Gå til innhold
Hundesonen.no

Trekke en tann...


BareLinn

Recommended Posts

Hei ..

Jeg har en hund som i morgen tidlig skal til dyrlegen, og trekke en tann ..

Han har en råtten jeksel,som må ut...

Det som er..

Han skal i en lett narkose, og det jeg da lurte på er om han skal ha mat idag?

Jeg glemte selvfølgelig og spørre om dette da jeg bestilte time,og nå er det stengt hos vetrinæren.

Skal han ha mat idag ?

Timen er imorgen tidlig kl 11.00 ...

Jeg blir litt usikker..

Da han kan bli litt dårlig etterpå ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare litt bittelitt mat eller ingenting mat hvis hunden din ikke fly på veggen av det.

Gav min mat dagen før hun trakk en tann og hun spydde flere ganger både hos dyrlegen og når hun kom hjem. Hun ble bedøvet nå før helgen i en annen sammenheng, og gav henne bittelitt mat bare, så hun skulle slutte å mase. Da kom det bare en bitteliten spyklatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte greier ... :P

Han fikk mat rundt hotel-cæsar tid ...

Så håper da virkelig dette går bra ...

Hvordan blir en hund etter narkose?

Har jo helt panikk for å reise fra han ..

Vi må nemlig vente helt til kl nærmer seg 3 for å bli henta,men heldigvis sa vetrinæren at han kunne ligge der å sove til vi ble henta,mens vi fikset andre ting i byen .. :)

Er di i full fart med engang etter en såkalt "lett narkose" ? eller? ...

Aldri hatt hund i narkose før jeg ... "Hønemor" ... ;)

Også lurte jeg på en ting til ..

Priser på dette?

Rundtom hos forskjellige vetrinærer ?? ;)

Noen som vet ?

Vi fikk beskjed om at det kom til å komme på 1500-2000,- i verste fall ..

Men dette var kun visst det måtte bores og sånn .. :|

Men om ikke lå det på rundt 500 lappen :P

Syns ikke det er så ille... :P

Takk for svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!De reagerer jo forskjelig av narkose men,som du sier er den ikke så dyp.Mi var i fin form etter tann trekinga.Ellers når fjernet fett kuler var hun slapp/sløv sov bare og krasjet inni ting om tenkte bevege seg.Ble fin som regel på kvelden da.Noen kan kaste opp i ettertid.Her jeg går er det vanlig hente hunden ut på dagen når narkosen har slipt litt taket.

Pris:Varierer jo hvor man går jeg går jo til byens dyreste men,brukt de i mange år og utrolig fornøyd så her kostet trekk av hjørnetann 6000,- og 2000,- i rønken på forhånd!Utrolig dyrt synes jeg(samme som til fettkule opperasjon men)

Da var bisken 11 år og fikk ikke dekt noen ting men,hva gjør man ikke for de kjære dyra :| Går nok kjempe bra,ønsk han lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Mikey måtte trekke en brukket tann var han ganske sløv resten av dagen. Det var han hver gang han måtte neddopes. (Ikke at det var såååå mange ganger, men var gjennom noen røntginger og litt sånn) Tror det er litt individuelt hvordan de reagerer.

Prisen for å trekke tanna kom vel på rundt 700 kr så vidt jeg kan huske. Ikke verst pris, men da slapp vi røntgen e.l. før tannfjerningen begynte.

Lykke til med boffen! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn,da var det overstått... :|

Vi kom til dyrlegen ... Kom inn med engang ..

Han fikk beroligende, så tok det ca 10min, og der lå lille vakre og kunne ikke le'e et eneste hår på kroppen .. :)

Han sovnet,og vi kunne gå .. Hadde sååå lite lyst å gå fra han der ..

Fikk beskjed om å komme tilbake etter en times tid,for da trodde hun at hun var ferdig .. ^^

Vi kom tilbake,og alt hadde gått supert, men han lå å sov,så om vi ville,kunne han bare ligge der å sove,

til skyssen vår hjem, kom ..

Så vi gikk over pp og handlet,og tilbake..

Plutselig hørte jeg et boff... Det var min gutt ^^

Våken uten noenting ... ^^

Han så nemlig vetrinærens lille Labrador-valp ..

Og da måtte han jo si ifra.. ^^

Jeg fikk gå inn,hun åpnet buret,og der så det ut som om hele han hadde vært på fylla.. :P

Hihi ...

Alt i alt gikk det strålende, alt som var ..

Han har lite smerter,men er pigg som aldri før.. :P

Fikk også undersøkt ene fremfoten som han har vært litt halt på ...

Det var ingenting som tydet på noe skade "utvendig"...

Men hun sa han kan ha forkalkninger i albue/skuldre ... :P

Lille meg, sippeguri selv, begynte jo å gråte,og tenker alt mulig ...

Åssen funker det for en hund med dette ?

Vil ikke han skal leve i smerter..

Men det kan jo ta lang tid før "den tid" kommer ... Sant? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Så fint høre det gikk bra i dag;)!Skjønner jo du ble bekymret men,vet jo ingen ting før han har tatt rønken om er forkalkninger.Tenkte var noe sånn skummelt med frøkena her jeg også da hun plustelig gikk stivt på ene bakfoten men,gjorde seg ikke noe av det.Sånn gikk nå noen uker fordi jeg tenkte det bare var en forstreking og hun var fin i mange dager for så litt stiv osv.

Dro da for rønken,ingen forkalkning og fant ikke nå galt.

Noe var det jo så da dro vi til massasje hun fant ut av det raskt!Typisk skli skade,falt med alle beina ute til siden(uten jeg har sett det),så revet av noen sener i kneet!Blir helt bra men,tar tid før gror.

Har nå gått 6 uker hun har tatt det litt med ro og ingen lek med hunder,er mye bedre;).Håper det går fint med din også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...