Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyttårs løfter!


Coco

Recommended Posts

Det skal ikke så mye til - med avgangskarakterene fra første og andre trenger jeg tre seksere, én firer og seks femmere for å få det til, og det tror jeg skal gå greit, egentlig (det er de karakterene jeg får nå i første termin, og jeg er innstilt på å jobbe hardere nå til sommeren liksom). Eller, nå har jeg ikke tatt med eksamenskarakterene, for hva jeg kan regne med å få på eksamen kommer helt an på hvilket fag jeg kommer opp i, dagsform og oppgaven...

Men fire programfag? Hvilke har du?

Altså jeg fikk 4,2 nå til jul. Gymkarakteren skjønner jeg ikke, så den går nok et hakk opp. Og norsk læreren min er et monster (jeg kommer aldri over 3 i skriftlig, det har hu bestemt seg for?!)

Jeg har Samf. økonomi, Kultur & kommunikasjon, Sosiologi & sosialantropologi og Medie og informasjonskunnskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke det jeg. Jeg er så ekkel at jeg trives med den jeg er og dem folkene jeg har rundt meg :icon_confused:

Jeg kunne kanskje vært hakket mer sosial med andre ikke-hunde-relaterte ting, men jeg føler egentlig ikke behovet for det. Så jeg lar den delen skure og gå 2009 også jeg :icon_redface:

Jeg har egentlig bare ett stort løfte til meg selv: Jeg skal ha ny bil slik at det blir mer behagelig å kjøre til alle dem hunde relaterte tingene!! *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- fortsette med gode resultater på skolen

- kanskje oppnå 6 i matte og naturfag

- oppnå 5 i gym (dvs. ikke være redd for ballen/bli tøffere)

- slutte å være så sjenert

Men jeg vet ikke. Er ikke vant med å jobbe for å oppnå noe på skolen. Det har bare kommet av seg selv. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Innse at jeg faktisk velger programfag som jeg kommer til å måtte jobbe mye med, og forberede meg på det + at jeg skal klare å få minst 4 i S-matte

- Få alle nappene til kl. 3 (hvis vi klarer det tror jeg derimot ikke at vi starter i 09)

- Få premiere billetter til Twilight!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså jeg fikk 4,2 nå til jul. Gymkarakteren skjønner jeg ikke, så den går nok et hakk opp. Og norsk læreren min er et monster (jeg kommer aldri over 3 i skriftlig, det har hu bestemt seg for?!)

Jeg har Samf. økonomi, Kultur & kommunikasjon, Sosiologi & sosialantropologi og Medie og informasjonskunnskap

Hyggelig med en sånn norsklærer, da - du får håpe du får ny til neste år, det er jo først da karakterene er avsluttende.

Jeg vil anbefale deg å droppe et fag til neste år, egentlig. Det blir nok å gjøre uansett. Vi har ikke mulighet til å ha mer enn tre fag, men det spiller ikke noen rolle, for alle har mer enn nok skolearbeid å holde på med (både de som har realfag, samfunnsfag og språkfag). Hvis du skal forstette med sosiologien anbefaler jeg politikk&menneskerettigheter, det er ca. tre hundre ganger mer interessant en sosialkunnskap. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal..

- Trene oftere (både meg selv og dyret)

- Bli flinkere når det gjelder klær, bli mer bevisst på hva jeg har på meg osv. altså en mer gjennomført stil.

- Rydde rommet skikkelig, ommøblere.. Ooog holde det ryddig :icon_confused:

- Ta trafikalt grunnkurs og begynne med øvelseskjøringen (jeg gruer meg)

- Skjerpe meg på skolen

- Se lysere på ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med en sånn norsklærer, da - du får håpe du får ny til neste år, det er jo først da karakterene er avsluttende.

