Gå til innhold
Hundesonen.no

yey!


Jeampi

Recommended Posts

Skrevet
Hehe, kult! :)

Hvor stort kar har du fått deg da, og hvor mange skal du ha...?

Karet er vel en 70 liter eller no...Jeg begynner med to... :)

Skrevet

Karet er vel en 70 liter eller no...Jeg begynner med to... :)

7O liter til to fugler synes jeg var lite, hvor stor plass får de i forrhold til burhøns?

70 liters plass er hva jeg bruker til en eller to mus.

Skrevet

7O liter til to fugler synes jeg var lite, hvor stor plass får de i forrhold til burhøns?

70 liters plass er hva jeg bruker til en eller to mus.

Nå er jo de hønene på størrelse med mus da :)

Skrevet

Er jo nettopp derfor jeg spør hvor stor plass de får i forrhold til burhøns? For å få en bedre beskrivelse av størrelsen dems i forrhold til buret, men ikke noe svar å få på det, bare en som knekker sammen av latter forde jeg spurte dumt :?

Skrevet
Er jo nettopp derfor jeg spør hvor stor plass de får i forrhold til burhøns? For å få en bedre beskrivelse av størrelsen dems i forrhold til buret' date=' men ikke noe svar å få på det, bare en som knekker sammen av latter forde jeg spurte dumt :?[/quote']

Nå må du ikke ta ting så ille opp, jeg lo fordi jeg syns de hønene er rare og merkelig, jeg har aldri sett så små høner før :) Så jeg lo av størrelsen, ikke spørsmålet.

Aner ikke hvor mye plass det blir i forhold til størrelsen jeg heller, så :? Men siden de er så små innbiller jeg meg at det går greit å ha dem neddi der :)

Skrevet

7O liter til to fugler synes jeg var lite, hvor stor plass får de i forrhold til burhøns?

70 liters plass er hva jeg bruker til en eller to mus.

Akkurat hvor masse plass de trenger vet jeg ikke. Men de skal ikke ha FOR stor plass heller pga de skal kunne gjemme seg osv.

Skrevet
Er jo nettopp derfor jeg spør hvor stor plass de får i forrhold til burhøns? For å få en bedre beskrivelse av størrelsen dems i forrhold til buret' date=' men ikke noe svar å få på det, bare en som knekker sammen av latter forde jeg spurte dumt :?[/quote']

Den trenger ikke så stor plass som burhøns. Burhøns trenger jo STOR plass.

Vanligre vaktler er vel 5 ganger så stor som dverg og de trenger ikke mer plass en 1x1 meter når de er to-tre stykker :)

Skrevet

Har hatt masse vaktler vi! De er døødsherlige! Og det som er litt kult er at mange som ikke tåler høneegg tåler vaktelegg. Lillesøsteren min gjorde det, og de smaker nesten helt likt! Lykke til med de søte små hønedyrene!!

Skrevet
Har hatt masse vaktler vi! De er døødsherlige! Og det som er litt kult er at mange som ikke tåler høneegg tåler vaktelegg. Lillesøsteren min gjorde det' date=' og de smaker nesten helt likt! Lykke til med de søte små hønedyrene!![/quote']

Åh det visste jeg ikke..hehe...

Kult :(

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...