Gå til innhold
Hundesonen.no

Nok en navnetråd


Mailin

Recommended Posts

Ok, jeg er syyykt valpesyk for tiden og har begynt å tenke litt på navn til den kommende lille som kanskje kommer innen ett år, eller to.. eller noe sånt :rolleyes:

Men i alle fall har noen et tips til noe som passer sammen med "Lyng" og som ikke krasjer helt med "Zima"?

Noen krav:

- tispenavn

- kort og/eller lett (det må rulle litt lett på tunga)

- helst starte på L, men ikke noe must

- funke på en frøken som er (forhåpentligvis blir) kjapp, spretten, ivrig, samarbeidsvillig og slikt. Altså ikke noe tregt navn.

Ikke heng dere opp i rase, som oftest passer det jo til flere raser..:D

Edit: og siden navn tydeligvis "gjør" hunden, så trenger jeg ikke noe som betyr noe teit;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyra? :D

Lyra er "opptatt".

Sol eller Bris?

Bris er også opptatt.

Luna, Leda, Laika, Leia

Kjenner vel 5 hunder som heter Luna, 14 som heter Laika, og mange som heter Leia. Leda rullet ikke så godt..

Njæ, er ikke sær.. Det MÅ ikke være på L, men da burde det stå i stil til Lyng på en eller annen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyng er et nydelig navn!

Tenkte på å kalle min Myrull (sånn apropos plante i skauen, det er jo litt relatert :D), men syntes det var så kronglete å uttale.

Hva med Erica? (latnske navnet på lyng :P)

Eller uhm... Linnea, Linka, Laura, Lotus, Myr, Myra, Fnugg, Frost, Lilje, Lerke, jeg er trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Nå syns jeg det ene du har tenkt på selv er veldig fint jeg da! Ellers tror jeg Flisa kan passe :) Får jeg ei lita tispe en gang skal den hete Flisa. Og siden jeg neppe får det med det første syns jeg din kan hete det. Æsj at du ikke skal ha hannhund. Det er så mange flere kule hannhundnavn <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkehengesegoppiraseduliksom! *dø av nysgjerrighet*

*ler*

Liz/Lizz

Lazy :)

Lykke

Lilly

Laly

tror nok jeg står over Lazy;) Jeg vil ikke ha noe lat hund, passer ikke helt inn i livet mitt! *ler*

Calluna da? :P For å komme med noen planter som vokser sammens med Lyng;

Alpina. Tala. (reinrose) Cassi(ope) (moselyng). Snella ( :) det var litt søtt da).

Cassi er pent, Snella er litt for likt en staffetispe jeg kjenner.

Lyng er et nydelig navn!

Tenkte på å kalle min Myrull (sånn apropos plante i skauen, det er jo litt relatert :P), men syntes det var så kronglete å uttale.

Hva med Erica? (latnske navnet på lyng :D)

Eller uhm... Linnea, Linka, Laura, Lotus, Myr, Myra, Fnugg, Frost, Lilje, Lerke, jeg er trøtt

Lyng er fint ja!:P Er ikke så mange som står i skogen og roper etter lyng i alle fall, er bare jeg som ser dum ut der jeg står med beina godt plantet på lyngen;)

Lyng og Zima altså..

Hm...

Lyma? Zing?

Så passer den nye fint inn sammen med de "gamle" navnene :P

*ler*

Frost var veldig fint da!

Frost er opptatt i venneverdenen min.. og litt for vanlig for tiden :rolleyes:

Nå syns jeg det ene du har tenkt på selv er veldig fint jeg da! Ellers tror jeg Flisa kan passe :P Får jeg ei lita tispe en gang skal den hete Flisa. Og siden jeg neppe får det med det første syns jeg din kan hete det. Æsj at du ikke skal ha hannhund. Det er så mange flere kule hannhundnavn <_<

Jepp, er mye stilige hannhundnavn, har ei lang liste med det, men hannhund blir det nok ikke denne gangen:p Men, hvilke av de nanvnene? Det suser litt for mange gjennom hodet for tiden.

En del fine navn her, kom gjerne med flere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu.

Jeg kødder (nesten) ikke, det er et traust navn på en stødig hund, og jeg har aldri hørt noen som heter det. Jeg ser for meg en fighter av ei buske, som SKAL selv om det er dårlig jord og mye fjell. Litt som lyngen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Furu.

Jeg kødder (nesten) ikke, det er et traust navn på en stødig hund, og jeg har aldri hørt noen som heter det. Jeg ser for meg en fighter av ei buske, som SKAL selv om det er dårlig jord og mye fjell. Litt som lyngen.

Hihi jeg syns faktisk det var et veldig bra forslag jeg. Funker greit å rope og er sånn passe sprøtt *flire*. Traust og stødig vet jeg ikke om er ord jeg forbinder med rasen Mailin skal ha, men fighter det liker man :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furu var stilig!

Hihi jeg syns faktisk det var et veldig bra forslag jeg. Funker greit å rope og er sånn passe sprøtt *flire*. Traust og stødig vet jeg ikke om er ord jeg forbinder med rasen Mailin skal ha, men fighter det liker man :)

Vet ikke om jeg kan få en truast hund, min kjære far mener jeg kan få stein til å danse rundt :) Stødig mentalt håper jeg jo den blir da;)

List? Som i listig :D

List var også litt stilig:)

Edit: tygge litt mer på furu.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Furu var stilig!

Vet ikke om jeg kan få en truast hund, min kjære far mener jeg kan få stein til å danse rundt :) Stødig mentalt håper jeg jo den blir da;)

*flire* noe sier meg at du har rett

List var også litt stilig:)

Edit: tygge litt mer på furu.. :)

List var veldig stili helt til jeg begynte å tenke på dørlister... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi jeg syns faktisk det var et veldig bra forslag jeg. Funker greit å rope og er sånn passe sprøtt *flire*. Traust og stødig vet jeg ikke om er ord jeg forbinder med rasen Mailin skal ha, men fighter det liker man :)

Jeg LIKER navn som ikke alle andre har. Hunden min heter X'en, liksom... "Jeg og X'en skal tilbringe helga sammen". "X'en er det beste som har skjedd meg". "Sambo og X'en er på tur i helga". *gaule X'en utover skogen eller fotballbanen*

Nei, jeg skal nok aldri ha noen Sasha eller Bamse eller Ronja. Jeg må ha det originalt. Jeg har bare eksklusive hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...