Jeg vil anbefale deg å droppe et fag til neste år, egentlig. Det blir nok å gjøre uansett. Vi har ikke mulighet til å ha mer enn tre fag, men det spiller ikke noen rolle, for alle har mer enn nok skolearbeid å holde på med (både de som har realfag, samfunnsfag og språkfag). Hvis du skal forstette med sosiologien anbefaler jeg politikk&menneskerettigheter, det er ca. tre hundre ganger mer interessant en sosialkunnskap. :icon_redface:

Derfor jeg prøver 4 i år, for da slipper jeg unna med 2 neste år :icon_redface:

Skal ha politikk&menneskerettigheter + antakelig samf. ø II, men ikke helt sikker enda :icon_confused:

edit: dilemmaet er at jeg fikk 5 i alle 4, hadde håpet på litt ulike karakterer så det hjalp meg velge hva jeg skal ha neste år, men den gang ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal:

-bli flinkere til å trene lydighet og å gå pent i bånd med Roya(blir lettere når det blir lysere om kveldene).

-ta lappen(jeg er ganske redd for å kjøre bil og blir bare reddere og reddere for hver gang jeg tenker på det.)

-bli flinkere til å stå opp tidlig om morran

-bli flinkere til å holde en jevn døgnrytme

-slutte å spise så mye ferdigmat

-holde det ryddig i leiligheten

-slutte å tenke på å prøve å slutte å røyke(jeg blir bare deprimert og irritert på meg selv når jeg ikke får til)

-ri mer(hvis jeg får låne hesten her i helgene) og utdanne ham bedre som ridehest(når jeg finner ut et lurt sted vi kan begynne å trene)

-ligge mindre på sofaen(det kommer vel til å hjelpe ganske godt på når jeg får valp i hus)

-gjøre mer ting sammen med bikkja(ikke så lett når hun er sliten etter å ha lekt med andre bikkjer i 3 timer i løpet av en dag allerede)

også skal jeg bli mere selvsikker, flinkere til å si hva jeg mener og mene hva jeg sier, også skal jeg slutte å være avhengig av andres anerkjennelse for å føle at jeg er et godt menneske. (lettere sagt enn gjort!)

Edit: Mine EGENTLIGE nyttårsforsetter(som jeg kommer til å holde):

-spise like mye snop

-røyke mer

-bekymre meg mindre over for lite tid til ting

-ligge litt mindre på sofaen

-drikke like mye brus

-gå litt oftere ut blant folk(jeg sitter jo bare hjemme, jo!)

-sitte mer på pcen(doggis)

-bruke for mye penger på hundeutstyr

-bruke for lite penger på menneskeutstyr

-skjemme bort bikkjene mine

-trene hunden(e) oftere

-bli flinkere til å være konsekvent når det gjelder å sove i senga(altså skal jeg ikke sovne på sofaen)

-bli flinkere til å få en fast døgnrytme.

Dette er da de nyttårsforsettene jeg SKAL og faktisk KAN KLARE å holde. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jobbe skikkelig med skolearbeidet siste halvdel av VGS, målet er å komme inn på dyrepleier, og da sier det seg selv at snittet må litt opp. Reserveløsningen blir HiNT, da har jeg ikke fullt så mye og stresse for, men arbeidsinnsatsen skal være mot VEThs.

- flytte ut

- Bli flinkere til å trene mer organisert og seriøst med Ask, slutte å trene bare på det vi kan.

- Bli sikrere og flinkere til å kjøre bil, kjøpe egen etterhvert.

- Spise mindre snop og mer frukt.

- Kjøpe valp (:)) om forholdene ligger til rette for det hvertfall.

- Bli mer sosial.

Sånn da. Trur det skal gå bra å fikse de fleste av disse :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Jeg har ingen nyttårsløfter egentlig, men lappen skal jeg i hvert fall få neste år. I tillegg vil jeg gjerne komme i bedre form, samt å spise sunnere, jeg har lagt på meg ALTFOR mye i året som har gått :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen nyttårsløfter. Klarer ikke holde de likevel :) Den vanlige "trene mer" (*kremt* begynne å trene...) funker likevel aldri.

