Gå til innhold
Hundesonen.no

Kita og Nanti

armagnac

Recommended Posts

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Herlige bilder! Morsomt med slikt treff da :lol:

Ja, blei mye bra bilder=) de storkosa seg=) morsomt å se fler GD'er sammen fritt :)

Gratulere med nok et fint utstillings resultat!Fine bilder og fine hjemmeside også :)

Takk takk ;) stolt av lillemor som er SÅÅÅ tolmodig i ringen med meg :lol: Morro at du er innom hjemmesiden;) må gjerne skrive i gjesteboka også :) mer bilder og oppdatteringer vil komme gjevnlig ;)

Skrevet

Hehe må bare le av det hallowenbildet søstersen tok av Kita :P ser jo skikkelig ond ut :( men egentlig så har ho bare gjespa :P

Så her i "Sjevtve" starter vi hallowen tidlig :(

OndskapsfullKita.jpg

Skrevet

hehe så sant så sant :whistle: lille luringen min det :cheer::) hender skinnet kan bedra ja :jump: håper vi får tatt noen nye fine bilder i skogen en dad :banana:

Skrevet
hehe så sant så sant :whistle: lille luringen min det :banana::) hender skinnet kan bedra ja :jump: håper vi får tatt noen nye fine bilder i skogen en dad :cheer:

Det skal vi nok få til...Må bare vente til sola titter fram...:)

Skrevet
Har alltid vært fasinert av Grandis! De er utrolig vakre :) Din er intet unntak :banana:

Takk takk:) morro å høre at andre liker GD :whistle:

søstersen vi får bare vente på pent vær vi :cheer: da skal vi få mange knallfine bilder :jump:

Skrevet

Har ordnet så vi GD interesserte har fått nytt GD forum :lol: dere med som vil lære mer eller sitter med kunskap om denne hærlige rasen er hjertelig velkomne :lol:

linker dit:GD Forum

Skrevet

I dag har Kita og jeg vært med på hundetreff til Lionshytta :) vi blei 5 hunder i dag og alle storkosa seg:)

Bilder fra i dag blei det jo noen av:)

Man får ikke mer morro enn man lager selv sier Kita :blink: her matchende med selen, synes dere ikke??

Kitamedpappentilgrillen18okt09.jpg

Kitaplionshytta18oktober09.jpg

Kitaskervedlionshytta18oktober09.jpg

Så et bilde fra turen i skogen i går :thumbs:

Kitaiskogen17oktober09.jpg

Skrevet

Haha;) Beste bilde det med Yakita som kommer med engangsgrill greia;) Plutselig har hun funnet seg en leke liksom :aww::)

Skrevet
Haha;) Beste bilde det med Yakita som kommer med engangsgrill greia;) Plutselig har hun funnet seg en leke liksom :aww::)

Ja ikke sant:P ingen som ville være med å leike, så da måtte ho fikse no selv :)

fine bilder og kul sele! :)

Det er julius K9 sele=) knallfornøyd

• 2 weeks later...
Skrevet

på onsdagen var Kita, Ailo, søstersen og jeg på ringtrening i Rygge, med Steinar Balken :) Det var morro og vi skal dit til onsdag også=)

Kom fram til at det lønte seg å holde opp øra på Kita, siden hode var det siste som kom på en hund og det viste dommeren;)

så da får vi gjøre det på Letohallen :)

Skrevet
på onsdagen var Kita, Ailo, søstersen og jeg på ringtrening i Rygge, med Steinar Balken :icon_redface: Det var morro og vi skal dit til onsdag også=)

Kom fram til at det lønte seg å holde opp øra på Kita, siden hode var det siste som kom på en hund og det viste dommeren;)

så da får vi gjøre det på Letohallen :whistle:

Var det mange der på onsdag? Jeg var der for et par uker siden, men da var det nesten ingen der så har ikke vært der på en stund.

Skrevet

hmm skal vi se :icon_redface: var Kita, Ailo, en rottis, en puddel og diverse små, blant annet en chiuahua (eller hvordan det skrives) så vi var nok rundt 10 + +

får ta en tur til onsdagen du også :whistle:

Skrevet
hmm skal vi se :icon_redface: var Kita, Ailo, en rottis, en puddel og diverse små, blant annet en chiuahua (eller hvordan det skrives) så vi var nok rundt 10 + +

får ta en tur til onsdagen du også :whistle:

Det er på bygdetunet fortsatt? Vi var ganske mange i sommer, tidlig på høsten. Var vel 30++

• 2 weeks later...
Skrevet
Det er på bygdetunet fortsatt? Vi var ganske mange i sommer, tidlig på høsten. Var vel 30++

jøss sååå mange :hug: ja er rett ved kirka der fortsatt=)

Endelig hjemme og pakket ut fra en fin helg rundt utstillingshallen :icon_redface: Kita var superflink i ringe! fikk HP på lørdag og blei 4BTK med CK i dag :P Endelig hadde frøkna litt driv;) måtte bare gire ho opp litt skikkelig først :)

Skrevet

tenkte bare jeg skulle slenge ut kritikkene fra helgens utstilling :)

Søndag: Tik av bra størrelse og modell. Meget feminint hode med bra parallellitet.

Velansatte ører. Altfor lyse øyne. Bra toplinje- Velutviklet brystkorg og brystdybde. Lenden OK. Vakker farge. Velpresentert (10,5mnd)

Plassering: 1kval, 1konk, 4BTK og CK

Lørdag: 10,5mnd. Søt ung dame. Hode preges av utvikling, ønsker mer dybde i snutepartiet. Kunne hatt mer elegant hals, fin manke, noe avfallende kryss. Passende beinstamme. Normalt vinklet. For alder velutviklet kropp. Beveger seg ennå noe løst.

Trivelig temp. Velvist.

Plassering: 1kval, 1konk og HP=)

Skrevet

Kita hosta fælt i går, fikk påvist kennelhoste i dag, men er alt mye bedre :innocent: snakket med dyrlegen i stallen også, sa at unge, friske hunder som er vaksinerte får en mild type. Kan bli så fort friske igjen som på to dager:)

Leika en del i dag, uten at ho begynte å hoste :whistle: i gårkveld kunne ho ikke reise seg uten å hoste/brekke seg :)

Så må jeg si at jeg endelig har fått samboeren til mamma til å prøve v&h på sin golden, Marco :P så får vi se om det hjelper på all flassen og røytingen=) Marco var i hvertfall overbegesitret :wub: går og sjekker matskåla og sleiker og titter litt til hehe:)

Skrevet

Bra høre hun er bedre av kennelhosten så fort.Mi hadde det også da var rundt 1 år.Kastet opp mye slim og hostet.Gikk over etter 4 dager.

Skrevet

ja jeg så for meg tre uker med konstant hoste :) men ho virker overraskende bra :whistle: leiker og er med, spøy en gang i dagtidlig, bitte liten haug med vom, men så ikke ut til å bry seg om det :wub:

Så da er det håp om lillestrøm likevel :innocent:

Skrevet

Bra hun ikke er i så dårlig form ja.Mi hostet særlig når hun ble ivrig så når jeg satt nøkkelen i døra etter kom hjem fra jobb hørte jeg den hostingen :ahappy:

Skrevet

Da er formen til Kita 100% igjen=) vi trener og ser fram til neste helg på Lillestrøm :blink: Møte mange kjentfolk, særlig Wenche som jeg skal ha valp av til sommeren :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...