Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweileren Embla

Rottisembla

Recommended Posts

Skrevet
Fiiiine voffen :wub:

Må få til en fellesdekk med voffsene på neste tur, og ta noen fine bilder :wub:

Ikke så dum du :banana:

Selv om flisa mi nok ser kjempe spinkel ut på siden av de andre :yawn:

No har vi nettopp vert oggått spor og stolte Embla fant sitt fine nye RÅÅÅSA kampskinn :wub:

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

I helgen var vi på blodsporkurs :aww:

Og hadde det helt fantastisk, jenta kan gå blodspor hun nemlig,markerer såleie, sporer avhopp og er rolig og konsentrert i sporet.

Godkjent ettersøkshund here we come :hyper:

Gunn-Embla-finalespor.jpg

Embla-stolt.jpg

Embla-skank.jpg

Embla.jpg

Så noen bilder av sporleggermakkeren Cora (Pinscher) med eier :)

SDC10637.jpg

SDC10638.jpg

SDC10644.jpg

Og jentene på tur etter siste dag

Sporkurs018.jpg

• 1 month later...
Skrevet

Sett på alle bildene - Flott rottisfrøken! :)

Skulle aldri tro jeg ville savne snø, men det gjør jeg altså. Det regner i England!

Skrevet

Sett på alle bildene - Flott rottisfrøken! :lol:

Skulle aldri tro jeg ville savne snø, men det gjør jeg altså. Det regner i England!

Takk for det, er godt å få bekrefta mitt særs subjektive inntrykk av henne :)

Snøen setter vi pris på begge to, selv om det faktisk var så dypt noen steder at hele bikkja forsvant når hun hoppet avsted :icon_redface:

Skrevet

Hihi, Bea også eeeeelsker snøen :lol: Er morsomt å se henne hoppe rundt som en kanin, og grave seg ned med hodet først :) Snø smaker forresten godt også, synes hun (ikke et sjokk det kanskje).

Embla er herlig :icon_redface:

• 2 weeks later...
Skrevet

Då eg skulle sjå gjennom dagens bileter fann eg jammen meg nokre bileter eg hadde gløymt :lol:

Litt bileter frå dagens tur, veldig greit å ha eiga utmark å boltre seg i ja:

SDC10675.jpg

SDC10674.jpg

SDC10668.jpg

SDC10671.jpg

SDC10667.jpg

SDC10665.jpg

Så nokre eg fann på minnekortet:

SDC10647.jpg

Ballong er kult!

SDC10648.jpg

SDC10629.jpg

SDC10623.jpg

SDC10617.jpg

Sukk er litt forelska i min eigen hund ;)

• 3 months later...
  • 4 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lapsk vallhund kanskje? Kjenner ingen personlig, men kjenner til en oppdretter, og forstår det slik at det er mer å hente der enn hos finsk og svensk
    • Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...