Gå til innhold
Hundesonen.no

31. januar og 1. februar - Norsk Schnauzer Bouvier Klubb


SFX

Recommended Posts

Det er visst ikke laget noen tråd om denne utstillingen. Påmeldingsfristen går ut i dag, men med forlenget elektronisk frist til litt dyrere penge 12. januar (tror jeg det var).

Er det bare jeg som skal dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar
Det er visst ikke laget noen tråd om denne utstillingen. Påmeldingsfristen går ut i dag, men med forlenget elektronisk frist til litt dyrere penge 12. januar (tror jeg det var).

Er det bare jeg som skal dit?

*Host*... vi er visst meldt på der - begge dagene :ahappy:. Det synger vel nesten på siste verset for Willy som valp, så vi får få med oss den treninga vi kan før det blir alvor :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst ikke laget noen tråd om denne utstillingen. Påmeldingsfristen går ut i dag, men med forlenget elektronisk frist til litt dyrere penge 12. januar (tror jeg det var).

Er det bare jeg som skal dit?

Hvem som dømmer berner? Og hvor er det forresten? Jeg skal ikke ivei, men blir jo nysgjerrig fordi!

(Jeg sitter på gamle dataen til mormor og morfar, så jeg orker rett og slett ikke å sjekke selv, den er ikke så rask at det gjør noe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt lat som ikke sjekker selv, men jeg satser på at noen snille sjeler kan svare for meg; hvor holdes denne utstillingen? :ahappy: Vi kan ikke stille der (da hadde den vel i så fall stått på min liste over aktuelle utstillinger...), men om det ikke er for langt unna kan vi jo kanskje komme og være sosiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem som dømmer berner? Og hvor er det forresten? Jeg skal ikke ivei, men blir jo nysgjerrig fordi!

(Jeg sitter på gamle dataen til mormor og morfar, så jeg orker rett og slett ikke å sjekke selv, den er ikke så rask at det gjør noe.)

Det er på Exporama, Hellerudsletta.

Dommere er Gert Christensen (DK) og Christine Rossier (Ch). Sier meg ikke så mye, men sistnevnte dømte berner på finsk vinner nå i desember. Hun satte i hvert fall opp greie hunder der, så langt jeg kan se på KoiraNet. GC vet jeg lite om, men han dømte berner på en liten utstilling i 2004, og gjorde greie ting der.

Så får tiden vise hvor greie JEG synes de er... :ahappy:

Talli er påmeldt begge dager.

Etter denne utstillingen håper vi at alle små Cert er i havn :rolleyes:

Det ser ut til at vi havner i samme ring på lørdag - det skjer neppe ofte! For du går under øvrige på lørdag, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på Exporama, Hellerudsletta.

Dommere er Gert Christensen (DK) og Christine Rossier (Ch). Sier meg ikke så mye, men sistnevnte dømte berner på finsk vinner nå i desember. Hun satte i hvert fall opp greie hunder der, så langt jeg kan se på KoiraNet. GC vet jeg lite om, men han dømte berner på en liten utstilling i 2004, og gjorde greie ting der.

Så får tiden vise hvor greie JEG synes de er... :ahappy:

Det ser ut til at vi havner i samme ring på lørdag - det skjer neppe ofte! For du går under øvrige på lørdag, sant?

Joda stemme det, Rossie skal dømme oss lørdagen. Det har faktisk hendt en gang før på Exporama faktisk. Det husker jeg godt for dommeren gav Blaze blå sløyfe, og Blaze var på vei inn i høyløp og hadde Talli sin (da kommende) pappa ett uten for ringen og dem hadde holdt på noen dager så hun sto å stilte seg opp inne i ringen mot ham (dette var 2007).

Uansett så ble jeg sittende å titte etterpå, den Austalske dommeren var veldig glad i blå og sendte vel omtrent alle raser jeg tittet på ut med blått.

Men da er dere sikkert ikke første rasen i ringen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på Exporama, Hellerudsletta.

Dommere er Gert Christensen (DK) og Christine Rossier (Ch). Sier meg ikke så mye, men sistnevnte dømte berner på finsk vinner nå i desember. Hun satte i hvert fall opp greie hunder der, så langt jeg kan se på KoiraNet. GC vet jeg lite om, men han dømte berner på en liten utstilling i 2004, og gjorde greie ting der.

Så får tiden vise hvor greie JEG synes de er... :ahappy:

Det ser ut til at vi havner i samme ring på lørdag - det skjer neppe ofte! For du går under øvrige på lørdag, sant?

