Gå til innhold
Hundesonen.no

Revidert landliste innførsel av uvaksinerte valper


bardmand

Recommended Posts

Her i hvert fall link til Mattilsynets nye liste. Tyskland er i hvert fall nytt, mulig det er flere?

http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/mult...TE_-_44755a.pdf

Edit: For ordens skyld: Det kreves fremdeles innvilget søknad for å innføre uvaksinerte valper (under 3 mnd er det vel) fra disse landene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i hvert fall link til Mattilsynets nye liste. Tyskland er i hvert fall nytt, mulig det er flere?

http://www.mattilsynet.no/mattilsynet/mult...TE_-_44755a.pdf

Edit: For ordens skyld: Det kreves fremdeles innvilget søknad for å innføre uvaksinerte valper (under 3 mnd er det vel) fra disse landene

Wohoo! Tyskland på lista! :)

Og så er Italia tatt bort fordi de har funnet rabies.

Edit: Frankrike er også tatt bort, og er ikke Japan og Østerrike nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke vaksinere for rebies for å reise til Storbritania?

Det visste jeg faktisk ikke.

Joda - du må vaksinere hunden for å reise til Storbrittania men du trenger ingen vet.besiktelse for å ta inn en hund fra Storbrittania til Norge

For å kunne ta inn hunden din til Storbrittania må du vente 6 mnd etter blodprøve på rabies er tatt. Men da kan du ta en blodprøve kun etter en måned etter sprøyta. De følger ikke EU-reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda - du må vaksinere hunden for å reise til Storbrittania men du trenger ingen vet.besiktelse for å ta inn en hund fra Storbrittania til Norge

For å kunne ta inn hunden din til Storbrittania må du vente 6 mnd etter blodprøve på rabies er tatt. Men da kan du ta en blodprøve kun etter en måned etter sprøyta. De følger ikke EU-reglene.

Åja. Nå skjønte jeg. :flowers: Synes det var litt merkelig.

Gjelder de samme reglene for Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Nå skjønte jeg. :flowers: Synes det var litt merkelig.

Gjelder de samme reglene for Sverige?

Innførsel og utførsel mellom Norge og Sverige er fritt. Det vil si at hunder kan feriere mellom landene og eksporteres/importeres uten vaksiner/pass, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er reglene for ormekur hos vetereinær i Sverige? Må ikke hunden ha ormekur hvis den oppholder seg i sverige så og så lenge?

Nei jeg trodde ikke det.

Det eneste som er litt viktig er at jeg har vært i Sverige 4 ganger nå siste 3 ukene og jeg har blitt stoppa hver gang på grensen inn til Norge der de har bedt om Vaksinasjonskort eller pass til hunden. De har blitt kjempestrenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg trodde ikke det.

Det eneste som er litt viktig er at jeg har vært i Sverige 4 ganger nå siste 3 ukene og jeg har blitt stoppa hver gang på grensen inn til Norge der de har bedt om Vaksinasjonskort eller pass til hunden. De har blitt kjempestrenge.

De vil nok bare ha bekreftelse på at hunden faktisk har vært med inn, og at det ikke er et forsøk på å jukse seg fra avgifter.

Derfor er det veldig kjekt å ha med id-kort fra dyreidentitet.no til hunden som man kan få hvis den er chippet. De gangene vi ikke har hatt det har vi pleid å stoppe innom tollstasjonen og si ifra at vi har med hund inn og snart skal ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...