi meg noe i det lange løp. Alt eller ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan det er å være singel?

Hvor gammel er du?

Hvor lenge har du vært singel?

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

- 19 (om akkurat to uker faktisk, juhuuu)

- Øhm, litt skeptisk.. Muligens rett over en uke tror jeg? Litt usikker på om vi egentlig var sammen eller ikke, haha... :)

- Deilig å være singel, trives klart best med friheten, og ikke minst gode venner og utskeielser...! :angel:

- Må være det å ha en som virkelig bryr seg, og som gir psykisk og fysisk nærhet.. :P

- For masse til at jeg er i ett? Haha! Det å måtte "holde seg i skinnet", feste mindre, oppføre meg litt med hensyn til andre, TID, osv... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

17, 5

Hvor lenge har du vært singel?

For alltid

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Trives som singel. Holdt på meg en, men fant fort ut at nei, dette passet ikke meg. Ikke da hvertfall. Jeg ville være fri som fuglen, ikke ha andre enn meg selv å tenke på. Dagene mine går vel som alle andres. Eller, vet ikke om alle har like lite som meg å ta seg til men...

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Man hadde jo visst at noen satt pris på deg og syntes du var noe (forhåpentligvis). Og hatt noen å krype inntil om kvelden :)

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Å måtte ta hensyn til andre enn bare meg selv. At typen var altfor klengete. Og hvis forholdet bare baserte seg på sex. Virker som om det er sånn det funker i dag. Samma det om kjæresten er en dust, bare h*n er pulbar liksom. Kjærester er til for show-off og sex. Orker ikke å henge meg på den bølgen der. Men jeg er visst den eneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

35 år

Hvor lenge har du vært singel?

I teorien 4 år, i praksis sånn ca 1 :)

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

Det er helt greit å være singel, og dagene går vel omtrent som de ville gjort om jeg var i et forhold - sånn bortsett fra at jeg har hele dobbeltsenga mi for meg sjøl *flir*

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

Økonomien.. Antageligvis ville lakenskrekken vært en anelse mindre også.. hehe

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Jeg er så sær at det meste ville vært verre i et parforhold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du?

18

Hvor lenge har du vært singel?

har aldri vært i et lengre, seriøst forhold- så i 18 år <_<

Hvordan er det å være singel - hvordan "går nu dagan"?

jeg misliker sterkt å være singel, tror jeg er en forholdsperson. Jeg er møkk lei., føler alle får seg type for tiden, mens jeg aldri klarer å falle for en skikkelig gutt som faktisk er ute etter noe seriøst. æsj..

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

nærkontakt psykisk og fysisk, aldri ensom, noen som hvirkelig bryr seg om deg osv. :whistle:

Hva tror du ville vært verre i et parforhold?

Det må vel være alle de kjekke guttene jeg treffer på byen, som jeg måtte holdt meg borte fra :blush:

hah, dette hørtes bittert ut ser jeg. Men så er jeg vel littt bitter på den fronten da, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror du ville vært bedre i et parforhold?

nærkontakt psykisk og fysisk, aldri ensom, noen som hvirkelig bryr seg om deg osv. :whistle:

Med fare for å høres skrekkelig bitter og inneslutta ut, så er ikke det å være i et forhold noen garanti for at man aldri er ensom - og det er værre å være ensom, men ikke alene, enn alene, men ikke ensom..

Så skal jeg holde meg for god til å si noe om at det må være utrolig leit å føle at man må være to for å ha et fullverdig liv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å høres skrekkelig bitter og inneslutta ut, så er ikke det å være i et forhold noen garanti for at man aldri er ensom - og det er værre å være ensom, men ikke alene, enn alene, men ikke ensom..

Akkurat denne kan jeg signere i full enighet med 2ne. Og vet du, den ensomheten er den verste som finnes faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...