Men har vel noe som kan kalles nyttårsfortsetter, selv om jeg nekter for at det er det. Det er mer "2.termin av skoleåret" som tells. Skal prøve å jobbe bedre på skolen, har dabbet litt av. Og i "2.termin" skal jeg prøve å begynne å trene. Ingen nyttårsfortsetter altså :)

Hodet mitt er ikke stilt etter kalenderår, nemlig, men etter skoleår :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å holde mitt i fjor, for det var samme som huldra sitt! "Ingnting, for klarer ikke holde det alikevell" :ahappy:

I år skal jeg utvikle meg mer som person, noe som begynner med at eg skal slutte å dømme folk etter 1.intrykket.. En lei uvane jeg har..

Ellers så jobber jeg hver dag for å verdsette de små tingene i livet, det er de som er viktige for meg, begynner å bli snabla go til det, så skal bare bli enda bedre :)

Og til dere som vil begynne å trene..: Det er vanskligst de første 3 mnd.. Etter det går det av seg selv, bare gjør det tilen del av rutinen, så blir det mye lettere, og derer ser til sluttat det er innmari morro:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte fjorårets nyttårsløfte! :) Og nyttårsløftet for i fjor var: "å ikke ha nyttårsløfter"! :) Siden jeg tidligere alltid har brutt nyttårsløfter, så hadde jeg forrige året et jeg håpte jeg ville bryte (ville jo ikke skadet), nemlig "å fortsette å røyke". Klarte jammen det også.. :) Lurer på om jeg skal holde meg i samme gata i år? :ahappy:

Nemlig!

- Leve livet.

Exactly!

Nyttårsforsett er bare tull. Det er den beste måten å poengtere for seg selv at man ikke fikser det man "burde" fordi de færreste av oss klarer å sette fornuftige mål for oss selv. Vi krever alltid mer og høyere enn hva oppnåelig er. Man bør heller bli glad i de tingene man har, er og vil.

Elsk deg selv liksom :)

(for sett meg på Narnia nå tror jeg... nuvel...... *sukk* = forelska i prince caspian.... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Trene oftere (både meg selv og dyret)

- Bli flinkere når det gjelder klær, bli mer bevisst på hva jeg har på meg osv. altså en mer gjennomført stil.

- Rydde rommet skikkelig, ommøblere.. Ooog holde det ryddig :ahappy:

- Skjerpe meg på skolen

De burde jeg også ha som nyttårs løfte :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Gå tur i skogen vær dag

- Spare penger

- Kjøpe valp ( :) )

- Oppdra valp ( :) )

- Bruke kalenderen

- Blogge minst to ganger i uka

- Være LITT mindre på pc'n :rolleyes:

- Stå opp halv sju (Hverdager)

- Rydde på rommet

De jeg kommer på hittil.. Skal heller tenke litt mer på noen andre jeg ikke er helt bestemt meg om jeg skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var å bare drikke cola zero i helgene. Allerede brutt det, gitt. Flere ganger. wooops!

Har tenkt til å gi brumma et bra liv og mye innhold og kjærlighet, men ikke som et forsett, mer som en selvfølge. Forsetter tenker jeg på som ting jeg ikke klarer å gjøre, som å spise sunnere, trene mer osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på og klare dette:

- Trene enda mer med hundene.

- Ta klare oppkjøringa sånn at jeg får lappen ( gruere meg)

- Prøve og få bedre karakterer på skola.

- prøve og finne ut hva jeg skal jobbe med.

- komme meg mer inn i hundemiljøet.

http://emilbirko.googlepages.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt sent ute i denne tråden da..men mitt løfte er at jeg skal gjøre hjemmet mer personlig.

det er ikke et eneste bilde av oss,hundene på veggene.Så jeg skal få fremkallt det jeg liker av det som er på pc og få det opp på veggene i noen rammer jeg liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...