Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til hundenavn

Sansibar

Recommended Posts

Skrevet

De hundene jeg har hatt har alltid hatt et navn allerede da jeg fikk dem. Det beste - klingende og "rent" liksom - har vært Silva. Det betyr dessuten "skog" på latin, - hvilket jo passer for et dyr. Det har jeg tenkt å bruke omigjen ved høve.

Men til en puddel? og en liten en ?, - da tenker man ikke umiddelbart på stor natur, liksom, men mer søtt, nusselig, kvikt, sirkus og fransk. Rimeligvis fransk, siden rasen er forankret der. Fram med fransk-ordboka, da vel.... Når du har opplevd valpen mer - blir kjent - så senser du personligheten og finner helt sikkert et ord som passer - oversatt til fransk.

Skrevet
Pètit da? Betyr liten på fransk tror jeg.. :) Eller minimalt

Det tenkte jeg faktisk på når jeg skulle velge navn! :) Men det ble stemt ut siden det kan bli litt vanskelig og rope.. Da blir det liksom Pèti-it..

Skrevet
Det tenkte jeg faktisk på når jeg skulle velge navn! :) Men det ble stemt ut siden det kan bli litt vanskelig og rope.. Da blir det liksom Pèti-it..

Kjente en puddel som het det, når hun ble ropt etter ble det bare Petitt

Skrevet
Kjente en puddel som het det, når hun ble ropt etter ble det bare Petitt

Jaa.. Det kan man jo rope.. :) Jeg roper "Gullaaaaaaaaa" og "Wilmaaaaaaa"/ "Gulaaaaa KOM!" :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i navnet Sasha jeg :P Det ligner jo litt på Sara også...

Jeg synes det var lettere å bestemme seg helt da jeg fikk hunden jeg. Da var det lettere å se hva som passet ^^

Det navnet jeg egentlig tenkte på til hunden min passet veldig dårlig da jeg så henne, også spratt navnet hennes opp i hodet mitt av seg selv^^ flere som har hatt det slik, eller er det bare jeg som er litt rart kobla? :P

Skrevet

Jeg synes Flora var tøfft :P

Spesiellt om det blir en rødvariant :P

Men hvorfor skal det være så fancy navn i stamtavla folkens??:-P

Våre heter jo Ultra og Ylbert i stamtavla også :P

Men Ylbert har noen fine forgjengere :P Hva med å kalle bikkja di Tina Turner eller noe sånn kjent?? :)

Finnes jo mange artige kjendisnavn man kan ha på bikkja si :D

Hadde det vært en hann du skulle hatt skulle jeg foreslått Luke Skywalker som bestefaren til Ylbert heter, kommer ikke over det navnet på ei bikkje :whistle:

• 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...