Gå til innhold
Hundesonen.no

Hurtta fleecedressen


PsychoLynx

Recommended Posts

Åssen er den i snøen? Fester det seg mye snø i den, eller er den guffa den er innsatt med motstandsdyktig mot sånn? Og åssen vil dette bli om den blir vasket? Må den innsettes på ny?

Noen andre kommentarer for folk som har prøvd den?

Evnt er den å få tak i rimeligere noe sted? Utland? Link? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie fikk den i julegave av hunden til "flatmaten", og så langt er jeg veldig veldig fornøyd med den. Tror han betalte ca 500 kr for den, og det er den absolutt verdt i mine øyne. Den skal tåle vask som vanlig, så lenge du ikke bruker skyllemiddel (husker ikke hvorfor, men jeg mener det sto det på lappen på dekkenet). Det er jo ikke så mye snø i Oslo-området akkurat nå, så det vet jeg dessverre ikke... Josie'n fryser i hvertfall ikke lenger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyllemiddel tetter porer og membraner og gjør at det mister sin vanntette funksjon :P Kjøper mye goretex og kvalitets yttertøy til barna mine og der skal man heller ALDRI bruke skyllemiddel for å holde dressene vanntette :P

Ah, det var sånn det var ja :P Hjernen min slutter å virke etter kl 24, tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie fikk den i julegave av hunden til "flatmaten", og så langt er jeg veldig veldig fornøyd med den. Tror han betalte ca 500 kr for den, og det er den absolutt verdt i mine øyne. Den skal tåle vask som vanlig, så lenge du ikke bruker skyllemiddel (husker ikke hvorfor, men jeg mener det sto det på lappen på dekkenet). Det er jo ikke så mye snø i Oslo-området akkurat nå, så det vet jeg dessverre ikke... Josie'n fryser i hvertfall ikke lenger :P

Hmmm, har sett litt på nett nå... Ser det er to forskjellige typer. Hurtta Pro Vinterdress og Hurtta Fleece overall

Hvilken er det Josie har?

Og har dere andre evnt noe å si om begge to?

Linker til hvor man kan kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel pro vinterdressen som er vanntett vel? Den andre er bare en ren fleecedress. Den kan man kneppe inni Hurrta sin parkdress for å få en vanntett og varm "kombidress" Blondie har parkdressen fra Hurrta, og jeg planlegger å kjøpe fleecedressen og kneppe inni for å gjøre den varmere. men jeg kommer ikke til å bruke dressen ute separat, for da blir den fort våt vil jeg tro..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, har sett litt på nett nå... Ser det er to forskjellige typer. Hurtta Pro Vinterdress og Hurtta Fleece overall

Linker til hvor man kan kjøpe?

Vi har sistnevnte, og den er ikke vanntett... Om det er "slapsesnø" blir den veldig fort våt, i "puddersnø" blir den våt om vi er ute lenge nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, så da er det alternativt vinterdressen vi må gå for... Men finnes den billigere noe sted da tro? blakkblakkblakk...

Skal vi bestille sammen ? Må ha en type dress til Toiwo, stakkar`n er full av snøballer når det er kram snø.... da kan vi dele på frakt, event toll om vi bestiller fra det store utland :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi bestille sammen ? Må ha en type dress til Toiwo, stakkar`n er full av snøballer når det er kram snø.... da kan vi dele på frakt, event toll om vi bestiller fra det store utland :P

God plan!

Bare se om vi finner noe billig et sted. (jeg er sykt sykt sykt blakk akkurat nå....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo kontroll på symaskina, hvis du har mer fleecetepper igjen så kan du jo sy noe og se hvordan det funker, før du bruker penger på det?

hehe, vet du... Jeg kjøpte jo den boka med mønster osv i for å sy klær selv. ÅPnet den, så på mønstrene, lukket boka og la den ut for salg. :D ehh :D

Høøks har billig fleecedress, men har ikke hørt noe om kvalitet osv, ville bare tipse :D

Eneste jeg ser for meg med en sånn dress er jo problemet med snøklumper. Det var vel det denne Hurtta saken (den dyre) var behandlet for evnt.

Men må titte litt rundt. Trenger jo absolutt ikke noe så dyrt heller. Den var bare ufattelig fancy :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, vet du... Jeg kjøpte jo den boka med mønster osv i for å sy klær selv. ÅPnet den, så på mønstrene, lukket boka og la den ut for salg. :D ehh :D

*fnis* Jeg kan heller ikke sy etter mønster, ikke engang om jeg får betalt for det - satte abby på bordet og målte jeg - og så syr man og måler og endrer litt etterhvert. Går så fint så. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*fnis* Jeg kan heller ikke sy etter mønster, ikke engang om jeg får betalt for det - satte abby på bordet og målte jeg - og så syr man og måler og endrer litt etterhvert. Går så fint så. :D

Men abby passet jo inn i en vaskeklut liksom.... :closedeyes: :D :D Vanskeligere å treffe når man må få dyret inn i et badelaken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men abby passet jo inn i en vaskeklut liksom.... :closedeyes: :D :D Vanskeligere å treffe når man må få dyret inn i et badelaken :D

Hehe større marginer å gå på med stor hund da. Gjorde forøvrig det samme da jeg sydde dekken og sokker til både Rikke og Rexie også. Men var bare et forslag altså. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe større marginer å gå på med stor hund da. Gjorde forøvrig det samme da jeg sydde dekken og sokker til både Rikke og Rexie også. Men var bare et forslag altså. :closedeyes:

hehe, jo takk :D Men nei, jeg sliter VIRKELIG med alt som ikke skal sys i firkant :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jo takk :P Men nei, jeg sliter VIRKELIG med alt som ikke skal sys i firkant :wub:

Eh javel ja, men det er jo en helt annen ting. Så si det da.

Hvorfor sier du sånt da?

Men abby passet jo inn i en vaskeklut liksom.... :closedeyes: :P :P Vanskeligere å treffe når man må få dyret inn i et badelaken :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...