Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder som røyter mye


Wheaten terrier

Recommended Posts

Hvilke hunder er det som utmerker seg ved å røyte mye?

Spsshunder røyter jo en del, men hvor mye liksom? Hele året?

Og dalmatinere, golden og labbiser har ikke akkurat det beste ryktet når det gjelder røyteing heller...

Kommer det an på rasen eller andre ting som fôr og aktivisering og sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops: :oops: :oops:

Hehe, ja kommer så masse rasespørsmål i hodet mitt for tiden, blir kanskje litt mange... Kjeder meg litt også, er ikke så mye liv her nå :P

Gøy med sånt synes jeg, noen må jo spør på forumer og, ellers blir det lite liv i grunn :P nei det er lite liv i grunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke hunder er det som utmerker seg ved å røyte mye?

Spsshunder røyter jo en del, men hvor mye liksom? Hele året?

Og dalmatinere, golden og labbiser har ikke akkurat det beste ryktet når det gjelder røyteing heller...

Kommer det an på rasen eller andre ting som fôr og aktivisering og sånt?

Ettersom jeg har en spisshund, kan jeg svare for min rase.. :P

De røyter utrolig lite.. :-o

Sitter her med en ulldott som har tykkere pels en dyna mi (:P), også

røyter han minimalt.. Ska jo ikke gå an.. Hehe.

Også er han jo igjennom den værste perioden og vett du.

(Miste valpepelsen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmiser røyter ufattelig masse! Og de små hvite hårene KILER seg fast i sofaen,klær,bilen ja you name it.

Pommen røyter også MASSE i periodene sine. Det ligger hår OVERALT. i hver eneste måltid må jeg plukke ut hår,det er i sengen,på gulvet,på klærne, i sofaen ja alle plasser!

Rart at den så liten hund kan røyte SÅ masse :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dalmiser røyter ufattelig masse! Og de små hvite hårene KILER seg fast i sofaen,klær,bilen ja you name it.

Pommen røyter også MASSE i periodene sine. Det ligger hår OVERALT. i hver eneste måltid må jeg plukke ut hår,det er i sengen,på gulvet,på klærne, i sofaen ja alle plasser!

Rart at den så liten hund kan røyte SÅ masse :?

Hihihi, litt sånn som hos oss... Sitter og spiser den gode middagen og så må man jo bare finne det som ikke hører hjemme på talerknen, hundehår!

MmMmM... DIGG! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp!

Men jeg er så vant med det nå at jeg ikke bryr meg lengre...slik er det vel for alle hunde eiere? :wink:

Men MENNESKE hår derimot! *pjuke* barfy

Jækk, det værste som finnes er når du kjøper boller, og må dra ut et laaaangt hår!! Ugh!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så rasespesifik hvem som røyter mest :P Det kommer mest an på hårere, og hvordan de fester seg i klær, møbler osv.

Også har det noe å gjøre med at vi har oppvarmede hus hele året, så hundens "røytesyklus" blir unaturlig :P Hehe.

*Maria prøver å høres proff ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jækk, det værste som finnes er når du kjøper boller, og må dra ut et laaaangt hår!! Ugh!!!

Så sant, så sant, men det har nesten aldri skjedd at jeg har fått menneskehår i maten... :? De gangene det har skjedd, har det vært æsj, æsj da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sheltien røyter ja, det kan jeg skrive under på!!

Hvor mye de røyter... tja... vi har grått teppe i stua, i røyte perioden blir det helt hvitt på under 24 timer!

Men med en god støvsuger så gjør det meg ingenting!

Men skal du ha sheltie, så må du regne med litt hår ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom at de forskjellige hunderasene røyter forskjellig er det også forskjeller innad i rasene. Har vært borti to hunder av samme rasen der den ene røytet lite og den andre var som et juletre i slutten av januar... Så mat og helse har også ganske mye å si.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...