Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags hund skal du ha når du blir skikkelig gammel?


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Når jeg blir gammel skal jeg ha en skotsk hjortehund som skal være rolig og leve sitt eget liv, eller en liten eventyrblanding som er så stygg og lurvete at den egentlig ikke burde være ute annet enn om natten når det er mørkt, men som allikevel er så søt at den kan få hedersplass i stuevinduet sånn at den kan bjeffe på alle de skumle menneskene som går forbi (mens jeg sitter inne og er sur fordi ungdommen ikke er sånn som den var da jeg var ung (eh, det vil si nå)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som ser ironien i å gå ned i størrelse fra dvergpinscher? :lol:

Nei, men som jeg har vært inne på tidligere: Hvor krevende en hund er, er ikke direkte knyttet til størrelsen :) En dvergpinscher er kanskje noe mer krevende enn en chihuahua?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig gammel hund. :closedeyes: Neida, helst vil jeg ha toller så lenge som jeg klarer/orker. Tror jeg slår meg på firehjuling jeg også. :lol:

Ellers kunne jeg jo tenkt meg en basenji en gang. En som skal være like gammel og sær som jeg skal bli. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antagelig tibbe, eller en liten blandingshund eller noe. Men det er jo leeenge til, så det kan jo endre seg. Vil også ha ett sikkelig harry(tøft?) navn på den lille dotten. Eller kanskje hunden bare skal hete "Dotten".. Hehe, "Doootten! komme da!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men som jeg har vært inne på tidligere: Hvor krevende en hund er, er ikke direkte knyttet til størrelsen :lol: En dvergpinscher er kanskje noe mer krevende enn en chihuahua?

En Dvergpinscher krever sitt og nå har jeg gått i fra Dobermann til Dvergpinscher på grunn av helsa, så da ser jeg at neste skritt er Chihuahua. Og når jeg ikke klarer den mere så blir det Ringohund. Jeg har planene klare så jeg ikke blir hundeløs her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Dvergpinscher krever sitt og nå har jeg gått i fra Dobermann til Dvergpinscher på grunn av helsa, så da ser jeg at neste skritt er Chihuahua. Og når jeg ikke klarer den mere så blir det Ringohund. Jeg har planene klare så jeg ikke blir hundeløs her i livet.

Ringohund, det vil si hund fra lekebutikk? Eller er dette en rase jeg ikke har hørt om? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringohund, det vil si hund fra lekebutikk? Eller er dette en rase jeg ikke har hørt om? :lol:

Jepp, fluffy plyshhund i fra lekebutikken Ringo, den blir perfekt for en gammel krok med hundegalskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har "gammel dame-hund" nå må jeg jo skaffe meg en malinois eller noe når jeg blir gammel. :)

Nei, jeg vet ikke jeg. Jeg har plattfot, hypermobile ledd og skjeve knær, og når det i tillegg er leddgikt på "linjene mine" (:D) vet jeg ikke hvor gammel jeg rekker å bli før jeg må droppe hund til fordel for katt... Tar det som det kommer, jeg. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de er australske og i slekt deg dingohund. Bare at denne varianten er litt "tammere" :)

Litt "slappere" og "latere" kan de vel også være? Noe som kan være praktisk hvis man ikke gidder så mye, eller ikke får til å gå så lenge om gangen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg bli så himla gammel, men jeg skal ha borzoi og kanskje noen andre mynder - flere må det i alle fall være! Så skal jeg bo sånn til at jeg eier et svææært jorde som de kan løpe på, og så skal jeg reise mye på lure coursing konkurranser og utstillinger med egen handler.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Jeg lurer litt på dvergpincher jeg. Hvis jeg ikke har skrevet det før i denne tråden. Kunne det være noe for en gammel krok? De er veldig fine iallefall.

:)

Ah, meget gode poeng! Med firhjuling på sommeren og scooter på vinteren, skal jeg nok greie meg fint med mine store molossere. Men det hørtes koselig ut med en liten en i kurven som jeg kan dra til frisørdamen sammen med. Men mine molossere og jeg skal på spa sammen. Dere vet, jeg er 156 nå, tro hvor mye jeg har minket til jeg er oldis?! Ser det for meg, trippende rundt med digre molosser og en liten Gullveig. Ja, min skal også hete Gullveig.

Tja.... da lurer jeg virkelig på hvor liten jeg kommer til å bli som gammel???? For jeg er nemlig bare 152 jeg :)

Det må nok bli en ... ehm? en stygg liten rolig hund som bare jeg tørr å klappe fordi tennene henger på tørk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg synes man skal ha mer enn en hund når man først har hund, tror jeg faktisk selv whippeten kan bli i meste laget om man blir skikkelig, skikkelig gammel og skrøpelig. Lundehunden er absolutt et alternativ, men de legger fort på seg om de ikke blir mosjonert skikkelig. Engelsk toy terrier, kanskje? Tenker to sånne holder hverandre aktivisert litt i hvert fall. Lettstelte også. Ulempen med mange småhunder er jo at de kan være vriene å få renslige, og er man litt dårlig til beins, kan det være vanskelig å komme seg raskt nok ut med dem, i hvert fall som valper. Vet ikke helt hvordan ETT er i så måte, ville nok måtte undersøke det. Får håpe man holder seg såpass frisk at man kan ha mynder lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...