Gå til innhold
Hundesonen.no

Heeleren Ia


Poter

Recommended Posts

  • Svar 109
  • Created
  • Siste svar

Takk alle sammen for søte, gode og flotte ord! Hyggelig at dere også liker henne :lol: Hun er virkelig herlig og jeg er skikkelig fasinert av rasen. Har bare møtt 4 eksemplarer + Ia, men alle er like herlige, sosiale, åpne og frempå. Skikkelig kult!

Flere bilder kommer en vakker dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekul!! :lol:

jeg lurer litt på hvilken rase/blanding hund nummer tre er jeg, i førsteposten? Den "ulvegrå".

Det er en schæfer :lol: Skogstrollet`s driver også oppdrett av schæfer, så dette er en av tispene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin, og spesiell. Aldri sett en slik. kun på bilder.

Hvis det er schæferen du tenker på, er jeg helt enig i at de er spesielt fine når de er sånn grå. Kjenner flere med den fargen og synes de er ekstra flott :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere bilder :lol: Etter tips fra Anniken prøvde jeg å ta bilder med en liten lapp foran blitzen og lavere ISO-tall. Ble ganske fornøyd med resultatet, men jeg må si det er vanskelig å unngå blitzøyner!

12jan-10.jpg

12jan-11.jpg

12jan-12.jpg

12jan-13.jpg

12jan-14.jpg

12jan-15.jpg

12jan-16.jpg

12jan-17.jpg

12jan-18.jpg

12jan-19.jpg

12jan-20.jpg

12jan-6.jpg

12jan-7.jpg

12jan-8.jpg

12jan-9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesle vakre! Fine bilder.

Vil bare legge til at jeg har samme erfaring med aktivitetsnivået. Heelern er den absolutt mest krevende valpen jeg noensinne har vært borti. De er aktive og smågale hele tiden. For min del håper jeg at det roer seg litt med tiden, selv om jeg ikke ser tegn til det etter 10 mnd.

Lykke til med vesla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nydelig! Ble litt nsgjerrig.. Hva slags lapp kan man bruke foran blitzen? Det høres jo genialt ut!

Tok bare en vanlig hvit papirlapp og satte foran med litt teip.

Vesle vakre! Fine bilder.

Vil bare legge til at jeg har samme erfaring med aktivitetsnivået. Heelern er den absolutt mest krevende valpen jeg noensinne har vært borti. De er aktive og smågale hele tiden. For min del håper jeg at det roer seg litt med tiden, selv om jeg ikke ser tegn til det etter 10 mnd.

Lykke til med vesla!

Hvilken heeler har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Seee, Ia og søsteren hennes kan nå bestilles som motiv på ulike ting!

Også litt bilder :hug:

bc50cadb.jpg

Greit å være bærbar sånn at man kan settes på innerlommen

4acf4b56.jpg

e805992d.jpg

Lille fres i farta

668360fe.jpg

09725cdc.jpg

Sole seg litt i årets første solstråler

88a17a6e.jpg

Men jeg tror hun synes de var litt bleik

782139aa.jpg

Iiiih, et menneske!

ff8d2415.jpg

Forte seg for å kose

57259cae.jpg

Varm kjeledress hadde han jo også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...