Gå til innhold
Hundesonen.no

Red Wolf's Amazing Ace

Stine Pernille

Recommended Posts

Jeg får vel slenge inn Ace her på Min hund, siden vi henger rundt her for tiden :ahappy:

Ace er en tervuren gutt, født i juli 2005. Han kommer fra en kennel, litt utenfor Bergen som heter Red Wolf. Han er fra det første kullet, og er på deleier avtale hos meg.

Som de fleste belgere hadde han god fantasi, allerede ved 8 ukers alder. Jeg har ikke tall på hvor mange truser, BH'er, sokker, blader, aviser, sko og andre ting han har tygget i stykker. Heldigvis ble det fort glemt, siden han var søt som valper flest.

Jeg hadde ingen anelse hvordan og hva en terv var for noe, i utgangspunktet. Så man kan si jeg stilte med dårlige odds. Jeg hadde dog lest mye og var/er over middels intr. for hundehold.

Men for å gjøre en lang historie kort, kan jeg si at vi har nå kommet oss helskinnet igjennom både valpe tid, puberteten, sosialisering, kursing og test. Jeg kan nå konkludere med at Ace er hund, som hunder skal være. :ahappy:

Vi har prøvd oss både i utstillingsringen, på blodspor og lydighet. Og nå har vi virkelig funnet vår nisje, som er agility. Vi er ferske nybegynnere, men både hund og eier elsker denne sporten!

Ace har bestått funksjonsanalyse ved alder av 2 1/2 år. Det var en stor dag for oss, og gjett om eier var stolt over "lille" gutten sin.

Han har 3x CERT, 3x BIR, 1x 3BIG, 1x 4BIG og CK fra utstilling, og mangler et NKK CERT for å bli NUCh.

Hverdagen vår pr dags dato består av ag trening. Og vi skal forsøke å drive mer målrettet trening og kurse oss fram til treningsmetoder som fungerer for oss.

Slenger ved litt bilder av gutten :wacko:

IMG_0190ace4.jpg

IMG_0193ace3.jpg

stace.jpg

IMG_0177ace7.jpg

aceslalom.jpg

stineogace.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin!

Men lurer på en ting, deleier.. Vill det si at oppdretter også har han hos seg eller?

Neppe, det vil nok si at de begge står som eier av hunden - dvs. har oppdretteren lov til å bruke han som avlshund på X antall tisper hvis hun syns han blir en flott representant for rasen.

Rett meg om jeg tar feil anyone :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin!

Men lurer på en ting, deleier.. Vill det si at oppdretter også har han hos seg eller?

Jeg betalte hva som var halv valpepris, når jeg fikk han. Dvs 4000 kr. Dette gir oppdretter rett til å bruke han på tisper. Det har i grunn vært veldig feil avtale, som jeg har på papiret her. Jeg har fått en "forvert" avtale, som oppdretter har fikset litt på her og der, til hennes fordel.

For øvrig, har hun kun passet ham 1 gang i løpet av denne tiden, og har ikke delt på utgifter. Selv om gjerne det er det som er mest natrulig med en deleieravtale. F.eks HD og AA rønking. :rolleyes:

Neppe, det vil nok si at de begge står som eier av hunden - dvs. har oppdretteren lov til å bruke han som avlshund på X antall tisper hvis hun syns han blir en flott representant for rasen.

Rett meg om jeg tar feil anyone :ahappy:

Det stemmer. Men vi har ikke satt noe antall tisper eller paringer. Mest sannsynlig, blir han ikke brukt. Med mindre jeg får en tispe jeg føler kan fylle han ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Assebasse :) Ser han har lagt seg en del ut siden et par av de bildene der :cheer:

Men så er det jo mer å være glad i og da :wub:

Lykke til videre med han Stine. Syns du har gjort en kjempejobb med han... Han er jo en liten håndfull, og du har vært flink til å håndtere diverse "problemer" underveis :ahappy: Og jeg er veldig glad at jeg har fått fulgt med han så lenge :) :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Assebasse ;) Ser han har lagt seg en del ut siden et par av de bildene der :P

Men så er det jo mer å være glad i og da :P

Lykke til videre med han Stine. Syns du har gjort en kjempejobb med han... Han er jo en liten håndfull, og du har vært flink til å håndtere diverse "problemer" underveis :P Og jeg er veldig glad at jeg har fått fulgt med han så lenge :P:)

Nååh... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var utrolig pen! For en flott hund!

Høres ut som om dere har det veldig gøy sammen. Kjempeflotte bilder !

:)

Det er faktisk ikke tull engang. Går ikke en dag uten at vi ler "sammen" eller av hverandre. Hehe. Jeg tror inderst inne Ace ler av meg når jeg tryner an. Eller jeg står og roper, så er det akkurat som om han sier: "Eg kommer eg kommer, men må bare..."

Men mest av alt ler jeg av han. Han er så tulling avogtil. :)

Takk for mange fine ord. Han er mors lille gode gutt, og litt av en sjarmør. Han kan nok sjarmere selv den sureste gamle tispen, med sin egen sære måte å flørte på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...