Gå til innhold
Hundesonen.no

BIM,BIR,BIS osv


Tonje

Recommended Posts

nå må noen forklare meg litt her..trodde jeg hadde dette klart,men det har jeg visst ikke :? ei jeg kjenner var på utstilling med rottweileren sin ihelga,og ble BIM. det betyr best i mottsatt kjønn,så derfor trodde jeg at man måtte vinne over tispene(dette var hannhund) for å få den tittelen,men sånn er det visst ikke?eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må noen forklare meg litt her..trodde jeg hadde dette klart' date='men det har jeg visst ikke :? ei jeg kjenner var på utstilling med rottweileren sin ihelga,og ble BIM. det betyr best i mottsatt kjønn,så derfor trodde jeg at man måtte vinne over tispene(dette var hannhund) for å få den tittelen,men sånn er det visst ikke?eller?[/quote']

Før hunden får tittelen BIM så går den mot den som ble best i motsatt kjønn. Og da bestemmer dommeren hvem han mener er best og fortjener å bli BIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BIM betyr best i motsatt kjønn. Det vil si den hunden av det andre kjønnet enn den som ble BIR (best i rasen) som kom høyest opp på resultatlista. Vanskelig å skjønne, men la oss si at det er en tispe som blir BIR. Om det da er en hannhund som blir BIR2 så er den BIM. Men denne hannhunden ville også blitt BIM om den ble BIR5, så lenge det bare var tisper på de foregående plasseringene. Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da skjønner jeg litt bedre!takk :) ikke enkelt dette her...å jeg skal stille Ike neste måned..jaja :P

For å forklare det litt enkelt:

Dommeren plukker ut beste tispe og beste hanne og så konkurerer den beste tispen og beste hannen om BIR. Den som kom på "2plass" blir BIM :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...