Gå til innhold
Hundesonen.no

Pølser utgått på dato.


trulte

Recommended Posts

Har en pakke grillpølser liggenede i kjøleskapet. Skulle kutte den opp istad, og hive i fryseren for å ha som godbiter til trening, men oppdaga at holdbarhetsdatoen var gått ut den 7.jan.

Ville dere ha brukt pølsene til hunden? De er ikke åpnet enda, og har ligget i kjøleskap fra de var kjøpt.

Skal åpne å lukte om det er lukter surt. Men hvor surt kan det være før hunden blir syk av det? De spiser jo dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del lar hundene selv bestemme om maten er spiselig eller ei. Jeg bekymrer meg ikke om hvorvidt det lukter surt av maten, for hundene bedømmer selv om de kan ete den. Hunder er jo åtseletere fra naturensn side, og har en magesyre som er så sterk at det nesten er ren syre, og dette tar knekken på det aller meste av bakterier.

Det er forøvrig ikke sånn at mat går fra å være fullt spiselig dagen før datostemplingen, til å være uspiselig dagen etter datostemplingen. Som regel holder maten seg mye lenger enn den datoen som står på forpakningen. Det er dessverre mye mat som kastes fordi folk tror at datostemplingen er en slags trylleformel som gjør at maten ikke lenger er spiselig. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...