Gå til innhold
Hundesonen.no

31. januar og 1. februar - Norsk Schnauzer Bouvier Klubb

SFX

Recommended Posts

Skrevet
.....han er ikke spesielt fan av store hunder bare for å ha nevnt det *ler* - i alle fall ikke på min rase..

Da burde jeg meldt på Norris da, kanskje? :lol: hehe

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Lurer på om det ikke var egne valpedommere satt opp på den utstillinga... ?

Skrevet
.....han er ikke spesielt fan av store hunder bare for å ha nevnt det *ler* - i alle fall ikke på min rase..

Gert Christensen? Phøck... Jaja, jeg får kokvaske henne... Og stille beina fryktelig bredt fra hverandre. Og sende henne inn med en handler på 2.10!

Skrevet
Lurer på om det ikke var egne valpedommere satt opp på den utstillinga... ?

Men jeg har ikke meldt på, så det var bare en fleip :lol:

Guest Belgerpia
Skrevet

*ler*

Vel, det er mulig at det hadde vært lurt om det var han som dømte belgere - men det er det ikke......

Skrevet
Ser ikke ut som jeg får meldt på noe eget, men jeg kommer med Barney antar jeg :rolleyes2:

...men plutselig var Saeta påmeldt også takket være et par snille sjeler :whistle:

Skrevet
Takk!

Du vet sikkert hvem det gjelder. Jeg sender deg en pm når utstillngen nærmer seg. :cry:

Jeg har en viss anelse, ja. :ahappy:

Men er han bare påmeldt en dag?

Skrevet
Jeg har en viss anelse, ja. :ahappy:

Men er han bare påmeldt en dag?

Ja, de skal flytte og holder på å pusser opp hus, så de meldte bare på ene dagen denne gangen.

Hmm, er det Gert Christensen som dømmer på lødag? Var det ikke han dere snakket om som ikke liker de for store?

For Eros er ikke av de største enda, og når han i tilegg skal stille i samme klasse som bl.a. Bentley og Tumle som er 6 og 8 mnd. gamlere enn han så kommer han nok til å se fryktelig liten ut stakkar. :cry:

Skrevet
Ja, de skal flytte og holder på å pusser opp hus, så de meldte bare på ene dagen denne gangen.

Hmm, er det Gert Christensen som dømmer på lødag? Var det ikke han dere snakket om som ikke liker de for store?

For Eros er ikke av de største enda, og når han i tilegg skal stille i samme klasse som bl.a. Bentley og Tumle som er 6 og 8 mnd. gamlere enn han så kommer han nok til å se fryktelig liten ut stakkar. :D

Nei, GC dømmer søndag. Lørdag er det Christine Rossier - en sveitser som dømte berner på finsk vinner nå før jul, så jeg regner med at hun kan rasen.

Trøsten får være at snart er både Bentley og Tumle så gamle at de MÅ i unghund, og Eros blir gradvis eldre han også. Han trenger sikkert litt mer tid for å få den pampigheten, men det er sunt å vokse sakte. B og T er ruvende, men de har jo sine feil de og. Det er bare X'en og Bella som er perfekte!

Guest Belgerpia
Skrevet

Da har PM kommet - og spenningen stiger - bare en uke til så debuterer lille rare Noah...

Skrevet

27 og 21 bernere, nå begynner det å ligne på en liten utstilling. Selv om det er "noe" mer enn de 5 og 7 som stilte i fjor... <_<

Skrevet
Da har PM kommet - og spenningen stiger - bare en uke til så debuterer lille rare Noah...

Å, det blir spennende ja :|. Jeg fikk litt sånn "søkk" i magen da PM kom... 4 valper på søndag - det er jo en hel HAUG faktisk...

Guest Belgerpia
Skrevet
Å, det blir spennende ja :|. Jeg fikk litt sånn "søkk" i magen da PM kom... 4 valper på søndag - det er jo en hel HAUG faktisk...

Jeg er glad jeg ikke har terv-valp på søndag jeg - for det kommer nemlgi 10 stykker............

Skrevet

Noen som gidder sjekke antall shelties? :angel: Meldte ikke på Saeta selv, så den kommer ikke til meg denne gangen.. Fant den ikke på klubbens sider heller..

Skrevet
Jeg er glad jeg ikke har terv-valp på søndag jeg - for det kommer nemlgi 10 stykker............

Oi, såpass ja...

Noen som gidder sjekke antall shelties? :angel: Meldte ikke på Saeta selv, så den kommer ikke til meg denne gangen.. Fant den ikke på klubbens sider heller..

Det er påmeldt hhv 24 og 27 :|

Skrevet

....og antall basenjier??.....

har vært 3 ganger til postkassen i dag, og når posten kom var det ingen PM der....*SNURT*

Skrevet

Og mens noen holder på å sjekke Basenji - kan du være så snill å sjekke Bearded Collie også?

Jeg har ikke meldt på, men kanskje skulle ta turen for å kikke...

Susanne

Skrevet

Å herregud!! Håper du tar masse bilder, og kommer med full rapport :)

Alltid spennende å se hva slags ny håpefulle som kommer til :P

Lykke til med Noah's debut. :|

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...