Jump to content
Hundesonen.no

Hurtta fleecedressen

PsychoLynx

Recommended Posts

Åssen er den i snøen? Fester det seg mye snø i den, eller er den guffa den er innsatt med motstandsdyktig mot sånn? Og åssen vil dette bli om den blir vasket? Må den innsettes på ny?

Noen andre kommentarer for folk som har prøvd den?

Evnt er den å få tak i rimeligere noe sted? Utland? Link? :P

Josie fikk den i julegave av hunden til "flatmaten", og så langt er jeg veldig veldig fornøyd med den. Tror han betalte ca 500 kr for den, og det er den absolutt verdt i mine øyne. Den skal tåle vask som vanlig, så lenge du ikke bruker skyllemiddel (husker ikke hvorfor, men jeg mener det sto det på lappen på dekkenet). Det er jo ikke så mye snø i Oslo-området akkurat nå, så det vet jeg dessverre ikke... Josie'n fryser i hvertfall ikke lenger :P

Skyllemiddel tetter porer og membraner og gjør at det mister sin vanntette funksjon :P Kjøper mye goretex og kvalitets yttertøy til barna mine og der skal man heller ALDRI bruke skyllemiddel for å holde dressene vanntette :P

Ah, det var sånn det var ja :P Hjernen min slutter å virke etter kl 24, tror jeg :P

Josie fikk den i julegave av hunden til "flatmaten", og så langt er jeg veldig veldig fornøyd med den. Tror han betalte ca 500 kr for den, og det er den absolutt verdt i mine øyne. Den skal tåle vask som vanlig, så lenge du ikke bruker skyllemiddel (husker ikke hvorfor, men jeg mener det sto det på lappen på dekkenet). Det er jo ikke så mye snø i Oslo-området akkurat nå, så det vet jeg dessverre ikke... Josie'n fryser i hvertfall ikke lenger :P

Hmmm, har sett litt på nett nå... Ser det er to forskjellige typer. Hurtta Pro Vinterdress og Hurtta Fleece overall

Hvilken er det Josie har?

Og har dere andre evnt noe å si om begge to?

Linker til hvor man kan kjøpe?

Det er vel pro vinterdressen som er vanntett vel? Den andre er bare en ren fleecedress. Den kan man kneppe inni Hurrta sin parkdress for å få en vanntett og varm "kombidress" Blondie har parkdressen fra Hurrta, og jeg planlegger å kjøpe fleecedressen og kneppe inni for å gjøre den varmere. men jeg kommer ikke til å bruke dressen ute separat, for da blir den fort våt vil jeg tro..

Hmmm, har sett litt på nett nå... Ser det er to forskjellige typer. Hurtta Pro Vinterdress og Hurtta Fleece overall

Linker til hvor man kan kjøpe?

Vi har sistnevnte, og den er ikke vanntett... Om det er "slapsesnø" blir den veldig fort våt, i "puddersnø" blir den våt om vi er ute lenge nok.

Okai, så da er det alternativt vinterdressen vi må gå for... Men finnes den billigere noe sted da tro? blakkblakkblakk...

Skal vi bestille sammen ? Må ha en type dress til Toiwo, stakkar`n er full av snøballer når det er kram snø.... da kan vi dele på frakt, event toll om vi bestiller fra det store utland :P

Skal vi bestille sammen ? Må ha en type dress til Toiwo, stakkar`n er full av snøballer når det er kram snø.... da kan vi dele på frakt, event toll om vi bestiller fra det store utland :P

God plan!

Bare se om vi finner noe billig et sted. (jeg er sykt sykt sykt blakk akkurat nå....)

Du har jo kontroll på symaskina, hvis du har mer fleecetepper igjen så kan du jo sy noe og se hvordan det funker, før du bruker penger på det?

hehe, vet du... Jeg kjøpte jo den boka med mønster osv i for å sy klær selv. ÅPnet den, så på mønstrene, lukket boka og la den ut for salg. :D ehh :D

Høøks har billig fleecedress, men har ikke hørt noe om kvalitet osv, ville bare tipse :D

Eneste jeg ser for meg med en sånn dress er jo problemet med snøklumper. Det var vel det denne Hurtta saken (den dyre) var behandlet for evnt.