Jeg skulle reist LANGT for å stilt for han igjen :ahappy: Han gav Aron CK , selv om han var veldig ung (JK) Tror dette var Arons første eller andre utstilling. Han hadde tro på at Aron kunne gjøre det veldig bra som "voksen" hvertfall :wacko:

Litt OT men :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle reist LANGT for å stilt for han igjen :ahappy: Han gav Aron CK , selv om han var veldig ung (JK) Tror dette var Arons første eller andre utstilling. Han hadde tro på at Aron kunne gjøre det veldig bra som "voksen" hvertfall :ahappy:

Litt OT men :wacko:

Neida, det er ikke helt OT - det du sier er at dommeren er ikke redd for å premiere unge og uferdige hunder - og det er jo positivt for meg som melder på en ung og uferdig sak. Det finnes de dommerne som knapt ser på juniorer og unghunder, fordi de ikke er ferdige, eventuelt bedømmer de som uferdige framfor på det alderstrinnet de er. Om du skjønner hva jeg mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller Heeler for aller første gang i juniorklassen, kjenner at nervene løper løpsk med meg allerede.

Overlever vel.....

Noen som har litt info på dommer Christine Rossier i forhold til unge, uferdige hunder? Regner jo med at det er normalt i juniorklassen å være ung og uferdig, men jeg er redd han er for uferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer veldig å slenge inn en påmelding i reise på denne utstillinga.

Forusatt at det finnes flybilletter for hundene da.

Men er dette en stor utstilling som er verdt å få med seg?

Tenker det ikke blir mer enn 3 flyreiser med hundene i år, og da må jeg velge med omhu... :)

Bortsett fra Norsk vinner er ingenting planlagt så langt, men alle NKK før Trondheim er utelukket pga dommere.

Ikke harstad da, men da blir det jo bil, ikke fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er dette en stor utstilling som er verdt å få med seg?

Jeg anser den som en liten utstilling. I fjor var det henholdsvis 6 og 5 møtte voksne bernere (flere valper), og det er særdeles lite. Vanligvis er det 25-50 bernere på vanlige utstillinger.

Men, jeg er forberedt på markant økning i år, siden det var så få i fjor - da skal "alle" dit i år for å få billig cert, tenker jeg...

Jeg har meldt på to, og jeg tviler på at jeg står for 1/3 av de påmeldte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser den som en liten utstilling. I fjor var det henholdsvis 6 og 5 møtte voksne bernere (flere valper), og det er særdeles lite. Vanligvis er det 25-50 bernere på vanlige utstillinger.

Men, jeg er forberedt på markant økning i år, siden det var så få i fjor - da skal "alle" dit i år for å få billig cert, tenker jeg...

Jeg har meldt på to, og jeg tviler på at jeg står for 1/3 av de påmeldte.

Ok.

Med så få bernere er vel sjansen for at det er proppfullt med gårdiser liten.

Man kan vel stort sett gange opp antall gårdiser mange gang før man er oppe i påmeldte bernere på utstillingene vi har vært på.

Så da er den utelukket tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vist Blaze etteranmeldt på søndagen. Kom hjem i dag og fant ut at jeg ville stille en hund som gjør seg i gruppen :lol:

Men jeg trenger handler til Talli om dem kommer opp mot hverandre, det trenger jeg også til Bø om det samme hender.. Fant ut i dag at Blaze kan jeg bare glemme å overgi til noen andre, det er så vidt jeg klarer holde kontroll på henne når hun kommer i en ring og leker speedy-Gonzales :rolleyes:

Vi er antagelivis, som alltid, først ut i ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Med så få bernere er vel sjansen for at det er proppfullt med gårdiser liten.

Man kan vel stort sett gange opp antall gårdiser mange gang før man er oppe i påmeldte bernere på utstillingene vi har vært på.

Så da er den utelukket tror jeg.

Ironisk nok har jeg i løpet av helga hørt om en del som har meldt på, så det blir nok en del bernere likevel. Dog neppe 30-40, men i hvert fall flere enn de fem-seks som var der i fjor.

Nå er vist Blaze etteranmeldt på søndagen. Kom hjem i dag og fant ut at jeg ville stille en hund som gjør seg i gruppen :lol:

Men jeg trenger handler til Talli om dem kommer opp mot hverandre, det trenger jeg også til Bø om det samme hender.. Fant ut i dag at Blaze kan jeg bare glemme å overgi til noen andre, det er så vidt jeg klarer holde kontroll på henne når hun kommer i en ring og leker speedy-Gonzales :rolleyes:

Vi er antagelivis, som alltid, først ut i ringen.

Skulle ikke vi i samme ring? Hjelper gjerne til, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Neida, det er ikke helt OT - det du sier er at dommeren er ikke redd for å premiere unge og uferdige hunder - og det er jo positivt for meg som melder på en ung og uferdig sak. Det finnes de dommerne som knapt ser på juniorer og unghunder, fordi de ikke er ferdige, eventuelt bedømmer de som uferdige framfor på det alderstrinnet de er. Om du skjønner hva jeg mener?

.....han er ikke spesielt fan av store hunder bare for å ha nevnt det *ler* - i alle fall ikke på min rase..

Forøvrig er Lilli påmeldt til begge dager, og Noah er meldt på til søndag for Ilona Onstenk-Schenk (eller noe). Til torsdagen melder jeg begge på til Bø - og så skal jeg vurdere om vi faktisk skal fleske til å melde på til Bergen i år - det blir enten Bergen eller Kristiansand............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...