Men må titte litt rundt. Trenger jo absolutt ikke noe så dyrt heller. Den var bare ufattelig fancy :closedeyes:

hehe, vet du... Jeg kjøpte jo den boka med mønster osv i for å sy klær selv. ÅPnet den, så på mønstrene, lukket boka og la den ut for salg. :D ehh :D

*fnis* Jeg kan heller ikke sy etter mønster, ikke engang om jeg får betalt for det - satte abby på bordet og målte jeg - og så syr man og måler og endrer litt etterhvert. Går så fint så. :D

*fnis* Jeg kan heller ikke sy etter mønster, ikke engang om jeg får betalt for det - satte abby på bordet og målte jeg - og så syr man og måler og endrer litt etterhvert. Går så fint så. :D

Men abby passet jo inn i en vaskeklut liksom.... :closedeyes: :D :D Vanskeligere å treffe når man må få dyret inn i et badelaken :D

Men abby passet jo inn i en vaskeklut liksom.... :closedeyes: :D :D Vanskeligere å treffe når man må få dyret inn i et badelaken :D

Hehe større marginer å gå på med stor hund da. Gjorde forøvrig det samme da jeg sydde dekken og sokker til både Rikke og Rexie også. Men var bare et forslag altså. :closedeyes:

Hehe større marginer å gå på med stor hund da. Gjorde forøvrig det samme da jeg sydde dekken og sokker til både Rikke og Rexie også. Men var bare et forslag altså. :closedeyes:

hehe, jo takk :D Men nei, jeg sliter VIRKELIG med alt som ikke skal sys i firkant :D

hehe, jo takk :P Men nei, jeg sliter VIRKELIG med alt som ikke skal sys i firkant :wub:

Eh javel ja, men det er jo en helt annen ting. Så si det da.

Hvorfor sier du sånt da?

Men abby passet jo inn i en vaskeklut liksom.... :closedeyes: :P :P Vanskeligere å treffe når man må få dyret inn i et badelaken :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det virker jo som at de det er snakk om i artikkelen tar godt hensyn til valpenes behov og utøver god dyrevelferd, og det er vel og bra. Uansett synes jeg det er skummelt med slike trender som involverer dyr, spesielt fordi man aldri vet hvordan det kan utvikle seg. Med en såpass stor etterspørsel, kan vi liksom ikke se bort ifra at det kan skapes mange useriøse aktører som ikke setter valpenes velferd i absolutt første rekke. Forholdene man har sett i utlandet som blir beskrevet i artikkelen er jo ren tortur…
    • Hvis han gjør fra seg rimelig raskt om morgenen så tenker jeg at han faktisk må ut da. Du sier ikke hvor ung, men det kan ta litt tid før de lærer seg å sove hele natta. Men det kan være at han også bare har behov for å røre litt på seg eller bytte liggested, så jeg ville prøvd uten bur.
    • Kast buret på søppeldynga der det hører hjemme.  Her er det ingen som står opp ‘før tiden’ med mindre det er snakk om dårlig mage eller lignende . De sover da også i sengen eller i kurver på gulvet for de som ønsker det.
    • https://www.nrk.no/stor-oslo/valpeyoga-har-kommet-til-norge-_-dyrebeskyttelsen-vil-ha-forbud-1.16816919 Pengegriske ‘grundere’ utnytter små hvalper til inntjening. Tragisk å se at over 40 % svarer at de vil benytte seg av tilbudet. Kanskje ikke overraskende når man ser hvor mange som stadig anskaffer seg vandrende lidelseshistorier på fire ben ..  Håper Dyrebeskyttelsen får gjennomslag her. 
    • Et lite problem, men kanskje noen har et tips eller to?  Har en unghund som våkner litt tidligere enn jeg ønsker på morgenen. Han våkner opp mellom 05.30 og 06.30. Før jeg fikk hunden våknet jeg av meg selv og sto opp en gang mellom 06.30 og 07.00. Tidsmessig er ikke dette noe stort problem, jeg får sove nok selv om jeg står opp 05.30. Jeg ønsker imidlertid ikke å stå opp før jeg må. Vil heller ha den timen på kvelden. Han pleier å sovne av seg selv på kvelden og vi legger oss rundt kl 22. Luftetur umiddelbart før han legger seg for natta. Har prøvd å ha han våken lenger, men det hjelper lite, det er bare jeg som får mindre søvn da. Hunden våkner og starter med å bevege seg litt i buret, strekke seg, og etter litt tid blir det piping/klynking. Jeg pleier å våkne da og han slutter med lyder når han vet at han har greid å vekke meg. Hvis ikke jeg våkner(svært sjeldent) så begynner han å bjeffe. Jeg er ganske sikker på at dette er noe jeg kunne løst ganske lett med ignorering og at jeg venta han ut. Utfordringen min er at jeg bor i blokk og har naboer jeg ikke ønsker å forstyrre med lengre bjefferunder på morgenen. Han lager nok lyd ellers. Vi pleier å ta en rask tur ut når han våkner, og da både tisser og bæsjer han ganske raskt. Rett inn igjen. Jeg er heller ikke helt sikker på om han da våkner fordi han må på do, eller om det er et potensiale for litt mer sammenhengende søvn. Han har fint greid å dressere meg til å stå opp litt før jeg vil, men jeg har latt det skje da det er viktigere for meg å ta hensyn til naboenes velferd.  Er det noen som har noen tips til hvordan man kan få hunden til å sove litt lengre på morgenen?   
  • Nylig opprettede emner

• Create New...